Voiko vuokrafirma pantata vuokravakuutta kuukauden päivät?
Muutin edellisestä asunnostani pois lokakuun lopussa, nyt jo kuukausi sitten. Vuokravakuutta en vieläkään ole saanut takaisin, syyksi vuokrafirma sanoo että minun pitää maksaa kaikki saatavat taloyhtiölle (eli sähkö- ja saunalasku). Olen nyt taloyhtiön isännöitsijän kanssa yrittänyt sopia että saisin viimeisen sähkölaskun asap jotta tuo vakuuskin palautettaisiin sen myötä. Isännöitsijä ei ole ollut mitenkään hirmu yhteistyökykyinen, heillä jotain ongelmia huoltoyhtiön kanssa ja sähkömittarien luvussa tms. on vissiin ollut hitauttua. Nyt kun tänään kyselin ties kuinka monennen kerran laskun perään niin olivat kuulemma saaneet luvut kirjattua ja laskun tehtyä.
Laskutuksen hitaus ei sinänsä minua kiinnostaisi yhtään ellei vuokrafirma nyt jostain syystä pitäisi vakuutta itsellään tämän maksamattoman laskun takia. Voiko tämmöinen olla laillista? Taloyhtiö ei kuitenkaan liity vuokrafirmaan millään tavalla, firma on toiminut vain välittäjänä. Asunnon omistaja ei myöskään osannut auttaa, käski vain selvittää asian vuokrafirman kanssa. Haluaisin antaa vuokrafirmalle palautetta mutta näistä vakuuksista ei löydy juuri yhtään mustaa valkoisella, mihin voisi vedota...