Paljon ihan perusblogilla voi tienata?
Paljon sisustusblogistit tienaa? Olen miettinyt blogin aloitusta mutta hiukka pelottaa jakaa omaa elämää netissä ja kun mitään ei pois saa. Lisäksi en ole niin mielenkiintoinen henkilö ja olen aika herkkä. Pelkään haukkumisia. Mutta silti on jo monta vuotta kiinnostanut blogin perustaminen. Voisihan sitä alussa tehdä vain itselleen ilman lukijoita?
Kommentit (6)
Hyvin todnäk tulet tienaamaan 0€. Ehkä parin vuoden päästä 50€ mainistuloja.
Hmm... ei blogia kannata perustaa tienaamisen takia, mutta kyllä sillä voi hieman taskurahojakin saada kerättyä. Itse olen tienannut n. 100-150 e/vuosi. Kirjoittamiseen käytetyn ajan ja vaivannäön määrän suhteen tuo "korvaus" on toki aika minimaalinen...
Blogia pitäessä pitää olla valmis pistämään oma persoonansa likoon tavalla tai toisella. Eli et voi pitää blogia niin, ettet kerro mitään itsestäsi. Pidemmän päälle se ei vain onnistu. Toki voit rajata osa-alueita elämästäsi blogista pois, mutta aina on olemassa mahdollisuus, että joku saa selville työpaikkasi, puolisosi nimen ja henkilöllisyyden tms...
Toisaalta bloggausharrastus antaa paljon, saatat löytää samanhenkisiä ihmisiä, joita voit parhaassa tapauksessa tavata kasvotustenkin.
Jos kirjoitat perusblogia itsellesi ilman lukijoita, eli päiväkirjaa, niin kovin laihaksi jäävät tienestit.
Joo eli en halua kertoa itsestäni mitään. Eli en perusta blogia... Nyt se on päätetty. Kiitos vastauksista.
Ap
Suurin osa bloggaajista ei tienaa blogilla senttiäkään. Julkisuuteen mahtuu kerrallaan vain kourallinen bloggaajia. Esim. sisustus on yksi suosituimmista bloggauksen aiheista. Pieniä sisustusblogeja on Suomessa tuhansia. Tavallisten ihmisten sisustukset eivät ole kiinnostavia. Jos haluaisit saada sisustusblogillasi rahaa, sinulla olisi parhaat menestyksen mahdollisuudet jos olisit ennestään julkkis tai jos sinulla on poikkeuksellisen tyylikäs (=kallis) sisustus. Asia tuskin on näin, jos haaveilet blogista tulonlähdettä. Muita kuin itseäsi kiinnostavan sisällön tuottaminen sisustusblogiin edellyttää myös että hankit tai tuunaat jatkuvasti uutta tavaraa. Kerran kahdessa viikossa-päivitystahti ei riitä pitämään blogiasi pinnalla. Lisäksi blogisi pitäisi erottua massasta mutta olla kuitenkin kaupallisesti kiinnostava.
Bloggaaminen on kiva harrastus, jota kannattaa kokeilla jos kiinnostaa. Kaikkien harrastusten tapaan se voi muuttua jollekin harvalle työksi, mutta useimmille siitä on pikemminkin kuluja.
T: bloggaaja
Laita vaa blogi pystyyn, helposti kilahtaa 50 000e tilille ekan puolen vuoden aikana!!