Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvia soittoja tuntemattomista numeroista, muilla samaa?

Vierailija
26.11.2020 |

Tänään jo 2 kertaa yritetty soittaa. Parin viime viikon aikana vähintään joka toinen arki-ilta soitettu. En koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin koska niin paljon huijareita liikkeellä.

Onko tämä jotenkin taas yleistynyt viime aikoina?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ovat salattuja numeroita tai sitten Fonecta ei löydä tuloksia, esim pre-paid numerot.

ap

Vierailija
2/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut niitä myös. Ärsyttäviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eilenkin tullut muutama.

Ei ne mua häiritse, puhelin on äänettömällä, enkä mä muutenkaan niihin ikinä vastaa.

Soitelkoot😁

Vierailija
4/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tosi paljon, näyttävät suomalaisilta numeroilta kuin suunta olis jossain kotka-lahti akselilla maakunnassa. Ei kannata vastailla. 

Vierailija
5/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-iltaisin tulee lähinnä 010 alkuisia, nyt aamulla tuli 045 alkuinen, taitaa olla pre-paid.

Vierailija
6/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se koronanumero. Ilmoittaisivat vain, että oot altistunut ja karanteenissa.

Vierailija
7/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin. Joka päivä. Ja eri numeroista. En vastaa. Soitelkoon.

Vierailija
8/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut pari puhelua +359 -alkuisesta numerosta, josta kuuluu kovaa meteliä ja joku huonolla englannilla huutaa jotain ”It’s about your computer”. Ikinä ennen ei ole kyllä tollasta mulle sattunut.

Vierailija
9/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut pari puhelua +359 -alkuisesta numerosta, josta kuuluu kovaa meteliä ja joku huonolla englannilla huutaa jotain ”It’s about your computer”. Ikinä ennen ei ole kyllä tollasta mulle sattunut.

Jätä vastaamatta, kun näet mistä tulee.

Vierailija
10/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTATKAA NIIHIN TUNTEMATTOMIIN, THL- ilmoittaa korona altistuksesta tuntemattomasta numerosta. Jos kuulostaa myyntimieheltä tai huijauspuhelulta, niin teillä on se punainen nappi. Tylysti luuri korvaan.

Vierailija
11/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koko syksyn ajan on soiteltu jatkuvasti. Joskus alussa vastasin kerran ja siellä mies kertoi englanniksi soittavansa Windowsilta ja kysyi onko minulla tietokonetta -> yritti saada minut sanomaan yes. En vastaa yhteenkään tuntemattomaan numeroon, jos jollain on oikeaa asiaa niin laittaa viestin perään.

Vierailija
12/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt sitten vaivauduin googlettamaan, että numero on bulgarialainen. Hmm, vähän aikaa sitten tilasin Ebayn kautta tuotteen Bulgariasta, ei tosin mitään tietokoneisiin liittyvää. Sattumaako...? No, enää en aio vastata.

Vierailija
13/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko tietonne vuotaneet Vastaamon tietomurrossa ja puhelut alkaneet sen jälkeen?

Vierailija
14/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittakaa estoon tuollaiset numerot. loppuvat pian.

Vierailija
15/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo, jotka (usein) huonolla englannilla puhuvat tietokoneista, ovat huijareita, jotka yrittävät esimerkiksi saada teidät asentamaan etähallintaohjelmiston tietokoneelle, lukitsevat sen ja vaativat rahaa sen avaamisesta. Itse olen saanut yhden tällaisen puhelun, sanoin "You are scammers, right?" ja tämä tyyppi löi luurin korvaan.

Vierailija
16/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en löytänyt mun puhelimesta tuollasta estoa ollenkaan, muuten olisin jo laittanut.

Vierailija
17/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko tietonne vuotaneet Vastaamon tietomurrossa ja puhelut alkaneet sen jälkeen?

Niitä numeroita (soittolistoja) pystytään generoimaan ihan tietokoneella, joten ei näihin mitään tietomurtoakaan tarvitse. Siksi näitä tulee myös salaisiin numeroihin ja sellaisiin numeroihin, mitä ei ole ilmoitettu mihinkään kilpailuihin, tilauslomakkeisiin jne.

Vierailija
18/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin äänettömälle, ei nykyään tarvitse puhelimeen vastata. Niillä joilla on jotain järkevää asiaa, laittavat viestin., johon voi vastata sitten kun jaksaa.

Vierailija
19/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Soittavat aina eri numeroista.

Vierailija
20/22 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy, kun tunkee omaa numeroaan joka paikkaan, osallistuu kaiken maailman arvontoihin voittojen kiilto silmissä näin köyhänä päskänä... Puhun itsestäni siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi