Järkyttävä maailmantuska, mikä avuksi?
Poden järisyttävää maailmantuskamaailmantuskaa, en saa öisin nukuttua ahdistukseltani ja itken koko ajan.
Minua ahdistaa nämä myrskyt ja ilmastonmuutos, maailmantilanne ja oikeastaan kaikki mahdollinen.
Olen yrittänyt helpottaa omaa oloani elämällä ympäristöystävällisesti ja Ilmoittauduin mielenterveyden ensiapukurssille jotta oppisin hoitamaan omaa ahdistustani, mutta mitä muuta vielä voisin tehdä?
Onko kellään samanlaisia fiiliksiä ja mikä teitä auttaa?
Kommentit (15)
Some ja uutispaasto voi myös auttaa. Ja jos luet aiheeseen liittyviä kirjoja, pistä niidenkin lukeminen tauolle. Anna asioiden vähän aikaa vain olla.
Sulla voi olla myös ahdistuneisuushäiriö, keskusteluapu voi auttaa. Se on ihan ok, mullakin on.
Onnea, olet tyypillinen mediavaikuttamisen uhri. Ihmisistä saa tottelevaisia kun niistä tehdään pelokkaita. Pelolla Saksassakin aikoinaan kontrolloitiin ja saatiin ihmiset hyväksymään niitä hirveyksiä, joita ei järkiperusteella kukaan voisi hyväksyä.
Älä lue uutisia. Itse katson vain Hesarin nettisivuja silloin tällöin, mutta muut mediat on pannassa. Näin mennyt 2kk ja stressitaso on madaltunut. Korona-tilanteen tsekkaan THL:n sivuilta.
Yritä tehdä sellaisia asioita, joihin voit itse vaikuttaa. Esimerkiksi itse kierrätän, suosin julkisia ja kirppiksiä, sammutan aina valot huoneesta jossa en ole jne.
Ahdistusta on vaikea hoitaa, kun ilmastonmuutos esimerkiksi näkyy hyvinkin konkreettisesti ikkunasta katsomalla ja pelottaa vietävästi.
Ap
Tiedätkö mikä on H.A.A.R.P tuskailijapelle? Googleta.
Mikä ihmeen ilmastonmuutos?
20-luvulla oli kokonaan lumettomia talvia Uudellamaalla.
Maahan muutto on se, minkä tähden sitä maailmantuskaa kannattaisi vähän kokeakin.
'Siitä tulee suurin ongelmamme tulevina vuosikymmeninä.
20-luvulla on ollut vasta yksi talvi, joten otos on aika suppea.
Kyllähän nuo myrskyt herättää paljon ajatuksia...
Pitäiskö sun muuttaa kuuhun. Siellä ei ole ilmastoa eikä sukupuuttoon kuolevia eläimiäkään.
Voi kuulostaa kliseiseltä, mutta minua auttoi kun rukoilin näin. Jumala, jos olet olemassa, auta minua ja minä seuraan sinua. Meni muutama minuutti, niin ahdistus oli pois. Olen joka päivä pitänyt yhteyttä Jumalaan. Olen iloinen ja rauhallinen.
Usko pois pa,lo ei häviä mihinkää, elämä ei katoa, vaikka ihmiset ja 90% eläimustä kuolisikin. Näin on jo käynyt useasti. Dinosauriiden tappanut asteroidi hävitti melkein kaikki nisäkkäät, mutta tässä sitä nyt ollaan.
Tavallaan setämiehenä kyllä ymmärrän että nuorisolla tuskaa on, median rummutus aiheesta on aivan mieletöntä ja suhteetonta. Yrittäkää kuitenkin ymmärtää, että medialla on asiassa aivan omat likaiset, poliittiset motiivit. Heidän pyrkimyksensä on muokata ensisijaisesti kulttuuria keinolla millä hyvänsä.
1920-luvulla tosiaan oli monta lumentonta talvea Uudellamaalla, ja ne on dokumentoitu hyvin. Puhumattakaan paljonko ilmasto on vaihdellut menneinä vuosituhansina. Paljon.
Grönlannissa oli aikoinaan yhtä lämmintä kuin Euroopassa nykyään. Vielä viikinkiaikojen alussakin se oli lämpimämpi kuin nykyään. Media on vastuuton tuossa rummutuksessaan, luo ahdistusta ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuulostaa kliseiseltä, mutta minua auttoi kun rukoilin näin. Jumala, jos olet olemassa, auta minua ja minä seuraan sinua. Meni muutama minuutti, niin ahdistus oli pois. Olen joka päivä pitänyt yhteyttä Jumalaan. Olen iloinen ja rauhallinen.
Minulla on sama. Tänä vuonna olen kokenut elämäni pahimpia ahdistuksia, olen ollut sellaisessa vapaapudotuksessa jossa en näe mitään keinoa päästä ulos. Se tunne on jotain niin kauheaa ja traumaattista että en enää ikinä halua sitä kokea. Joka ainoa aamu minun on rukoiltava että pysyn kasassa ja mieli säilyy rauhallisena. Koen että on auttanut, vaikka mitään suurempia onnen tunteita en ole kokenut, mutta olen iloinen melkein kokoajan ilman mitään syytä. Täysin riippuvainen olen Jumalasta, kun en omin voimin selviä päivääkään.
Kannattaa rajata huolenaiheet kolmeen kategoriaan:
-asiat joihin voin vaikuttaa
-asiat joihin voin hieman vaikuttaa
-asiat joihin en voi vaikuttaa
Paukut kannattaa luonnollisesti laittaa kahteen ensimmäiseen. Ensimmäiseen kohtaan luonnollisesti eniten paukkuja.
Tyyneysrukous on myös kova:
-suotakoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa. Rohkeutta muuttaa ne mitkä voin ja viisautta erottaa nämä toisistaan.