Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAPA koe, jännittää ja pelottaa! Sattuuko?

Vierailija
25.11.2020 |

Ylihuomenna olisi, mutta nytkin tuntuu että en varmaan nuku koko yönä kun pelottaa :(

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu synnytykseltä. Älä mene.

Vierailija
2/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei satu mutta tuntuu epämiellyttävälle. Samalla tavalla kuin sisätutkimus muutenkin tuntuu ikävältä. Itse näytteen otto tuntuu pieneltä nipistykseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lyhyt toimenpide ja nopeasti ohi. Riippuu aika paljon kokeenottajasta sattuuko vai ei. Omien kokemusten perusteella lääkärit osaavat tämän tehdä paremmin ja kivuttomammin kuin hoitajat.

Vierailija
4/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan harrastanut seksiä, ja papassa olen käynyt kaksi kertaa ikäkausiseulonnoissa. Ei tuntunut oikeastaan miltään. Pahinta on se että pitää olla jalat levällään alapää paljaana vieraan ihmisen edessä.

Anteeksi pakko kysyä: miten tuo toimenpide käytännössä onnistui jos immenkalvosi on yhä ehjä?

Vierailija
5/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jännittää! Eihän tuo nyt mukava tilanne ole mutta ei se suoranaisesti satu mitenkään. Korkeintaan sellainen epämielyttävyyden tunne mutta nopsaan ohitse. Lykkyä tykö!

Vierailija
6/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kipulääke noin tunti ennen. Semmoinen vahvin mitä apteekista saa.

Vierailija
7/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa läpi synnytysväkivaltaketju, sitten ei tunnu miltään. 

Vierailija
8/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli yhdyntä tai tamponin laitto sattuu, papakoe sattuu myös. Itse nipsaisu ei tunnu paljon, mutta sitä ennen laitetaan sellainen metallinen pitkulainen juttu joka sattuu JOS on herkkä. En yritä lietsoa paniikkia, mutta itselläni oli juuri näin ja johtuu siitä että kaiken muunkin laittaminen sinne sattuu.

Vierailija
9/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satu. Eikä sitä tarvitse jännittää yhtään. 

Ilmeisesti olet varmaan menosa johonkin ikävuosi seulaan. Hoitajat osaa homman tosi hyvin. Se on tosi nopeasti ohi. Todella tärkeää myös käydä aina, kun kutsu tulee. 

Vierailija
10/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin aikaa kuukaudella. Taas :D ei voinut pidemmälle.

Ap

Vierailija
11/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet vaan yrittää pelotella. Jos olet gynen tarkistuksessa käynyt, niin papa tuntuu pitkälti samalta paitsi että on vaan nopeampi. Tuskin siitä kukaan nauttii (tai mistä minä tiedän), mutta ei se niin kamalaa ole, etteikö sitä kestäisi. Epämiellyttävää, mutta kyllä mä ainakin pelkään esim. koronatestiä enemän. :D Eli sinne vaan.

Vierailija
12/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama viikko sitten viimeksi papakokeessa ja pakko sanoa, että ottaja oli pahuksen taitava. Ihan hoitaja vaan, ikäkausiseulonta. Ei tuntunut miltään, ja oli pakko kysyä "tässäkö tämä oli". Ei vuotoa tai kipua jälkeenpäinkään.

Vierailija
13/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla gynellä otattamassa papan eikä tuntunut yhtään miltään. Aivan turhaan pelkäsin.

Vierailija
14/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti käynyt eikä kertaakaan sattunut. Nuo joukkoselontojen näytteitä ottavat hoitajat ovat hyvin kokeneita.

Vierailija
15/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana minulla ei koskaan sattunut mutta nyt sattuu ja paljon. Vertakin tulee nykyään kokeen jälkeen aina vähintään kaksi viikkoa. Tulos on aina ollut ok, mietin pitäisikö lopettaa seulonnat. Erikoislääkärillä ei satu aivan yhtä paljon.

Vierailija
16/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä monet vaan yrittää pelotella. Jos olet gynen tarkistuksessa käynyt, niin papa tuntuu pitkälti samalta paitsi että on vaan nopeampi. Tuskin siitä kukaan nauttii (tai mistä minä tiedän), mutta ei se niin kamalaa ole, etteikö sitä kestäisi. Epämiellyttävää, mutta kyllä mä ainakin pelkään esim. koronatestiä enemän. :D Eli sinne vaan.

Pelkään myös korona testiä, en ole käynyt, vaikka kipeänä monesti ollut. Enkä mene. Ap

Vierailija
17/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirsin aikaa kuukaudella. Taas :D ei voinut pidemmälle.

Ap

Öö, miksi alapeukut?

Ketään rohkeutta seuraavat 4 viikkoa. Ap

Vierailija
18/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei satu

Vierailija
19/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monet ovat sanoneet, ei se niinkään satu tai ei tunnu lainkaan (jos on terve eikä ole tulehdusta, tai ehkä endometrioosi) ja on ohi pian.

Koska jännittää paljon etukäteen (ymmärrettävää), voisit hankkia lekurilta jotain rauhoittavaa. Sano syyksi joku muu hermostuttava tilanne jos haluat.

Vierailija
20/49 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle pientä vertailua: menisin papaan mieluummin kuin hammashygienistille ja koronatestikin on iisimpi kuin hammaskiven poisto. Ja kumpikin kestää sen muutaman sekunnin. Kohtaa pelkosi ja päätä jo ennakkoon miten palkitset itsesi ja toimenpiteen aikana mieti sitä palkintoa, vaikka omarmunkkia