Te joilla on todettu maitorauhanen kainalossa
Kävittekö ultrassa ja näkikö ultraava lääkäri heti mistä oli kyse? Olen menossa pian ultraan kipeän patin takia joka ilmestyi raskaana ollessa kainaloon tai ainakin silloin vasta sen huomasin ja pelottaa tuo kauheasti. Toivottavasti lääkäri näkee heti mistä on kyse eikä joudu lisätutkimuksiin, hermot menisi odotellessa.
Kommentit (8)
Noita lisätutkimuksia juuri pelkään vaikka hyvä tietysti että tutkitaan. Olen stressannut asian takia nyt paljon ja toivoisin että lääkäri heti näkisi jos on maitorauhanen eikä tarvitsisi odottaa (mahdollisia huonoja uutisia) kauempaa, jos vielä siitä ultrasta ei selviäkään mikä on. Raskaus keskeytyi vähän aikaa sitten joten imettämiseen asti en ole päässyt.
Minulla oli selvästi tuo sama juttu, mutta sitä ei vaivauduttu tutkimaan. Onneksi patit katosi joskus vauvavuoden mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Noita lisätutkimuksia juuri pelkään vaikka hyvä tietysti että tutkitaan. Olen stressannut asian takia nyt paljon ja toivoisin että lääkäri heti näkisi jos on maitorauhanen eikä tarvitsisi odottaa (mahdollisia huonoja uutisia) kauempaa, jos vielä siitä ultrasta ei selviäkään mikä on. Raskaus keskeytyi vähän aikaa sitten joten imettämiseen asti en ole päässyt.
Pahoitteluni. Toivottavasti saat pian helpottavia tuloksia.
Mulle ilmestyi kainaloon patti toisen lapsen syntymän jälkeen. Ultrattiin ja se oli ihan rauhaskudosta vain. Kyllä sen ultratessa näkee onko normaalia kudosta vai näyttääkö siltä, että pitää ottaa koepala tms.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli selvästi tuo sama juttu, mutta sitä ei vaivauduttu tutkimaan. Onneksi patit katosi joskus vauvavuoden mittaan.
Sama täällä. Katosi itsestään jossain vaiheessa. Oli kyllä kivulias ja arka.
Mulla kanssa kainalossa patti, joka on ultrattu ja rauhaskudos kyseessä. Ei ole hävinnyt minnekään vuosien mittaan, päinvastoin tuollaista kudosta on iän myötä tullut lisää. Viimeksi gynekologi löysi tiivistymän rinnasta ja rauhaskudosta sekin oli. Tsemppiä sinulle, toivotaan, että on harmiton patti <3
Minulla ultrattiin ja mammografia. Oli rintakudasta, joka oli kasvanut kainaloon. Viime keväänä leikkautin sen pois plastiikkakirurgilla. Nimittäin kainalo kipeytyi valtavasti kuukautiskierron mukaan ja oli myös tosi ruma poimi vain toisessa kainalossa. Jäi sievä arpi, mutta ihanaa, kun se on poissa ja erityisesti kipu poissa. En tiedä, olisiko julkisella hoidettu.
Lisätutkimuksien takia ei pidä menettää hermoja, siinä otetaan vaan pelkästään kudosnäyte jos epäillään että kyseessä on kasvain. Maitorauhanen tuo melko varmasti on jos imettäessä tullut.