Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, miksi joskus plussa vasta viikkojen jälkeen?

28.07.2006 |

Vähän hassu otsikko mutten parempaakaan keksinyt.

Harmissani tässä pohdiskelen, kk myöhässä ja oireita vaikka muille jakaa, mutta plussa vaan ei tule testiin. (no joo, kk myöhässä vasta pari päivää, mutta niin ei ole käynyt kuin kolme kertaa aikaisemmin ja silloin oli raskaudet kyseessä ja plussat testeissä hyvin.)

Kyse on siis siitä, että pohdin että miten herkät raskaustestit voi olla näyttämättä plussaa, jos oviksesta jo hyvän aikaa ja kiinnittyminen ym hyvin tapahtunut? Alkaako hcg-tä erittyä niin hitaasti, että eivät vaan ylitä sitä testin näyttörajaa vai onko joillakuilla vaan henkilökohtainen hcg niin " outo" , ettei siksi näy vaikka sitä olisi paljonkin?

Kertokaa jos tiedätte tai sitten arvailkaa, jooko?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on varman hyvinkin henkilökohtaista, koska testi näyttää positiivista. Riippuuhan se kierron pituudesta ja varsinkin säännöllisyydestä.

Jos jaksat, niin käyppä verikokeessa. Se ei paljoa maksa ja on kyllä sitten 100% varma.

Tiedän ton tunteen...

Vierailija
2/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoit enemmän kuin arvaatkaan. Olin jo asennoitunut siihen, ettei ketään taaskaan kiinnosta vastata näihin mun " epäpino" viesteihin, muutenkin eiliseltä jäi vaivaamaan erinäisiä negatiivisiä fiiliksiä ja ryvin jo aika hyvässä itsesäälissä luulojeni vuoksi. Että yhellä vastauksella sait mielialaa vähän paremmaksi.

Mä olin niin panostanut siihen, että tänään testattu testi varmasti näyttää jo plussan, että rysähdys tuli sitten kovaa ja korkealta.

Henkilökohtaista arvelinkin sen näkymisen olevan, mutta kun tuntui että kun kerran mulla aiemmin on näyttänyt ilman ongelmia, niin täytyyhän sen nytkin niin tehdä. Eipä tee.

Täytyisi vaan kai uskoa ettei ole raskaana, kunnes toisin todistetaan. Se vaan sotkee, että mulla on nyt ovistestit näyttäneet jatkuvaa plussaa (mitä eivät ole tehneet ennen eikä tässä vaiheessa kiertoa) ja siitä sitten uskoinkin että täytyyhän mun olla raskaana, ovistestien kun sanotaan näyttävän myös lh:n kanssa samankaltaista hcg:tä.

Katotaan nyt jaksanko vain antaa ajan kulua ja näyttää mitä tämä on vai kipitänkö jonnekin veritestiin tai ultraan, muutenkin tekisi vähän saada selvää mitä kummaa tämä on jos en raskaana olekaan.

Toivotaan niitä plussia meille kaikille täällä notkuville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla esikoisesta näytti kotitesti positiivista vasta viikolla 7+ jotain. Kerkesin käymään verikokeessa ja sain sieltä positiivisen vastauksen. Siitä pari päivää eteenpäin tuli kotikonstein positiivinen. Ja sillonkin testiin tuli se toinen viiva VASTA SEURAAVANA AAMUNA.

Joten mulla ei niin suurta luottoa ole noihin kotitesteihin...

Tarviipa muistaa, että kyse on kuitenkin raa´asti sanottuna muovitikusta, johon pissataan. Ja jos menet pissaamaan väärään paikkaan tai nostamaan tikun liian nopeata väärään suuntaan, voi se vaikuttaa vastaukseen.

Malttia malttia... Mua inhottaa kun mies hokee tota, koska itse olen MALTTAMATON, mutta kaipa se on ihan totta.

Plussatuulia meille :). (mä teen testin sunnuntaina)

Vierailija
4/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni mielestäni kellontarkka kierto, mutta niinpä vain edellisessä raskaudessani plussa tuli vasta, kun kuukautiset 9pv myöhässä. Varhaisraskauden ultra varmisti, että viikot eivät vastanneet kuukautisista laskettuja, vaan ovulaatioajankohta heittänyt tosiaan lähes kaksi viikkoa. Raskaus tosin meni kesken vk 9, mutta sillä nyt ei tämän asian kanssa ollut varmaan tekemistä.

Plussaonnea ! (itse plussasin tänä aamuna...)

Vierailija
5/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sen plussan sitten pitäisi näkyä, jos ovulaatio on testillä todennettu. Monia syitä tietysti voi olla, hcg-nousu voi olla erilainen samallakin ihmisellä eri raskauksissa, laimea pissa jne. Kannattaa testailla parin pv välein. Ja omiin tuntemuksiin voi kyllä aika hyvin luottaa, jos on jo raskauksia takana.

Vierailija
6/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat kolmatta päivää myöhässä, mutta testi näyttää puhdasta negaa. Ärsyttää kun ei tiedä mitä tämä nyt meinaa vai meinaako mitään.

Vierailija
7/11 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei Advancen ovistestit näyttäneet ovista ollenkaan (tein lopulta Fertestejä rinnalla ja ne näyttivät + vaikka Advance selvää -). Mietinkin, että miksei joillakin voisi hcg:n kohdalla olla sama juttu, kuin joillakin lh:n kohdalla. Jostain ihme syystä joku testi ei vain reagoi ko ihmisen hcg:hen kunnolla.

Raskaustesteistä itselläni on huonosti kokemusta. Esikoisesta testasin vasta rv6+ (olin oikeasti pidemmällä kuin silloin luulin) ja Clearblue näytti silloin selkeää +. Nyt toista yrittäessä ei ole ainakaan vielä tullut tilannetta että tarvisi testata...

Vierailija
8/11 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama tilanne, kp 36 ja kolme testiä olen tuhlannut ja aivan puhdas nega joka kerta. Esikoisen kohdalla en tarkkaa muista milloin testi näytti plussaa, mut kuopuksella jo samana päivänä kun olis menkkojen pitänyt alkaa. Minulla oli hormonikierukka3 vuotta ja pientä tuhrua oli joka kuussa. Pientä vuotoa oli 24.6 alkaen ja kierukka poistettiin 26.6. Mietin nyt sit,että onko jotain vialla ja kauanko voin odotella ja testailla negaa. Tälläisesta ei kokemusta aiemmin, kun kierto on pillereiden jälkeen ollut heti normaali ja raskaaksi olen tullut 3. ja 1. kierroista. No nyt kait sit vaan odottelen ja ajattelin taas ens viikon lopulla testailla, mut sit kait soitettava lääkäriin jos edelleen negaa ja menkkoja ei näy. Terkuin -NAKSU-

Vierailija
9/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä niin silloin testi ei näytä plussaa aluksi . Mutta monella ei näytä ikinään vahvaa plussaa. Kaverini sai plussan viikolla 15 ja tseti näyttä haamu plussaa eli eroja on.

Vierailija
10/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisesta raskaudesta näytti vielä rv 5+ negaa, josta mainitsinkin neuvolassa. Siellä sanoi ja eräs toinen terkkari myöhemmin, että imetys " sotkee" normaalia hormonitasapainoa siten, että tulos saattaa näkyä tikuilla huonommin. En tiedä tämän todenperäisyyttä, mutta jos on totta, voisiko muutenkin tulos joskus " häiriintyä" ?

ps. Eikö kyseisen hormonin tuotanto hiipunut alun jälkeen, joten rv 15 saatu haamu kuulostaisi sitenkin loogiselta.

Vierailija
11/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit just kun olin asennoitunut siihen että en ole raskaana niin pistit että imetys voi sotkea tota näkyvyyttä, näin yksinkertaistetusti sanoen. Mä vasta lopetin imetyksen...

Oli jossain muuten näitä hcg-arvoja listattu ja siinä oli, että vielä viikolla 5 voi minimi olla alle 20 kun sitten viikolla 6 on jo minimikin alle 2000. ETtä ei vähemmän herkät testit näyttäisi vielä sitten tota 5-viikon arvoa, en nyt löytänyt sitä arvotaulukkoa tähän.

No ei, en usko että minä olen raskaana, nyt alkaa olla jo sellanen olokin. Aamulla testi kirkas nega kun kp 39. Toivotaan että teillä toisilla on parempi onni.