Mieheni ei ole käynyt kertaakaan vaunulenkillä!
Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vaahtokarkkimaailma" time="31.03.2014 klo 20:58"]
Tekeekö mies kuitenkin muita vauvatoimia, kuten vaihtaa vaipan, pukee ym.? Meillä ei mies ole koskaan pitänyt edes kiinni rattaista/vaunuista vaikka olen ollut mukana, saati vaunukävellyt. On ehkä kerran vaihtanut vaipan, koskaan ei ole pukenut lasta, koskaan ei ole syöttänyt vauvaa... Lapset nyt 3v ja 4v ja uusi vauva tiedossa. Onhan noita jääräpäitä, itse olen tähän jo tottunut, onneksi tuo santään leivän pöytään.
[/quote]
Mieheni pesee aina kakkapyllyn silloin kun on kotona. Mä tekovalitan ettei selkäni kestä kannatella potraa poikaa pyllyä pestessä, joten sillä tavalla pyllynpesu on meillä miehen homma. MUTTA muuten kaiken teen minä: syötän soseet viisi kertaa päivässä, vaihdan vaatteet, imetän :DDD, käyn neuvolassa ja vaunukävelen/lenkitän koiran. Mies vie koiran aamupissalle ja roskat ulos, niin ja pesee kakkapyllyn ja tekee välillä ruokaa. Sellainen on mun mies.
[/quote]Kai sun mies on töissä? Annat olla kakkasen pyllyn siihen asti kunnes mies raahautuu töistä puolikuolleena ja annat vauvan kakkapyllyineen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:58"]
Tekeekö mies kuitenkin muita vauvatoimia, kuten vaihtaa vaipan, pukee ym.? Meillä ei mies ole koskaan pitänyt edes kiinni rattaista/vaunuista vaikka olen ollut mukana, saati vaunukävellyt. On ehkä kerran vaihtanut vaipan, koskaan ei ole pukenut lasta, koskaan ei ole syöttänyt vauvaa... Lapset nyt 3v ja 4v ja uusi vauva tiedossa. Onhan noita jääräpäitä, itse olen tähän jo tottunut, onneksi tuo santään leivän pöytään.
[/quote]
Mieheni pesee aina kakkapyllyn silloin kun on kotona. Mä tekovalitan ettei selkäni kestä kannatella potraa poikaa pyllyä pestessä, joten sillä tavalla pyllynpesu on meillä miehen homma. MUTTA muuten kaiken teen minä: syötän soseet viisi kertaa päivässä, vaihdan vaatteet, imetän :DDD, käyn neuvolassa ja vaunukävelen/lenkitän koiran. Mies vie koiran aamupissalle ja roskat ulos, niin ja pesee kakkapyllyn ja tekee välillä ruokaa. Sellainen on mun mies.
[/quote]Kai sun mies on töissä? Annat olla kakkasen pyllyn siihen asti kunnes mies raahautuu töistä puolikuolleena ja annat vauvan kakkapyllyineen.
[/quote]mene uimaan että selkälihakset vahvistuu ja miehen ei tarvi heti alkaa peseen kakkapyllyä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:22"]
Mieheni käy useammin vaunulenkeillä kuin minä. :D Osallistuu muutenkin vauvan hoitoon työpäivänsä jälkeen.
[/quote]mitä sinä teet päivisin kun miehen pitää tehdä työpäivän jälkeen noin paljon hommia??????
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:22"]
Mieheni käy useammin vaunulenkeillä kuin minä. :D Osallistuu muutenkin vauvan hoitoon työpäivänsä jälkeen.
[/quote]mitä sinä teet päivisin kun miehen pitää tehdä työpäivän jälkeen noin paljon hommia??????
[/quote]
Paljon? Mitäs sen vauvan kanssa oikeen tehdään? Syötetään, vaihdetaan vaipat ja leikitellään/jutustellaan. Ja välttämättä kahta ekaa ei edes tarvitse tehdä heti kun mies tulee kotiin. Eli jäljelle jäisi leikkiminen/jutustelu (riippuen vauvan iästä). Voiiii, onpa rankkaa. Ihan käy miesparkaa sääliksi....
Teistä en tiedä, mutta omalle miehelleni lasten kanssa touhuaminen ei ole mikään rangaistus.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:58"]
[/quote]
[/quote]mene uimaan että selkälihakset vahvistuu ja miehen ei tarvi heti alkaa peseen kakkapyllyä.
[/quote]
Kuule. Sä et ymmärtänyt. Mun mies ei vaunukävele eikä syötä vauvaa. Kakkapyllynpesu on niitä harvoja mieheni hommia. Toki pesen pyllyn kun olen yksin kotona, mutta muuten se on mun miehen kunniatehtävä :D
Mun mies käy monta kertaa päivässä, thank god. On nimittäin vauva, joka ei nuku kuin liikkuvissa vaunuissa, joten lenkkejä kertyy anyways 5-6 päivässä.
Ei ole munkaan mies käynyt vaunulenkillä, lapsi nyt 13kk. On kyllä ollut yhden viikonlopunkin lapsen kanssa kahden ja paremmin kuin hyvin selvisivät molemmat. Arjessa muutenkin se lapsenhoito on ollut enemmän mun juttu, mies enemmänkin leikittää lasta. Itse taas esimerkiksi olen viimeisen puolentoista vuoden aikana pessyt lattiat kahteen kertaan, imuroinut en yhtään kertaa. Noita se mies usein tekeekin kun olen vaunulenkillä tai kyläilemässä. Ja muutenkin kotityötkin jakautuu monesti sen mukaan mikä kummallekin tuntuu luontevammalta ja mukavammalta, hyvin on sopinut meille ja hommat tulee tehtyä. Toki myös joustetaan suuntaan tai toiseen tarvittaessa.
Ei ole tullut mieleen ärsyyntyä vaikkei mies vaunulenkeillä käykään, tiedän että hänelle se ulkoilu lapsen kanssa on luontevampaa kun lapsi vähän kasvaa. En näe oikein syytä miksi pitäisi väkisin pakottaa toinen itselleen luonnottomaan tilanteeseen jos homma toimii näinkin. Eri asia tietty jos ei toimi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:17"]
Mun mies käy monta kertaa päivässä, thank god. On nimittäin vauva, joka ei nuku kuin liikkuvissa vaunuissa, joten lenkkejä kertyy anyways 5-6 päivässä.
[/quote]
Apua!! Kuinka vanha vauva kyseessä? 5-6 päiväunta = vaunulenkkiä päivässä. Eikö se ole turhaa? Yhtä pukemista ja ravaamista. Mä vaunulenkitän yksin (mieheni ei koskaan), mutta vain kerran päivässä. Toiset päikkärit nukkuu parvekkeella. Jo vastasyntyneenä nukkui yhdet 3-4 tunnin päiväunet vaunukävelyllä. Onko se ehkä niin, että mitä vaativampi vauva sitä enemmän miehen pitää osallistua?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:12"]
Meillä sama juttu ja lapsemme on jo 1v! Vituttaa vaikka oonki mankunu että vie vaikka keinumaan ulos, ei ei ei.. Mä kumminki käyn ainaki kerran ellei jopa 2 kertaa päiväs ulkona leikkimässä tai lenkillä.. Toivottavasti sitten viihtyy ulkona ku poju osaa leikkiä tai vaikka potkii palloa..
mä mietin että mun mirs on ainut tollanen älykääpiö :D
[/quote]
Ootteko molemmat työttömiä tai muuten toimettomia eli päivät kotona?
[/quote]
öö, miten tuo työttömyys tähän liitty?
mieheni käy töissä, minä olen kotona lapsen kanssa.
luuleeko miehet tosissaan että niiden tehtävä on vain käydä töissä? Kyllä se niin menee kun lapsen hankkii ni täytyy niiden kanssa puuhastella, ruokkii, vaihtaa vaippaa.. VAIKKA käy töissäkin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:12"]
Meillä sama juttu ja lapsemme on jo 1v! Vituttaa vaikka oonki mankunu että vie vaikka keinumaan ulos, ei ei ei.. Mä kumminki käyn ainaki kerran ellei jopa 2 kertaa päiväs ulkona leikkimässä tai lenkillä.. Toivottavasti sitten viihtyy ulkona ku poju osaa leikkiä tai vaikka potkii palloa..
mä mietin että mun mirs on ainut tollanen älykääpiö :D
[/quote]
Ootteko molemmat työttömiä tai muuten toimettomia eli päivät kotona?
[/quote]
öö, miten tuo työttömyys tähän liitty?
mieheni käy töissä, minä olen kotona lapsen kanssa.
luuleeko miehet tosissaan että niiden tehtävä on vain käydä töissä? Kyllä se niin menee kun lapsen hankkii ni täytyy niiden kanssa puuhastella, ruokkii, vaihtaa vaippaa.. VAIKKA käy töissäkin.
Mun lapset on 10 ja 12v. ja mun mies jaksaa vieläkin kitistä siitä et hän joutui aina vaunulenkeille. :)
No se vaan nyt on niin, että toisista ei ulkoilijoiksi ole. Meillä 3 lasta, eikä mies ole kummoisemmin kenenkään kanssa vaunulenkkeillyt ja vähissä on ulkoilutkin. Niin ja lasten iät ovat 13v. 10v ja 5v. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.Toivottavasti tämä viesti ei vienyt sinulta toivoa kokonaan : D
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.
[/quote]
Mä olen mies ja käyn päivittäin meidän 6kk vanhan poikamme kanssa 20km kärrylenkillä. Maanantaisin käyn muksun kanssa vauvauinnilla ja muutenkin päivittäin peuhaan hänen kanssaan, ruokin, vaihdan vaipat jne. Ei ole kovin vaikea juttu.
[/quote]
Ei se kaikilta luonnistu
[/quote]
Jos ei luonnistu niin ei varmastikaan kannata lisääntyäkään.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.
[/quote]
Mä olen mies ja käyn päivittäin meidän 6kk vanhan poikamme kanssa 20km kärrylenkillä. Maanantaisin käyn muksun kanssa vauvauinnilla ja muutenkin päivittäin peuhaan hänen kanssaan, ruokin, vaihdan vaipat jne. Ei ole kovin vaikea juttu.
[/quote]
Ei se kaikilta luonnistu
[/quote]
Jos ei luonnistu niin ei varmastikaan kannata lisääntyäkään.
[/quote]
...ihan oikeesti... ei se lapsi siitä kuole kun mamma ei kärrää kilometri tolkulla pershedelmää ympäri kyliä.
Minä en olisi edes antanut mennä vaunulenkille vauvan kanssa. Mies veti tupakkaa ku korsteeni.