Mieheni ei ole käynyt kertaakaan vaunulenkillä!
Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.
Kommentit (55)
Me on käyty kerran yhdessä lenkillä ja vauva on 9 kk. Mutta mitä haittaa? Meillä vauva nukkuu päikkärit vaunuissa ulkona. Ei tarvi lenkkeillä kenenkään samalla. Meillä on isompia lapsia, joten rutiinit ei pyöri vauvan ympärillä pelkästään. Isommat saa huomiota kun vauva nukkuu itsekseen ulkona.
Miehet on erilaisia: toiset tykkää kävelystä ja toiset ei. Mun mies ei vaunukävele, mutta on hänessä muita hyviä puolia. Olen muuten melko varma että vaunukävelevät miehet viihtyvät enemmän vauvapalstalla.
Tekeekö mies kuitenkin muita vauvatoimia, kuten vaihtaa vaipan, pukee ym.? Meillä ei mies ole koskaan pitänyt edes kiinni rattaista/vaunuista vaikka olen ollut mukana, saati vaunukävellyt. On ehkä kerran vaihtanut vaipan, koskaan ei ole pukenut lasta, koskaan ei ole syöttänyt vauvaa... Lapset nyt 3v ja 4v ja uusi vauva tiedossa. Onhan noita jääräpäitä, itse olen tähän jo tottunut, onneksi tuo santään leivän pöytään.
Heh, meillä 4 lasta eikä kyllä mies käynyt milloinkaan lasten pieniä ollessa millään vaunulenkillä. En kyllä käynyt juuri minäkään.
Lapset on nyt jo kaikki kouluikäisiä ja nyt kyllä isä käy lenkillä lasten kanssa, mutta ketään ei kuljeteta vaunuissa.
[quote author="Vaahtokarkkimaailma" time="31.03.2014 klo 20:58"]
Tekeekö mies kuitenkin muita vauvatoimia, kuten vaihtaa vaipan, pukee ym.? Meillä ei mies ole koskaan pitänyt edes kiinni rattaista/vaunuista vaikka olen ollut mukana, saati vaunukävellyt. On ehkä kerran vaihtanut vaipan, koskaan ei ole pukenut lasta, koskaan ei ole syöttänyt vauvaa... Lapset nyt 3v ja 4v ja uusi vauva tiedossa. Onhan noita jääräpäitä, itse olen tähän jo tottunut, onneksi tuo santään leivän pöytään.
[/quote]
Mieheni pesee aina kakkapyllyn silloin kun on kotona. Mä tekovalitan ettei selkäni kestä kannatella potraa poikaa pyllyä pestessä, joten sillä tavalla pyllynpesu on meillä miehen homma. MUTTA muuten kaiken teen minä: syötän soseet viisi kertaa päivässä, vaihdan vaatteet, imetän :DDD, käyn neuvolassa ja vaunukävelen/lenkitän koiran. Mies vie koiran aamupissalle ja roskat ulos, niin ja pesee kakkapyllyn ja tekee välillä ruokaa. Sellainen on mun mies.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:12"]
Meillä sama juttu ja lapsemme on jo 1v! Vituttaa vaikka oonki mankunu että vie vaikka keinumaan ulos, ei ei ei.. Mä kumminki käyn ainaki kerran ellei jopa 2 kertaa päiväs ulkona leikkimässä tai lenkillä.. Toivottavasti sitten viihtyy ulkona ku poju osaa leikkiä tai vaikka potkii palloa..
mä mietin että mun mirs on ainut tollanen älykääpiö :D
[/quote]
Ootteko molemmat työttömiä tai muuten toimettomia eli päivät kotona?
Jestas sentään ! Minä olin aikoinaan ylpeä kun työntelin kärryjä. Onko tämä joku sukupolvi homma ?
Mies39
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:16"]Jestas sentään ! Minä olin aikoinaan ylpeä kun työntelin kärryjä. Onko tämä joku sukupolvi homma ?
Mies39
[/quote]
Kohta tyttö kärrää isää kuppilaan ;)
Mieheni käy useammin vaunulenkeillä kuin minä. :D Osallistuu muutenkin vauvan hoitoon työpäivänsä jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:16"]
Jestas sentään ! Minä olin aikoinaan ylpeä kun työntelin kärryjä. Onko tämä joku sukupolvi homma ?
En mä usko että on sukupolvihomma, koska mieheni on ikäisesi. Ehkä kuitenkin tyyppikysymys. Mun mies tykkää pyöräilystä ja odottaa jo milloin uskaltaa istuttaa vauvan turvaistuimeen ja lähteä pojan kanssa pyöräilemään. Vaunukävelyitä ei ole harrastanut.
Mä en tiedä mitä mieltä olen, kun toisaalta katkerana katselen miksi muut isät kävelevät vauvojensa kanssa, mutta toisaalta taas minä juuri itse tykkään kävelystä enkä suostuisi tekemään ruokaa tai siivoamaan sillä aikaa kun mies kävelisi vauvan kanssa.
Mies39
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:23"]
En mä usko että on sukupolvihomma, koska mieheni on ikäisesi. Ehkä kuitenkin tyyppikysymys. Mun mies tykkää pyöräilystä ja odottaa jo milloin uskaltaa istuttaa vauvan turvaistuimeen ja lähteä pojan kanssa pyöräilemään. Vaunukävelyitä ei ole harrastanut.
Mä en tiedä mitä mieltä olen, kun toisaalta katkerana katselen miksi muut isät kävelevät vauvojensa kanssa, mutta toisaalta taas minä juuri itse tykkään kävelystä enkä suostuisi tekemään ruokaa tai siivoamaan sillä aikaa kun mies kävelisi vauvan kanssa.
Mies39
[/quote]
[/quote]
Oho toi lainaus meni jotenkin omituisesti.
Mä luulen että vakka kantensa valitsee. Aika usein kävelystä tykkäävä äiti saa kävellä yksin. Kun taas äiti joka ei tykkää kävellä valitsee vaunukävelevän miehen. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ikäänkuin tiedostamatta valitsemme kumppanin jolla on toisiamme täydentäviä ominaisuuksia. Aika usein super-äitiyttä suorittavalla naisella on laiskempi mies.
Ei ole muuten vaunulenkkejä heittänyt, kuin rundannut pihaa ympäri, kun laittoi muksua päikkäreille. Aiemmin ihmettelin, mut vissiin hänellä parempaakin tekemistä. Riehuu ja peuhaa sit muksun kanssa muuten ja ihan ilman käskemisiä. Osaa olla ja pärjää myös muksun kanssa kahdestaan.
Mies39
[/quote]
Jostakin syystä mies (36v. joten tässä tapauksessa ei mikään sukupolvikysymys) ei vain ole työntänyt vaunuja pahemmin (saati sitten käynyt vaunulenkillä, kuten en minäkään). Kun kuopus syntyi ja alettiin liikkua enemmän esikoisen takia niin yleensä käytimme kantoliinaa koska käyskentelimme esim. metsässä ja kallioilla joihin ei pääse vaunujen kanssa. Mies yleensä kantoi enemmän koska itselläni selkäongelmat vain tuntuivat pahentuvan vauvaa kantaessa.
Noin muutoin ollut hyvin osallistuva isä. Itse asiassa voi olla jopa niin, että mies on esim. vaihtanut vaippoja enemmän kuin minä. Noin muutoin kaikki hommat (kotitöitä myöten) ovat menneet aika lailla 50-50.
Joten missään tapauksessa mies ei ole ollut mikään laiska vätys vaikka ei olekaan vaunuja pahemmin työnnellyt.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:35"]14:sta, et ehkä usko asiaa. No ei se ole minun syyni, jos sinun miehesi ei tee kuten minä.
[/quote]
Etkö tosiaan mitään muuta keksinyt? Naurattaa sun kaltaiset tyypit.
t: 14, jolla ei ole lasta ollenkaan
Ei meilläkään ole mies käynyt koskaan vaunulenkillä.
Tosin ei meillä ole kyllä lastakaan, ja koira pelkää rattaita ja vaunuja.
Meillä lapset 18, 15 ja 12. Mieheni ei koskaan
- käynyt vaunulenkillä yksin
- syöttänyt lapsia
- laittanut lapsia nukkumaan
- käynyt uimahallissa yksin lapsen/lasten kanssa
Nykyisin muuten näkee usein miehiä kaupassa ruokaostoksilla useammankin lapsen kanssa. Sitäkään mieheni ei ole koskaan tehnyt.
Harmittaako kaikki tuo edellä oleva? Kyllä, mutta minusta mieheni on se, joka on menettänyt paljon.
Nykyisi
Jos se pelkää? Vauva voi ruveta itkemään? :D Ja muuten, kaikki vauvat eivät viihdy vaunuissa. Ehdota rinkan kokeilemista, jos vaunut eivät kelpaa. Mun mies rinkkaili vauvan kanssa paljon, kun lapsi oi noin 10 kk - 2 v.