Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei ole käynyt kertaakaan vaunulenkillä!

Vierailija
31.03.2014 |

Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee asian eteen jotain (muutakin kuin av-palstalla märisy)

Vierailija
2/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis välttämättä? Ei se ole kaikkien juttu, kävely yleensäkään. Toivottavasti et ajattele että juuri siksi pitäisi kun muutkin isät. Anna olla isä omalla tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu ja lapsemme on jo 1v! Vituttaa vaikka oonki mankunu että vie vaikka keinumaan ulos, ei ei ei.. Mä kumminki käyn ainaki kerran ellei jopa 2 kertaa päiväs ulkona leikkimässä tai lenkillä.. Toivottavasti sitten viihtyy ulkona ku poju osaa leikkiä tai vaikka potkii palloa..

mä mietin että mun mirs on ainut tollanen älykääpiö :D

Vierailija
4/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]

No tee asian eteen jotain (muutakin kuin av-palstalla märisy)

[/quote]

Kunhan totesin asianlaidan. No jos jotain hyvää tässä asiassa on, niin olen ihan hirveän hoikassa kunnossa kun tuolla päivittäin lenkitän sekä koiran että vauvan!

Vierailija
5/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole oma miehenikään enkä näe siinä mitään kummallista.

Vierailija
6/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12 ja 8 v lapset eikä mies kertaakaan vaunulenkkiö tehnyt.

Vierailija
7/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.

[/quote]

Mä olen mies ja käyn päivittäin meidän 6kk vanhan poikamme kanssa 20km kärrylenkillä. Maanantaisin käyn muksun kanssa vauvauinnilla ja muutenkin päivittäin peuhaan hänen kanssaan, ruokin, vaihdan vaipat jne. Ei ole kovin vaikea juttu.

Vierailija
8/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isä sitten selviytyy päivän tai useamman muksun kanssa kahdestaan jos/kun äiti on muualla menossa? Ruokakaupalla käynnit jne ja viettääkö koko lapsenvahtiajan neljän seinän sisällä? T: vaunulenkkeilevä iskä

Vierailija
9/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.

[/quote]

Mä olen mies ja käyn päivittäin meidän 6kk vanhan poikamme kanssa 20km kärrylenkillä. Maanantaisin käyn muksun kanssa vauvauinnilla ja muutenkin päivittäin peuhaan hänen kanssaan, ruokin, vaihdan vaipat jne. Ei ole kovin vaikea juttu.

[/quote]

Ei se kaikilta luonnistu

Vierailija
10/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toisaalta niillä vaunulenkkeilevillä miehillä saattaa olla vaikka laiskamatonaisia jotka makaavat vain sohvalla tai sitten ne miehet vain tykkäävät kävelemisestä. Mun mies on duunari joka on ymmärrettävästi fyysisesti poikki pitkien työpäivien jälkeen. Hyvä puoli on se, että joskus mies on tehnyt hyvää safkaa sillä aikaa kun minä olen lenkkeillyt vauvan kanssa ja mieluimmin mä lenkkeilen vaunujen kanssa kuin teen ruokaa. t, ap

Vierailija
11/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.

[/quote]

[/quote]

Oletko työtön vai teetkö kotona töitä?

Vierailija
12/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies käynyt kertaakaan. Enkä minä. Meillä ei ollut vaunuja. Eikö siellä lenkillä muka voi käydä ilman vaunuja? Ilman vaunuja kävelyä ei lasketa?

Vierailija
13/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"]

käyn päivittäin meidän 6kk vanhan poikamme kanssa 20km kärrylenkillä.

[/quote]

Joopa joo.

Vierailija
14/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy ^^ luojan kiitos. On ihanaa saada välillä olla YKSIN kotona (eli siivota rauhassa)

Vierailija
15/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:08"]Ja vauvamme on jo 9kk. Ehkä pari kertaa on kävellyt kanssani kauppaan mutta kertaakaan ei ole kävellyt vauvan kanssa yksin. Olenko ainoa jolla tälläinen vätys mieheni. Kyllä tuolla päivittäin näen vaunuja työnteleviä miehiä, mutta mun mies ei ole sellainen.

[/quote]

[/quote]

Ei se kaikilta luonnistu

[/quote]

Voi olla et ei kaikilta luonnistu, mut silloin olisi pitänyt miettiä lapsen tekoa. Mulle ja vaimolle oli selviö että haluttiin lapsi. Ja mulle oli myös selviö että mä myös hoida ja vahdin muksua. Neuvolassa opetettiin paljon ja luin kaikki neuvolan vauvanhoito opukset jne, sekä harjoittelin nukella vaipan vaihtoa jne. Kättärillä muksu läiskättiin mun syliin, opetettiin kylvetys, vaatteiden vaihto, vaipan vaihto, ruokinta jne, sillä aikaa kun vaimoa kursittiin sektion jälkeen kasaan. Siitä lähtien olen muksun kanssa ollut, nukuttanut muksun, lenkkeillyt sen kanssa, ruokkinut sen, vaihtanut vaipat, pessyt takamuksen kakasta, pukenut jne.Pakkohan se on omasta muksusta huolehtia ja se on itseasiassa myös mukavaakin.

Vierailija
16/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mieheni. Joskus olemme menneet yhdessä kauppaan ja on työntänyt rattaita tai vaunuja samalla. Lapsi on siis jo 4 v, eikä kulje enää rattaissa. Kerran meni lapsen kanssa kaksin bussilla ja muksulla oli pyörä mukana ja oli työntänyt sitä.

Vierailija
17/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:18"]

[/quote]

[/quote]

Oletko työtön vai teetkö kotona töitä?

[/quote]

12:sta, en ole työtön, enkä ole töissä kotona. Kyllä nuo töiden jälkeen jaksaa lenkin heittää, sillä pääsee työajatuksista kivasti eroon. 14:sta, et ehkä usko asiaa. No ei se ole minun syyni, jos sinun miehesi ei tee kuten minä. Pidän lenkkeilystä ja urheilusta, joten on luontevaa lähteä muksun kanssa kärrylenkille ja samalla muksu voi ottaa päikkärit, jotka muuten saattaisi jäädä väliin, koska muksu nukkuu parhaiten juuri kärryissä jotka ovat liikkeessä. Ja joo ei olleet kalliit kärryt, merkkiä abc design ja maksoivat vaan 60€

Vierailija
18/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni vaunuttelee harvakseltaan vanhempiensa luo, mutta muutoin vaunulenkit ovat minun kontollani. Mies käy töissä ja muun ajan rakentaa taloa. Minä käyn mielelläni vaunuttelemassa, jotta edes sen verran pääsen ulkoilmaan täältä kotoa. Ei haittaa lainkaan, vaikka 99 % lenkeistä teen minä. Mies puolestaan käy kerran viikossa lapsen kanssa perhekerhossa, jotta minä saan pienen hetken olla ihan omissa oloissani kotona.

Vierailija
19/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:21"]

Miten isä sitten selviytyy päivän tai useamman muksun kanssa kahdestaan jos/kun äiti on muualla menossa? Ruokakaupalla käynnit jne ja viettääkö koko lapsenvahtiajan neljän seinän sisällä? T: vaunulenkkeilevä iskä

[/quote]

Ei se vaunujen työntäminen ole mitään rakettitiedettä....

Toisaalta, en ole minäkään millään vaunulenkeillä käynyt. Kauppaan on sen verran matkaa, ettei olisi tullut mieleenkään lähteä kävelemään sitä matkaa. Jos jonnekin kaverin luokse olen kävellyt vaunujen kanssa niin siinä se. Ja kuopuksen kohdalla tietty piti ulkoilla esikoisen kanssa mutta kuitenkin.

Vierailija
20/55 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä pakko sitä vauvaa on kärrätä ympäriinsä?