Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreitä paikalla?

Vierailija
31.03.2014 |

Hei!

Vaihdoin e-pillerit minipillereihin kohonneen verenpaineen takia. Kuinka nopeasti verenpaineen tulisi alkaa laskea normaaleihin lukemiin, jos kohoamisen syynä on todella ollut ehkäisyvalmiste? 

Toki muutkin asiasta tietävät saavat vastata :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ei ollut ehkäisyvalmiste, vaan ylipainosi.

Vierailija
2/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:06"]

Syynä ei ollut ehkäisyvalmiste, vaan ylipainosi.

[/quote]

Jännittävää, luulisi lääkärin sanoneen jos 54 kg on jo ylipainon puolella :D Kiitos kuitenkin vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut verenpainetta kotioloissa vai vain vastaanotolla? Vastaanottotilanteessa kohonnut verenpaine ei välttämättä ole todellinen, vaan johtuu "valkotakeista". Jos kotona ei ole vielä omaa kotimittaria niin hanki sellainen hetimiten.

Vierailija
4/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mitannut sekä kotona, terveyskeskusten itsepalvelupisteissä ja lääkärillä. Paineet ovat n. 140/105 olleet jo pidemmän aikaa. Olen vasta päälle parikymppinen nainen, joten aikalailla korkeat nuo ovat ottaen huomioon, että olen normaalipainoinen liikuntaa harrastava nainen, joka ei tupakoi ja juo alkoholiakin kohtuudella. :( Lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa, kun pohdin voisiko mielialalääkkeeni olla syy kohoamiseen, koska se aloitettiin samoihin aikoihin kun verenpaineet kohosivat.

Vierailija
5/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että mikäli e-pillerit nostavat painetta, se lähtisi laskuun muutamassa päivässä, lääkeainepitoisuuden laskiessa. Oliko verenpaine ok ennen pillereitä? Vai vaihdettiinko e-pillerit minipillereihin siksi, että e-pillerit eivät ole suositeltava vaihtoehto, jos riski sairastua sydän- ja varisuonitauteihin on koholla?

Vierailija
6/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:40"]

Luulisin, että mikäli e-pillerit nostavat painetta, se lähtisi laskuun muutamassa päivässä, lääkeainepitoisuuden laskiessa. Oliko verenpaine ok ennen pillereitä? Vai vaihdettiinko e-pillerit minipillereihin siksi, että e-pillerit eivät ole suositeltava vaihtoehto, jos riski sairastua sydän- ja varisuonitauteihin on koholla?

[/quote]

Söin e-pillereitä 6 vuotta, viimeisen vuoden paineet olleet koholla, sitä ennen normaalit. Mittasin eilen paineet ja olivat 137/105, eli ei ainakaan tuo minipillereihin siirtyminen ole laskenut paineita vielä.. Mietin vain missä vaiheessa pitäisi soitella lääkäriin ettei tuo vaihdos ainakaan ole auttanut asiaa. 

ap

Vierailija
7/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:38"]

Hei!

Vaihdoin e-pillerit minipillereihin kohonneen verenpaineen takia. Kuinka nopeasti verenpaineen tulisi alkaa laskea normaaleihin lukemiin, jos kohoamisen syynä on todella ollut ehkäisyvalmiste? 

[/quote]

mistä sä tiedät, että tuo johtui pillereistä?

Vierailija
8/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:38"]

Hei!

[/quote]

mistä sä tiedät, että tuo johtui pillereistä?

[/quote]

No enhän minä tiedäkään, vaan lääkäri sanoi että luultavasti johtuu niistä. Ei tälläinen maallikko nyt itse diagnooseja tee ja lääkkeitä vaihtele. :D Itse en olisi halunnut vaihtaa toimivaa ehkäisyä, jossa ei haittavaikutuksia. Ellei sitten juurikin tuo kohonnut verenpaine. 

Vierailija
9/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa nuo e-pillerit ovat yhtäkkiä nostaneet paineita, jos olet vuosia niitä jo syönyt. Minipillerit varmaankin nyt hyvä valinta. Toki tuo alapaine on sen verran koholla, että mielestäni asialle olisi hyvä jotakin tehdä. Eli varaapa vielä lääkäriaika asian suhteen.

Vierailija
10/10 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 11:01"]

Tuskinpa nuo e-pillerit ovat yhtäkkiä nostaneet paineita, jos olet vuosia niitä jo syönyt. Minipillerit varmaankin nyt hyvä valinta. Toki tuo alapaine on sen verran koholla, että mielestäni asialle olisi hyvä jotakin tehdä. Eli varaapa vielä lääkäriaika asian suhteen.

[/quote]

Juu, täytyypä niin varmaan tehdä. Olen muutenkin ollut todella väsynyt, päivittäin pakko nukkua päiväunet ja silti kunnon yöunet onnistuu ongelmitta. Tiedä sitten johtuuko tuo väsymyskin verenpaineesta vai onko nämä kaikki oireita jostain muusta? Mutta kiitos vastauksista kaikille :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme