Yliopistossa opiskelevat, kuinka paljon töitä teette?
Hei, kuinka paljon olette pystyneet kandi- tai maisterivaiheessa käymään töissä?
Kommentit (40)
Minä olen koko ajan töissä täysipäiväisesti ja opiskellut myös samaan tahtiin ei-työskentelevien kanssa. Vaatii vähän joustoa työnantajalta (pakolliset läsnäolot kesken päivää, lähinnä kieli- ja viestintäopinnot tai jotkin ryhmätyöt) ja joustoa itseltäsi, että ymmärrät, että sitten menee illat, yöt ja viikonloput opintoihin. Toki jos pystyy tekemään vähemmän töitä, jää aikaa enemmän opiskeluun eli oikeasti se aika menee luultavasti sitten vapaa-ajan aktiviteetteihin ja teet edelleen niitä opintoja iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Oikeastaan riippuu ihan sinusta itsestäsi ( ja varmaan hieman alastakin), miten paljon töitä pystyt tekemään,
En ollenkaan. Meillä on todella paljon opiskeltavaa, joten lainalla on menty
Olen ollut onnekas, oikea kermap*rse, kun ei ole tarvinnut käydä töissä eikä ottaa edes lainaa.
Kiitos kovasti vastauksista, lisääkin kuulisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut onnekas, oikea kermap*rse, kun ei ole tarvinnut käydä töissä eikä ottaa edes lainaa.
Kuulostaa ihanan rennolta :)
Melkein täyspäiväisesti teen kolmivuoroa. Mutta maisterinpapereissa kestääkin kauemmin kuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Joku hotellihomma olis sivussa hyvä, niin saisi syödä reilusti ilmaiseksi :)
Teen joka arkipäivä ylläpitosiivousta aamu kuudesta kahdeksaan. Nostan kuitenkin kaiken mahdollisen lainan, ja säästän siitä suurimman osan, käyttäen lainaa vain kesän vuokran maksuun ja yllättäviin menoihin.
Lääketieteellisessä voi ansaita koko opiskelujen ajan.
Kannattaa keskittyä opintoihin ja nukkumiseen sekä ravitsemukseen.
Olen suorittanut kaksi maisterin tutkintoa, ensimmäisen aikana 2. vuoden jälkeen olen ollut samalla töissä. Toisen suoritin kokonaan työn ohessa. Rehellisesti täytyy myöntää että ensimmäistä en saanut valmiiksi tavoite ajassa (työ imaisi). Toisen kanssa olin tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen suorittanut kaksi maisterin tutkintoa, ensimmäisen aikana 2. vuoden jälkeen olen ollut samalla töissä. Toisen suoritin kokonaan työn ohessa. Rehellisesti täytyy myöntää että ensimmäistä en saanut valmiiksi tavoite ajassa (työ imaisi). Toisen kanssa olin tarkempi.
Onko miten paljon fyysistä työtä?
No se vaade on 60 opintopistettä vuodessa jolloin jokaiselle jaksolle tulee 5 opintopisteen kursseja 3 kpl. Ja noiden eteen joutuu tekemään töitä sen 8-10 tuntia päivässä. Mikäs siinä, jos jaksaa sen lisäksi olla vielä yöt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein täyspäiväisesti teen kolmivuoroa. Mutta maisterinpapereissa kestääkin kauemmin kuin pitäisi.
Mutta eihän niitä saa pitkittää kun se vaatimus on 60 opintopistettä vuodessa. Miten perustelet yliopistolle lusmuilusi?
Pelkät kesät. En olisi mitenkään ehtinyt, jos olisin halunnut valmistua ajoissa. Opintolainaa käytin, mutta sitä ei jäänyt maksettavaksi omasta pussista senttiäkään, jäin itseasiassa hyvityksen vuoksi plussalle. Nostin siis sen maksimimäärän ja säästin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän niitä saa pitkittää kun se vaatimus on 60 opintopistettä vuodessa. Miten perustelet yliopistolle lusmuilusi?
Ei tuo ole mikään vaatimus, vaan suositus, jos haluaa valmistua suunnitellusti viidessä vuodessa. Opinto-oikeutta on kuitenkin automaattisesti seitsemän vuotta ja sitä saa lisää anomalla. Yliopistolle ei tarvitse perustella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään vaatimus, vaan suositus, jos haluaa valmistua suunnitellusti viidessä vuodessa. Opinto-oikeutta on kuitenkin automaattisesti seitsemän vuotta ja sitä saa lisää anomalla. Yliopistolle ei tarvitse perustella mitään.
Kyllä ainakin Hki:n yliopisto ilmoittaa hyvin tylysti tuosta vaatimuksesta, että kaikkihan sitten opiskelee 60 op./vuosi. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin Hki:n yliopisto ilmoittaa hyvin tylysti tuosta vaatimuksesta, että kaikkihan sitten opiskelee 60 op./vuosi. Piste.
No ei kyllä ole Tampereella tuollaista. Esim TTY:llä vain 10% pysyy tuossa viiden vuoden tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miten paljon fyysistä työtä?
Ei, olen tehnyt ensimmäisen tutkinnon alan asiantuntijatyötä kokoajan.
Mun tytär työskenteli koko opiskeluajan 1-2 työssä. Puhelinmyyjänä, kahvilassa, vakuutusyhtiön puhelinneuvonnassa jne. Ei tarvinnut lainkaan opintolainaa vaan sai jopa säästettyä rahaa. 3-4 iltaa viikossa ja 1 päivän viikonloppuna
Hänellä oli onnea