Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten nyt tuli rajoituksia? Eihän se nyt niin paljon ole levinnyt tai leviämässäkään.

Vierailija
24.11.2020 |

Ihan rahalliselta tahdilta vaikuttaa. En ymmärrä mikä hätäjarrutus tai paniikkinappulan painelu tämä nyt yhtäkkiä on.
Kaikki on ollut tosi rauhallista täällä pk-seudulla ainakin.
Sairaalassakaan ei ole tilastojen mukaan paljon ketään. Asukkaita kun on kuitenkin joku 1.7 miljoonaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntojen määrä "nousee", koska nyt testataan koko ajan enemmän. En tiedä mikä tämän touhun tavoite on, mutta näissä toimissa ei ole mitään järkeä. Itse asiassa olen kyllästynyt koko korona-vouhotukseen eikä minua enää kiinnosta tartuntaluvut enää. Keväällä elin pari kuukautta eristyksissä yksin lasteni kanssa. Tein kotoa käsin töitä ja opintoja, hoidin alle kouluikäisen siinä sivussa kotona ja opetin oppimisvaikeuksista kärsivää koululaista. Samaan aikaan koko Uusimaa oli kiinni, ei harrastuksia, ei mitään. Sukulaiset asuvat muualla Suomessa. Ja mitä hyötyä tästä oli? EI MITÄÄN! Taas ollaan samassa tilanteessa. Pari ihmistä teholla ja hirveät sulut päälle taas. Oikeasti, ihan sama koko viirus. En rajoita elämääni tämän takia ellei sulkuja tule. Aion myös varata matkan sopivaan ajankohtaan mikäli johonkin pääsee.

Vierailija
22/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä koronatilanne on nyt sama kuin Brysselissä, Wienissä, Tukholmassa oli juuri ennen kuin tartunnat aloitti rajun nousun ja sairaalat alkoi täyttyä. Tuota kehitystä yritetään nyt estää.

Jos tartunnat ei tänään JS huomenna ala laskea, 7-10 päivän päästä on 1000 tartuntaa/päivä.

Klamydian konsertti Siljan laivalla oli todennäköisesti se superspreader-tapahtuma, joka nosti tartunnat äkilliseen kasvuun,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntojen määrä "nousee", koska nyt testataan koko ajan enemmän. En tiedä mikä tämän touhun tavoite on, mutta näissä toimissa ei ole mitään järkeä. Itse asiassa olen kyllästynyt koko korona-vouhotukseen eikä minua enää kiinnosta tartuntaluvut enää. Keväällä elin pari kuukautta eristyksissä yksin lasteni kanssa. Tein kotoa käsin töitä ja opintoja, hoidin alle kouluikäisen siinä sivussa kotona ja opetin oppimisvaikeuksista kärsivää koululaista. Samaan aikaan koko Uusimaa oli kiinni, ei harrastuksia, ei mitään. Sukulaiset asuvat muualla Suomessa. Ja mitä hyötyä tästä oli? EI MITÄÄN! Taas ollaan samassa tilanteessa. Pari ihmistä teholla ja hirveät sulut päälle taas. Oikeasti, ihan sama koko viirus. En rajoita elämääni tämän takia ellei sulkuja tule. Aion myös varata matkan sopivaan ajankohtaan mikäli johonkin pääsee.

Olet siis osa ongelmaa et osa ratkaisua.

Vierailija
24/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt tuli rajoituksia kun ollaan ns. "leviämisvaiheessa", mutta vaikka kuinka tulisi rajoituksia, niin ei tuo korona enää mihinkään Suomesta häviä ennen rokotuksia.

Nyt ollaan 2-3 viikkoa rajoitusten alla ja sitten taas pari kuukautta lievemmillä rajoituksilla ja sitten taas 2-3 viikkoa tiukemmilla jne.. Kunnes joskus vuonna 2022-2023 on kaikki rokotettu. Tämä korona vain olisi pitänyt pysäyttää jo heti alkuunsa helmikuussa eikä antaa levitä näin, nyt on myöhäistä.

Lisäksi rajoitukset ovat osittain aika päättömiä, kun esim. turha matkustelu sallitaan ja karanteeneja ei ulkomailta tuleville ole. Kaupat, kauppakeskukset, ravintolat, buffetpöydät, metroasemat yms. ovat auki hengailullekin, kun taas esim. ulkotapahtumat perutaan? 

Vierailija
25/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supertartuntatilanteita on nyt baareissa

Vierailija
26/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis osa ongelmaa et osa ratkaisua.

Jaksoin leikkiä tätä 10 kk ja nyt minulle riitti. Olen huomannut ettei toimillani ole mitään vaikutusta tähän, joten aivan sama.

Lainaamasi

Vierailija
27/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt tuli rajoituksia kun ollaan ns. "leviämisvaiheessa", mutta vaikka kuinka tulisi rajoituksia, niin ei tuo korona enää mihinkään Suomesta häviä ennen rokotuksia.

Nyt ollaan 2-3 viikkoa rajoitusten alla ja sitten taas pari kuukautta lievemmillä rajoituksilla ja sitten taas 2-3 viikkoa tiukemmilla jne.. Kunnes joskus vuonna 2022-2023 on kaikki rokotettu. Tämä korona vain olisi pitänyt pysäyttää jo heti alkuunsa helmikuussa eikä antaa levitä näin, nyt on myöhäistä.

Lisäksi rajoitukset ovat osittain aika päättömiä, kun esim. turha matkustelu sallitaan ja karanteeneja ei ulkomailta tuleville ole. Kaupat, kauppakeskukset, ravintolat, buffetpöydät, metroasemat yms. ovat auki hengailullekin, kun taas esim. ulkotapahtumat perutaan? 

Tämä juuri! Nämä toimet ovat aivan pelleilyä! Samaan aikaan voi matkustaa Leville ja Kanarialle, mutta sitten rajoitetaan harrastuksia. Sitä paitsi ihmisten tapa käyttää maskia, hanskoja ja käsidesiä on aivan väärä, joten ei tästä showsta ole hyötyä.

21

Vierailija
28/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa, uimahalleissa ja kaupungin liikuntapaikoissako ne tartunnat nyt leviävät tulipalon lailla, niin että näiden sulkemisella saadaan tartunnat laskuun? Sielläkö se väestönosa, jonka suuremmasta sairastavuudesta on puhuttu viime aikoina, aikansa viettääkin? Vanhusten palvelutalojen asukkaatkin käyvät ilmeisesti niissä, ja siksi sote-yksikön hygieniakaan ei riitä heidän sairastumistaan estämään?

Varmasti nyt kannattaakin toimia, että saataisiin koronan leviäminen rauhoittumaan. Onko nyt julistettu tehokkaat rajoitukset, jotka tutkitusti vaikuttaisivat juuri niihin tutkittuihin ja tunnistettuihin tartuntapolkuihin? Tuskinpa. Toki olen tosi positiivisesti yllättynyt, jos tällaiset randomilla valitut random paikkojen sulkemiset parantavat silti pk-seudun tautitilannetta.

Vierailija
29/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kenties persu kun uskot salaliittoihin.

Vierailija
30/30 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastoissa, uimahalleissa ja kaupungin liikuntapaikoissako ne tartunnat nyt leviävät tulipalon lailla, niin että näiden sulkemisella saadaan tartunnat laskuun? Sielläkö se väestönosa, jonka suuremmasta sairastavuudesta on puhuttu viime aikoina, aikansa viettääkin? Vanhusten palvelutalojen asukkaatkin käyvät ilmeisesti niissä, ja siksi sote-yksikön hygieniakaan ei riitä heidän sairastumistaan estämään?

Varmasti nyt kannattaakin toimia, että saataisiin koronan leviäminen rauhoittumaan. Onko nyt julistettu tehokkaat rajoitukset, jotka tutkitusti vaikuttaisivat juuri niihin tutkittuihin ja tunnistettuihin tartuntapolkuihin? Tuskinpa. Toki olen tosi positiivisesti yllättynyt, jos tällaiset randomilla valitut random paikkojen sulkemiset parantavat silti pk-seudun tautitilannetta.

Marin vaati rajumpia toimia. Vapaavuori voi sulkea kirjastot ym, mutta ei muuta. Marinin täytyy sulkea loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan