Ei ole reilua syyllistää parhaansa yrittäviä kansalaisia siitä, että koronan toinen aalto on tullut ja leviää!
Suomalaiset sentään ovat ehkä parhaiten rajoituksia noudattava kansakunta ja se tauti leviää ihan jokaisessa muussakin maassa. Miksi se ei leviäisi myös Suomessa?
Kommentit (17)
Laput pois silmiltä. Mene jonnekin ostarille katsomaan, kuinka hyvin ihmiset noudattavat ohjeistuksia.
Parhaansa yrittäviä ja ohjeistuksia noudattavia ei tietenkään pidäkään syyllistää, mutta sitä yli 50% kansalaista, jotka ei välitä paskaakaan mistään ohjeistuksista pitääkin syyllistää ja oikein huolella.
Meitä syytetään koronaväsymyksestä ja koronakurin lepsuuntumisesta median toimesta. Vihaksi pistää.
Korona sitä, korona tätä. Millaista elämää elit ennen koronaa? Pelkäätkö jatkuvasti, että tauti tulee ja vie mennessään? Kauanko aiot pelätä asiaa jolle et välttämättä mahda yhtään mitään? Mikset nauttisi tästä hetkestä ja siitä hyvästä mitä juuri nyt on.
Monet ei yritä "parastaan". Esim. Eilen näin jo ikkunasta omaa lasta hakiessani, että päiväkodin sisätiloissa, siellä sisällä missä lapsiryhmäkin oleskeli, yksi vanhempi istui kaikessa rauhassa juttelemassa henkilökunnan kanssa. Kaikki ilman maskia. Ihmettelin ihan, mitä hän siellä teki. Kun oman lapseni (maski päässä) nappasin äkkiä eteisestä, tämäkin vanhempi tuli lastaan pukemaan. Mainitsi samalla "oon ollut tässä vähän flunssainen, että tuntuu kyllä että oonkohan kipeäksi tosiaan tulossa".
Hmm. Tehdäänkö me kaikki todella kaikkemme?
Ei kukaan syyllistä muuta kuin korkeintaan niitä jotka eivät välitä edes yrittää.
Minä en ikävä kyllä ole edes yrittänyt; viis veisaan maskeista tai kokoontumisrajoitteista. Ensimmäiseen syynä on astma, joka ei salli maskin käyttöä, toiseen välinpitämättömyys. Osuu jos osuu, astmaatikkona se olisi paha juttu, mutta minulla on Jeesuksen kautta välit kunnossa yläkertaan päin, joten se on win-win.
Turvavälit pidän ilman muuta niin hyvin kuin voin.
Mikä toinen aalto? Ekaa aaltoahan tässä vielä eletään ja sekin on aika laimeaa. Ei sata sairastunutta päivässä niin paljon ole kun populaa on toista miljoonaa.
Ei voi olla yllätys yhdellekkään ihmiselle, että toinen aalto tuli. Sitä ei voi estää. Ja spoiler alert, tulee kolmas ja neljäskin helposti. 10v sitten sikalenssu oli pelottavinta mitä maailmalla on? Ei kukaan valittanut siitä vaikka viime vuonnakin oli tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Monet ei yritä "parastaan". Esim. Eilen näin jo ikkunasta omaa lasta hakiessani, että päiväkodin sisätiloissa, siellä sisällä missä lapsiryhmäkin oleskeli, yksi vanhempi istui kaikessa rauhassa juttelemassa henkilökunnan kanssa. Kaikki ilman maskia. Ihmettelin ihan, mitä hän siellä teki. Kun oman lapseni (maski päässä) nappasin äkkiä eteisestä, tämäkin vanhempi tuli lastaan pukemaan. Mainitsi samalla "oon ollut tässä vähän flunssainen, että tuntuu kyllä että oonkohan kipeäksi tosiaan tulossa".
Miten ihmeessä päiväkoti salli tämän? Meillä (Hki) ei ole mitään asiaa päiväkodin ja koulun tiloihin jos ei ole maskia, poikkeuksena ne lapset. Myös monilla lapsilla on, vanhemmat opettaneet käyttämään oikein kuten kotimaassakin (maskipakko) ja hlökunta siivoaa pintoja ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä moni ihminen hamstrasi käsidesit ja vessapaperit, riisit, säilykkeet ja muut itselleen. Meille esim. ei jäänyt desiä eikä montaa muuta tavaraa tämän takia. Miksi käyttäisin nyt maskia teidän muiden turvaksi?
Niin nää some pissikset piupaut viittaavat säännöksistä. Lennähtelevät Dubaihin, Leville bilettelemään ja ties minne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Tehdäänkö me kaikki todella kaikkemme?Keväällä moni ihminen hamstrasi käsidesit ja vessapaperit, riisit, säilykkeet ja muut itselleen. Meille esim. ei jäänyt desiä eikä montaa muuta tavaraa tämän takia. Miksi käyttäisin nyt maskia teidän muiden turvaksi?
juu eihän itsekkäät paskat käytäkään maskia
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikävä kyllä ole edes yrittänyt; viis veisaan maskeista tai kokoontumisrajoitteista. Ensimmäiseen syynä on astma, joka ei salli maskin käyttöä, toiseen välinpitämättömyys. Osuu jos osuu, astmaatikkona se olisi paha juttu, mutta minulla on Jeesuksen kautta välit kunnossa yläkertaan päin, joten se on win-win.
Astma ei estä maskin käyttöä! Ei sotketa nyt mielisairauksia tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astma ei estä maskin käyttöä! Ei sotketa nyt mielisairauksia tähän.
Älä sinä puhu toisten puolesta. Jollakin se estää ja se ei ole sinun arvioitavasi asia.
Hallituksella oli koko kesä aikaa valmistautua tähän. Ja mitä se teki?
Kaikkien syyllistäminen ei ehkä ole reilua. Meistä moni on noudattanut keväästä lähtien hyvin tarkkaan kaikkia turva-ohjeita ja suosituksia sekä välttänyt turhia ihmiskontakteja. Mutta sitten on vielä suurempi joukko jotka elävät kuten ennenkin eivätkä piittaa mistään mitään.
Mikä siis neuvoksi? Suositukset eivät tehoa tuohon jälkimäisen ryhmään. Ainut keino on tiukat ja ehdottomat rajoitukset, joita on voimassa muualla Euroopassa. Näin syyttömät joutuvat myös kärsimään piittaamattomien prseilijöiden vuoksi.
Juuri niin.