Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtutulehdus / sisäsynnytintulehdus Kuka osaisi auttaa? :(

hankalaaon
24.11.2020 |

Olen syönyt doximyzin, kefexin ja flagyl kuurit, mikään noista ei auta! Ensin doximycin ja flagyl 10 pv, sitten Kefexin yksin 10 pv. Kivut lievittää antibioottien ajan jonkin verran (eivät katoa kokonaan, välillä tuntuu että oho ei ole kipuja ja sitten taas on), kun antibiootit lakkaa palaa kamala kipu. Ei ollut klamydiaa eikä tippuria eikä raskaus ole mahdollinen joten vissiin epäspesifi bakteeri. Mitä nyt? Millainen näyte tulee ottaa jolla varmistetaan mikä bakteeri minulla tuon tulehduksen aiheuttaa? Olen käynyt jo 5 kertaa lääkärillä. Tarvitsenkohan jonkun eri antibiootin, onko minulla joku bakteeri jota nuo em antibiootit eivät tapa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksia on minulla ehkäissyt karpalokapselit ja maitohappobakteerit. Antibiootit antibioottejen perään voi tehdä sen että bakteereista tulee vaan vastustuskykyisempiä.. Kannattanee kyllä lääkärin kanssa selvitellä jos tuohon joku syy löytyisi ilman jatkuvia antibiootteja.

Vierailija
2/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monesti käynyt eri lääkäreillä julkisella ja myös yksityisellä gynekologilla ja vaa noita samoja kuureja jotka ei auta kipuihin :( pitäisi saada tämä pois jotenkin  kun voi aiheutaa lapsettomuutta yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti gynekologinen vaiva? Jos ei kerran sen oletuksen mukaiset hoidot tehoa.. Onko suolisto tutkittu?

Vierailija
4/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen lääkäriin, onko utrattu?

Vierailija
5/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ultrattu ja oli ärtyneen/tulehduksellisen oloinen

Suolistoa ei ole tutkittu, tosin en ole suoliston toiminnassa huomannut eroa mutta en sitten tiedä voiko suolesta olla kyse jos tavallaan munasarjojen ja kohdun kohdalta kipeä, epäselvää voiko aiheutua suolivaivasta...

Mietin tappaako nuo edellämainitut antibiootit kaikki mahdolliset bakteerit vai tulisiko tutkia jollain näytteellä että mikä bakteeri kyseessä. Vai olenko immuuni antibiootille. Minulla on huomenna taas yksityiselle aika sen jälkeen ei ole enää vara mennä kun sitten on +700 e mennyt tähän vaivaan. Pelkään jos on joku bakteeri johon ei noi antibiootit tehoa.

Vierailija
6/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, onko ultrattu? Itse saattaisin lähteä vaikka noilla oireilla päivystykseenkin jos ei ole ihan varmaa että se kohtu ei ole täynnä märkää nyt. Kohtutulehdus on vakava juttu, parempi olla ylivarovainen kuin ottaa se riski että esim. kohtu joudutaan poistamaan.

Vierailija
7/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kohtutulehdus tulla vaikkei olisi synnyttänyt? Minulla on ollut tässä viikon ajan alavatsassa painon tunnetta ja välillä pientä kipua. Olen ollut sairauden takia väjän hionolla hygienialla, voiko tästä tulla kohtu/emätintulehdus?

Vierailija
8/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi antibiootit tappaa kyllä ns kaiken. Uudelleen lääkäriin joka miettii ja tutkii, gynelle siis. Toki noiden kuurien jälkeen on suoliston hyvät bakteerit myös sekaisin, maitohappokuuri käyttöön esim.precosa.

Vierailija
9/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin päivystyksessä eivät ultranneet eivätkä tehneet mitään koska CRP oli normaali ja kuulemma maha ei ollut kova niin ei muka voi olla tulehdusta. Yksityisellä sanoi että jos olisi kova olisi jo vatsakalvoon levinnyt, hän ultrasi ja sanoi että ärtyneen näköinen mikä viittaa tulehdukseen mutta oli vielä flagyl puikkoa niin ei nähnyt kunnolla (minula oli flagyl myös suun kautta). Muuta ei sanonut. Antoi antibioottikuurin jonka avulla kivut lieventyivät ja nyt rytinällä takaisn pari pv antibiootin loppumisesta., Toivottavasti vihdoin saisin avun yksityiseltä huomenna :( Sitten ei olekaan enää rahaa mennä edes päivystykseen eikä julkiselle hetkeen ellen jostain  netistä yms. nosta lainaa :( 

Vierailija
10/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kohtutulehdus tulla vaikkei olisi synnyttänyt? Minulla on ollut tässä viikon ajan alavatsassa painon tunnetta ja välillä pientä kipua. Olen ollut sairauden takia väjän hionolla hygienialla, voiko tästä tulla kohtu/emätintulehdus?

Voi tulla, minä ap en ole synnyttänyt. Voi alkaa esim. kuukautisten jälkeen kuten minulla alkoi, kun joku bakteeri voi päästä.

Vierailija
11/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaaon kirjoitti:

Suolistoa ei ole tutkittu, tosin en ole suoliston toiminnassa huomannut eroa mutta en sitten tiedä voiko suolesta olla kyse jos tavallaan munasarjojen ja kohdun kohdalta kipeä, epäselvää voiko aiheutua suolivaivasta...

Mietin tappaako nuo edellämainitut antibiootit kaikki mahdolliset bakteerit vai tulisiko tutkia jollain näytteellä että mikä bakteeri kyseessä. Vai olenko immuuni antibiootille. Minulla on huomenna taas yksityiselle aika sen jälkeen ei ole enää vara mennä kun sitten on +700 e mennyt tähän vaivaan. Pelkään jos on joku bakteeri johon ei noi antibiootit tehoa.

Todennäköisesti väärän lajista antibioottia millä nyt on hoidettu.

Vierailija
12/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi antibiootit tappaa kyllä ns kaiken. Uudelleen lääkäriin joka miettii ja tutkii, gynelle siis. Toki noiden kuurien jälkeen on suoliston hyvät bakteerit myös sekaisin, maitohappokuuri käyttöön esim.precosa.

Kiitos ohjeista, mukava kuulla että ne on sellaiset joiden tulisi auttaa. Maitohapot käytössä pitää tsekata toi precosa myös. Ei kai minulla immuniteettikaan voi olla? Ainut virhe tosin että flagyl ja kefexin olivat peräkkäin ja luin että ne olisi pitänyt antaa yhtä aikaa jotta tepsivät tehokkaammin.  Doximycin minulla oli Flagylin kanssa mutta kun ei ole klamydiaa niin ilmeisesti ei Doximycin anna niin hyvää vastetta kuin Kefexin. 

Vierailija
13/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosia?

Vierailija
14/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hankalaaon kirjoitti:

Todennäköisesti väärän lajista antibioottia millä nyt on hoidettu.

Se juuri ihmetyttää kun olen niin useasti jo käynyt lääkärillä ja muita ei ehdoteta eikä ole otettu tulehdusnäytteitä kohdusta eikä mistään sieltä sisältä. Enkä osaa itse ehdottaa kun en tiedä mikä sen nimi on. Luin netistä flooranäytteestä mutta se ilmeisesti enemmön hiivan ja emätintulehduksen toteamiseksi? En tiedä eikä näytä lääkäritkään tietävän. Olen yrittänyt heille sanoa voisiko tutkia että mikä bakteeri kyseessä. Mitä antibiootteja kannattaisi sitten kokeilla. Tuntuu että pitää itse olla lääkärinä enkö löydä tietoa. Pelottaa että nhuomenna maksan taas käynnin ja testejä +200 e ja apua ei tule

Vierailija
15/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosia?

yritin tätä mainita mutta minulla yhtäkkiä alkoi nämä kivut kuukautisten jälkeen ja koskaan ennen ei ole elämässä ollut ja nyt pari kk. (olen 24 v). Voiko endo alkaa yhtäkkiä? Epäilyttää voisiko tässä olla nii kovat kivut ja yksityinen gyne ei nähnyt ultrassa endoon viittaavaa, julkisessa eivät edes tee ultraa kuulemma en tiedä onko totta (tosin yksityinen sanoi ettei voi varmuudella tietää ultrasta onko endoa mutta ei kuulemma usko että olisi kun rytinällä tuli ja koskaan ei ole kuukautisten aikana eikä muutenkaan elämän aikana ollut kipuja alhaalla)

Vierailija
16/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lähete naistentautien päivystykseen! Siellä verikokeet, sisätutkimus, UÄ ja tarvittaessa muuta. Esim suolipuolen konsultaatio!

Vierailija
17/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaaon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla, minä ap en ole synnyttänyt. Voi alkaa esim. kuukautisten jälkeen kuten minulla alkoi, kun joku bakteeri voi päästä.

Kiitos vastauksesta. Apua, minullakin alkoi tämä n. viikko viime kuukautisten jälkeen. Olen neitsyt enkä haluaisi mennä sisätutkimukseen, pystyykö vatsan päältä ultraamaan ja toteamaan tulehduksen, tietääkö kukaan?

Vierailija
18/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on kipuja? Ei emätintulehdukseen liity normaalisti kipu.

Vierailija
19/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hankalaaon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Apua, minullakin alkoi tämä n. viikko viime kuukautisten jälkeen. Olen neitsyt enkä haluaisi mennä sisätutkimukseen, pystyykö vatsan päältä ultraamaan ja toteamaan tulehduksen, tietääkö kukaan?

Ei pysty mutta tämä on kyllä harvinainen neitsyellä, itsekin olen suhteessa ja on voinut kulkeutua kun olen kuukautistenkin aikaan harrastanut seksiä. Mutta on mahdollista että olisi. Voihan sinula olla myös hiivatulehdus yms. jonka saa helposti pois yhdellä puikolla. Jos kävisit lääkärillä näyttämässä jos kipu ja oireet huolestuttaa.

Vierailija
20/30 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä lääkärin pitäisi ymmärtää jos pyydät bakteeriviljelyä, ei sitä millään erikoisella ja täsmällisellä nimellä tarvitse pyytää. Erikoiselta kyllä kuulostaa että noin monta käyntiä ja kuuria eikä ole otettu näytettä, ainakin lemmikkini kohdalla (tulehdus muualla) otettiin jo ensimmäisen toimimattoman kuurin jälkeen.