Kun jokaista avointa työpaikkaa kohti on 20 hakijaa
Mitä mieltä olet, mitä niiden 19 pitäisi tehdä jotka eivät saa sitä paikkaa? Hirttää itsensä? Ryömiä työssäkäyvien edessä kuralätäköissä?
Pitäisi perustaa oma yritys? Suomeen tulisi yhtäkkiä 285 000 yritystä, mistä asiakkaat? Mistä pääomat? Lainaisitko rahat kuinka monelle uudelle yrittäjälle?
Kommentit (12)
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja hakea seuraavaa paikkaa, joka kiinnostaisi. Tietysti jos keksii hyvän bisnesidean, niin onhan olemassa yrittäjäkoulutuksia.
Turha yrittää.. Ei ne vitun idarit osaa astua kenenkään toisen kenkiin :)
ai jaa: se paikka johon hain oli saanut 357 hakemusta
Te olette luusereita. Menestyjät saavat haluamansa paikan. Se on osaamisesta ja asenteesta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:30"]
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja hakea seuraavaa paikkaa, joka kiinnostaisi. Tietysti jos keksii hyvän bisnesidean, niin onhan olemassa yrittäjäkoulutuksia.
[/quote]
Joo niin on.On myös uusille urille kursseja, ootko koskaan käynyt? :D
Joo, ei kyllä 20 riitä millään. Niissä paikoissa, johon olen päässyt haastatteluun, on ollut 50, 70, 80 ja 600 hakijaa. Kaikkien paikkojen hakijamäärää en tiedä.
Mitä niiden pitäisi tehdä? Jatkaa ja toivoa, että arpaonni osuu kohdalle. Hirttäytyminen on kyllä käynyt allekirjoittaneella mielessä.
Nii-in minä hain tavallista konttorirotan paikkaa, hakijoita kolmisensataa. Kas, en tullut valituksi, vaikka mulla on alan koulutus yli 20 v:n takaa, paljon pätkätöitä, kotiäitiysvuosia ja yli 10 v:n yrittäjäkokemus. Tuo työ olis ollut mulle todella helppoa, olisin osannut hoitaa sen kädet selän taakse sidottuna, silmät kiinni ja samalla voltteja heitellen. Mutta kun mä oon liian vanha, ei 45-vuotias kelpaa enää hommiin! Valituksi tuli vastavalmistunut tradenomi, kiva tietysti nuorelle, pääsee elämssään alkuun. Minä jatkan ylipitkää päivää yrittäjänä nälkäpalkalla. Älkää nyt ainakaan yrittäjäksi ryhtykö!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:48"]
Nii-in minä hain tavallista konttorirotan paikkaa, hakijoita kolmisensataa. Kas, en tullut valituksi, vaikka mulla on alan koulutus yli 20 v:n takaa, paljon pätkätöitä, kotiäitiysvuosia ja yli 10 v:n yrittäjäkokemus. Tuo työ olis ollut mulle todella helppoa, olisin osannut hoitaa sen kädet selän taakse sidottuna, silmät kiinni ja samalla voltteja heitellen. Mutta kun mä oon liian vanha, ei 45-vuotias kelpaa enää hommiin! Valituksi tuli vastavalmistunut tradenomi, kiva tietysti nuorelle, pääsee elämssään alkuun. Minä jatkan ylipitkää päivää yrittäjänä nälkäpalkalla. Älkää nyt ainakaan yrittäjäksi ryhtykö!
[/quote]
Tai sitten valitkaa ala jossa yrittäjänäkin menestyy. Minä tienaan 17keuroa kuussa eikä ihan hirveästi tarvitse stressata.
Mä hain lähihoitajan paikkaa, mutta sen sai radiotoimittaja, paikallisen pampun tytär. Että noinkin voi käydä.
Aina on varaa parantaa. Ei yksi pääsky kesää tee.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:27"]
Mitä mieltä olet, mitä niiden 19 pitäisi tehdä jotka eivät saa sitä paikkaa? Hirttää itsensä? Ryömiä työssäkäyvien edessä kuralätäköissä?
Pitäisi perustaa oma yritys? Suomeen tulisi yhtäkkiä 285 000 yritystä, mistä asiakkaat? Mistä pääomat? Lainaisitko rahat kuinka monelle uudelle yrittäjälle?
[/quote]
Minä olen sitä mieltä että niiden 19 hakijan kannattaisi pitää itseään onnekkaana. Eivät joutuneet ainakaan sillä kertaa oravanpyörän kurimukseen.
Ei taida 20 riittää, laita nolla perään akateemisilla ja kaksi amisaloilla...