Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vai oma äiti?

Vierailija
24.11.2020 |

Mitä tekisitte tilanteessani, eli olen kaukosuhteessa ulkomailla asuvan miehen kanssa ja nyt on tullut puheeksi että muuttaisin sinne. Silti täällä Suomessa asuu äitini jolla ei juuri ketään läheistä ihmisistä, kuin minä jolla olen käynyt pari kertaa viikossa kylässä ja tuntuisi karmealta jättää hän tänne Yksin? tietysti voisin vierailla mutta en läheskään niin usein :/

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin kuuluisi sanoa tyttärelleen, että kyllä hän pärjää ja toivottaa hyvää matkaa. Nykyaikana on helppo pitää yhteyttä.

Juuri näin! Äitinä toivoisin, että tyttäreni eläisi omaa elämäänsä.

Ennen muuttoasi järjestä äidillesi toimivat etäyhteydet (jollei ole jo) ja opeta niiden käyttö. Myös whatsapp.

Vierailija
22/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat tietenkin miehen perässä.Sinulla on oma elämä, et voi jäädä äidin helmoihin loppuiäksi.Pidätte yhteyttä Skypellä ja äiti vierailee siellä ja te Suomessa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies suommeen

Vierailija
24/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi miehen perään,, joka ei olisi valmis muuttamaan vuokseni. Käytännössä ainoa vaihtoehto olisi, että toisen kotimaa tuntuu toisesta vaan niin ihanalta, että on mieluummin valmis muuttamaan. Yhteenmuutolle on muutenkin aika järkevät kriteerit, yksi nyt ainakin on ettei minun tarvitse muuttaa miehen vuoksi, joka ei ole valmis muuttamaan jos en pääsisi. Tunnen suomalaisia naisia, joiden miehet ovat muuttaneet Suomeen. Lisäksi yhden naisen joka muutti ensin ulkomaille, saivat lapsen ja nyt koko perhe muuttamassa Suomeen. Suomesta on kumpikin-suomalaisia pareja muuttanut esim. Usaan, yksittäisiä korkeintaan Ruotsiin asti. Ohis, kunhan tarinoin.

Vierailija
25/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat tietenkin miehen perässä.Sinulla on oma elämä, et voi jäädä äidin helmoihin loppuiäksi.Pidätte yhteyttä Skypellä ja äiti vierailee siellä ja te Suomessa .

ei tässä ole kyse siitä että haluaisin olla äidin helmoiss a:D olemme vaan läheisiä enkä halua etä ainut läheinen perheenjäsen asuu niin kaukana ja näkisin häntä harvoin. Lisäksi äidilläni ei täällä juuri ketään muuta kuin minut ja hän on yli 65-vuotias enkä usko eettä mielenterveys niin hyvässä kunnossa

Vierailija
26/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi miehen perään,, joka ei olisi valmis muuttamaan vuokseni. Käytännössä ainoa vaihtoehto olisi, että toisen kotimaa tuntuu toisesta vaan niin ihanalta, että on mieluummin valmis muuttamaan. Yhteenmuutolle on muutenkin aika järkevät kriteerit, yksi nyt ainakin on ettei minun tarvitse muuttaa miehen vuoksi, joka ei ole valmis muuttamaan jos en pääsisi. Tunnen suomalaisia naisia, joiden miehet ovat muuttaneet Suomeen. Lisäksi yhden naisen joka muutti ensin ulkomaille, saivat lapsen ja nyt koko perhe muuttamassa Suomeen. Suomesta on kumpikin-suomalaisia pareja muuttanut esim. Usaan, yksittäisiä korkeintaan Ruotsiin asti. Ohis, kunhan tarinoin.

no mies on sanonut että hänellä on tärkeä tyyö ja hänellä on iso perhe jota hän tapaa usein joten ei sen takia haluaisi muuttaa suomeen.

Vierailija
27/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan koittaa asumista siellä ja tulla välillä pidemmälle lomalle Suomeen. Ei tarvitse ajatella, että se on loppuelämän päätös, vaan että katsotaan miten lähtee sujumaan. Olisiko äitisi kiinnostunut kuitenkin lomailemaan siellä?

Vierailija
28/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan koittaa asumista siellä ja tulla välillä pidemmälle lomalle Suomeen. Ei tarvitse ajatella, että se on loppuelämän päätös, vaan että katsotaan miten lähtee sujumaan. Olisiko äitisi kiinnostunut kuitenkin lomailemaan siellä?

ei ole, äitini on jääräpää joka ei tykkää matkustella 

Vierailija
29/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mies on sanonut että hänellä on tärkeä tyyö ja hänellä on iso perhe jota hän tapaa usein joten ei sen takia haluaisi muuttaa suomeen.

Niin mutta on iso riski muuttaa sellaisen rakkaudenkohteen perään, joka on täysin jyrkkä ja ehdoton siitä, ettei itse muuttaisi rakkaudesta sinuun. Kannattaa kuitenkin miettiä sitä. Millaista elämä ulkomailla sellaisen rakkaan kanssa sitten pidemmän päälle on, kuinka paljon sinua siellä rakastetaan ja arvostetaan vuosien päästä. Tietysti voit muuttaa takaisin Suomeen jos suhde ei kestä. Mietin vain, että lähtökohtaisesti en lähtisi jos mies on kovin jyrkkä ja suhde sopii vain jos nainen muuttaa, ota tai jätä, hänellä omat vaihtoehdot siltä osin auki. Itse en varmaan lähtisi, miehellä kuitenkin varmaan ihan sellainen työkin että Suomessakin työllistyisi. Mikä selitys se oikein sitten onkaan? Jos haluaa olla kanssasi kuitenkin. Itse varmaan vaan pettyisin ja odottaisin uutta rakkautta. En sano, että muiden täytyisi tehdä sama valinta, voihan siellä jonkin aikaa viihtyä. Itseni tuntien alkaisi varmasti rassaamaan tuo miehen jääräpäisyys ja vetovoiman puute.

Vierailija
30/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja tilanne, itse kyllä yrittäisin houkutella miehen Suomeen, jos on mahdollista tehdä samanlaista työtä täällä ja kerran miehen perhe ei hänelle niin läheinen ole.

Vierailija
31/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi on noinkin nuori ja sanoo ettei halua matkustella, edes sinun luoksesi, niin oikeasti...! Myöskään äitisi sosiaalinen elämä ei ole sinun vastuullasi.

Sinunko tässä täytyy uhrautua, äitisi voi elää vielä kymmeniä vuosia.

Vierailija
32/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta on iso riski muuttaa sellaisen rakkaudenkohteen perään, joka on täysin jyrkkä ja ehdoton siitä, ettei itse muuttaisi rakkaudesta sinuun. Kannattaa kuitenkin miettiä sitä. Millaista elämä ulkomailla sellaisen rakkaan kanssa sitten pidemmän päälle on, kuinka paljon sinua siellä rakastetaan ja arvostetaan vuosien päästä. Tietysti voit muuttaa takaisin Suomeen jos suhde ei kestä. Mietin vain, että lähtökohtaisesti en lähtisi jos mies on kovin jyrkkä ja suhde sopii vain jos nainen muuttaa, ota tai jätä, hänellä omat vaihtoehdot siltä osin auki. Itse en varmaan lähtisi, miehellä kuitenkin varmaan ihan sellainen työkin että Suomessakin työllistyisi. Mikä selitys se oikein sitten onkaan? Jos haluaa olla kanssasi kuitenkin. Itse varmaan vaan pettyisin ja odottaisin uutta rakkautta. En sano, että muiden täytyisi tehdä sama valinta, voihan siellä jonkin aikaa viihtyä. Itseni tuntien alkaisi varmasti rassaamaan tuo miehen jääräpäisyys ja vetovoiman puute.

Ihan hyvä pointteja heitit, täytyy miettiä!

Vierailija
33/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin vanhempieni työkaverin kanssa jonkin aikaa sitten, heidän tyttärellään mies USA:ssa ovat siellä aina välillä pitkiä aikoja. Sanoivat, että maa muuttunut muutamassa vuodessa tosi paljon huonompaan. Ensinnäkin korona, sitten on rotumellakoita ymsyms. Vähän ohis. 

Kyllä se siitä taas normaalistuu kun trumppi jää eläkkeelle.

Vierailija
34/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos täällä on tilanteesta tietäviä. miten helppoa on muutto suomeen amerikasta tai suomesta amerikkaan??

Vierailija
35/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehelle tärkeimpiä ovat työ ja se iso perhe. Sinä tulisit "vahvana" kolmosena.

Olisiko kiva olla aina se ylimääräinen (korvattavissa oleva) perheenjäsen miehen isossa perheessä?

Miehen tiivis yhteydenpito tai yhteiselämä saattaisi myös ensi hurman jälkeen olla rasittavaa, kun olet tottunut pienempiin ja rauhallisempiin kuvioihin.

Vierailija
36/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikana ennen nettiä ja halpalentoja en lähtenyt. En sitten löytänyt Suomestakaan ketään ja äitikin kuoli ennenaikaisesti ja nyt sitten olen täällä ilman perhettä ja lähiomaisia. Jos vaan usksllat ja mies tuntuu oikealta, mene!

Vierailija
37/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mies. Et ole vastuussa äidistäsi tai hänen sosiaalisesta elämästään. Sinulla on oma elämä elettävänä.

Vierailija
38/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus vähän samanlaisessa tilanteessa. Ei musta kuitenkaan ollut muuttamaan ja ajauduttiin miehen kanssa erilleen. Sitten äiti saikin syövän. Ja joitain vuosia myöhemmin kuoli. Olin ikionnellinen, etten ollut lähtenyt. Ja nyt vuosia myöhemmin ollaan miehen kanssa löydetty toisemme uudelleen. Mutta vaikea tietysti sanoa, mitä jonkun toisen pitäisi tehdä. Kuinka hyvin tunnet tuon miehen?

Vierailija
39/39 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehelle tärkeimpiä ovat työ ja se iso perhe. Sinä tulisit "vahvana" kolmosena.

Olisiko kiva olla aina se ylimääräinen (korvattavissa oleva) perheenjäsen miehen isossa perheessä?

Miehen tiivis yhteydenpito tai yhteiselämä saattaisi myös ensi hurman jälkeen olla rasittavaa, kun olet tottunut pienempiin ja rauhallisempiin kuvioihin.

Tietysti pitää miettiä sitäkin, kumpi työllistyy helpommin toisen kotimaassa. Täällä ainakaan ei ole ulkomaalaisen helppo työllistyä, ellei ole IT-alalla tjsp. Ja on myös ymmärrettävää, että miehelle olisi isompi henkinen työ muuttaa Suomeen kuin AP:lle Yhdysvaltoihin. Me kuitenkin median kautta tunnemme USAA jossain määrin, mutta he eivät meitä samalla tavalla. Ap:n miehen käsitys Suomesta lienee perustuvan aika paljon siihen mitä hän on täällä lyhyitä aikoja viettänyt. En siis itse ajattelisi noin jyrkästi asiaa.

Kauan ap olette olleet yhdessä? Sinä oletettavasti olet matkustanut runsaasti Usaan ja hän tänne, joten tiedät mitä odottaa siellä ja olet jo tavannut hänen läheisiään?

Ei kannata uhrata nuoruutta oman äidin mielenterveysongelmille. Se on toki vain minun mielipide, mutta luultavasti kadut myöhemmin päätöstäsi. Kyllä äitisi on itsekin vastuussa elämästään, ja voi vaikka muuttaa lähemmäs muita sisaruksiasi jos tarvitsee heidän tukea.