Kuinka pieneen kylpyhuoneeseen voi saada mahtumaan
wc-istuimen, pesualtaan, suihkun JA pyykinpesukoneen? Löytyykö teiltä tilaihmekylppäriä? Suunnittelemme asunnonostoa ja löysin muuten ihanan asunnon, mutta hiukan hirvittää tulevan kylpyhuoneen koko (2,7m2). Asutaan tulevaisuudessa kahdestaan miehen kanssa, joten ei sitä tilaa ehkä niin kovin paljon tarvitsisi, mutta kun muutetaan tosi paljon suuremmasta asunnosta, niin mietityttää tuo asia.
Kommentit (10)
Pyykkikone keittiöön tai kodinhoitohuone erikseen...
Jos teille on remontti tulossa niin laajenna kylppäriä, lattiat kannattaa aina purkaa jos vanha asunto, voi olla kosteusvaurioita.
Candylla on ainakin joskus olut tosi pikkiriikkisen kokoinen pesukone, tyyliin mahtui altaan alle korkeudeltaan hja syvyydeltään. Allas voi olla sellainen minikokoinen et just 2 kättä mahtuu siihen. Vaikea suunnitella kun ei tiedä minkämuotoinen kylppäri on
Jos pakko saada samaan tilaan niin kapea päältätäytettävä pyykkikone, käsienpesuun sellainen mini-allas mitä on huoltoasemien vessoissa pöntön vieressä...
No meillä on 1,8 m2 ilman pyykinpesukonetta ja hyvin mahtuu kaikki muu. Eli mahtuu se siihen lisä neliöön se kone jos pohja on fiksu.
Käsienpesualtaan alle sopivia pesukoneita on olemassa ja jos siinä tilassa muutenkin vaihdatte kalusteita, niin kannattaa toki miettiä voisiko altaan nostaa nykyistä korkeammalle. Minun uusi altaani nostettiin ylemmäs, yläreuna on 90 cm lattiasta ja olen oikein tyytyväinen, vaikka olenkin vain 164-senttinen itse; toki korkealla oleva allas on hankala, jos teillä on pieniä lapsia, mutta toisaalta silloin varmaan tarvitsette muutenkin "oikean kokoisen" pesukoneen.
Jos muiden kalusteiden sijoittelu on teidän käsissä, veikkaan että 3-5kg päältätäytettävä kone mahtuu kyllä.
Minulla on tuollainen minikph, pyykkikone on tosiaan keittiössä ja muuten mahtuu kaikki ihan hyvin, joskin vessa on sitten ihan märkä suihkun jälkeen ja täytyy kuivata kunnolla. Ei nautinnollinen mutta aivan käypä ratkaisu ollut.
Ja Candyn minikoneesta sanoisin vielä että en voi suositella! Kaksi ollut (toinen tuli takuuna) ja yksi turhan iso vesivahinko tuli, myöhemmin alkoi myös savuamaan. Kone meni vaihtoon.
Meillä on myös sellainen parin neliön kokoinen kylpyhuone-wc. Pohdin myös tuota samaa, mutta pesukone on pysynyt keittiössä. Meillä ei oikein saisi mitenkään fiksusti sijoitettua konetta, ettei olisi suoraan suihkua vastapäätä. Ei oikein ajatuksena tunnu kivalta.
up