Oletko koskaan vahingossa syönyt vanhentunutta ruokaa? Tänään huomasin, että
jogurtti, jota söin, oli mennyt vanhaksi 5.11. Olin syönyt niitä 5.11. päivättyjä jogurtteja monta päivää. Ihmettelin kyllä, kun ei ollut yhtä hyvää kuin yleensä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Pilallahan se jukurtti on ennenkuin kaupassa maksat..
Nyt en ymmärtänyt.
Olen, ja varsinkin hapanmaitotuotteissa ja juustoissa se viimeinen käyttöpäivä on lähinnä viitteellinen. Sama kananmunissa, eli monta viikkoa pitempään ovat aivan hyviä.
Olen tekemässä ihmiskoetta. Minulla on vanhaa jogurttia jääkaapissa, 2 desin purkkeja vuodelta 2016. Vuosi sitten avasin yhden ja söin. Arvatkaa mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Olen tekemässä ihmiskoetta. Minulla on vanhaa jogurttia jääkaapissa, 2 desin purkkeja vuodelta 2016. Vuosi sitten avasin yhden ja söin. Arvatkaa mitä tapahtui.
Kuolit?
Jugurttia voi syödä jos ei ole homeessa. Ei tarvi välittää päiväyksistä.
muistaako kukaan lidlin kalkkuna peruna einestä taisi olla saksalaista, alumiini vuoka ja foliokansi. viimeinen käyttöpäivä oli yli vuodeksi. oli yksi jäänyt kaapinperälle mennyt vanhaksi melkei viidellä vuodella, pakkaus ei pullistellut mitenkään niin laitoin mikroon ja söin pois. liha ja kastike oli ihan ok perunoiden rakenne oli muuttunut melko muusiksi mutta maussa ei ollut isompaa vikaa. saksalaisilla on kunnon säilöntä-aineet. yleensä en syö mitään vanhentunutta mutta jugurtit ja ruokakermat kestävät reilusti yli viim. käyttöpäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolit?
Hyvä arvaus, mutta väärä. Minusta se maistu paremmalta kuin verrokiksi kaupasta ostamani vastaava tuote. Pari purkkia on vielä jäljellä, palaan asiaan kun syön seuraavan.
Tuskin vanhentunutta ruokaa pystyy syömään, kyllä sen huomaa jos on viallista. Ei päiväykset kerro sitä milloin ruoka on pilalla.
eikö jugurtti ole jo valmiiksi vanhennutta maitoa, eli sehän vain paranee vahetessaan.
Vierailija kirjoitti:
muistaako kukaan lidlin kalkkuna peruna einestä taisi olla saksalaista, alumiini vuoka ja foliokansi. viimeinen käyttöpäivä oli yli vuodeksi. oli yksi jäänyt kaapinperälle mennyt vanhaksi melkei viidellä vuodella, pakkaus ei pullistellut mitenkään niin laitoin mikroon ja söin pois. liha ja kastike oli ihan ok perunoiden rakenne oli muuttunut melko muusiksi mutta maussa ei ollut isompaa vikaa. saksalaisilla on kunnon säilöntä-aineet. yleensä en syö mitään vanhentunutta mutta jugurtit ja ruokakermat kestävät reilusti yli viim. käyttöpäivän.
En onneksi muista. XD
Tekee hyvää vatsalle välillä saada kunnon bakteeripotku. Sitte taas kestää vatsa vieläkin paremmin.
Mitääh? 10 päivää yliaikainen jogurtti ei ole mitään pilalle mennyttä. Päinvastoin.
Vastatakseni ap:n kysymykseen: kyllä olen. Kerran kyläillessä mulle tarjottiin lohimakkaraa. En siis syönyt grillimakkaroita, joten isäntä oli huomioinut mutkin. Oli runsas lohen maku ja aivan hyvää oli.
Muutamaa tuntia vierailun jälkeen tuo soitteli nolona ja kovin anteeksipyytelevänä. Lohimakkara olikin ollut päiväystuote, kun se on heillä pakkaseen laitettu. Oli ollut lähes puoli vuotta pakkasessa ja nyt on sitten vaara, että olen saanut pöpön.
Kiitosta vaan juu.. eikun soittelemaan, että mitä voin nyt tehdä. Olin siis raskaana silloin ja tämä oli se suurempi pelko, että voiko vauva jotenkin sairastua. Naistenklinikalla sanoivat, että syö hiilitabletteja ensi hätään. Söin.
Sitten meni parisen tuntia, kun ruipati raa alkoi. Molemmista päistä ja todella voimalla. Sitä kesti kaikkiaan noin kuutisen tuntia. Mies soitti vaihteeksi naistenklinikalle, että onkohan tämä turvallista? - on, on. Jos kuume nousee ja jatkuu vuorokauden, niin sitten pitää tulla näytille. Muistakaa nesteyttää ja ottaa niitä hiilitabletteja vielä.
Kuusi tuntia ja mä olin ehyt ihminen. Vauvakin heitti parit kärryn pyörät ja nykyään on iloinen lukiolainen.
Kaveri oli vuosiakausia aivan paskana asiasta, mutta eipä enää tarjonnut lohimakkaraa. Eikä hän pysty vieläkään asialle nauramaan. Enkä ole kyllä itsekään sen pariin koskaan uudestaan päätynyt.
Olisi pitänuyt kuumentaa ainakin 75een celsiusasteeseen se makkara.
Katsokaa joguista että kansi on ehjä.
Pilallahan se jukurtti on ennenkuin kaupassa maksat..