Valkoista jäämää vaatteissa pesukoneesta oton jälkeen, miksi?
Olisiko vinkkiä, mistä voi johtua valkoinen jäämä vaatteiden pinnalla. Pyykiikoneessa pyörimisen jälkeen? Nestemäistä pesuainetta käytetty, sekä nestemäistä huuhteluainetta. Ja "ekstra-vesi" ollut asetuksena.
Kiitos jos jollakulla on arvelua kertoa! Olisiko jotain asiaa mitä pitäisi tarkistaa tai muuttaa.
Kommentit (30)
Onko kone täytetty liian täyteen pyykkiä? Ei pääse kaikki pesuaineen jäämät huuhtoutumaan pois, jos pyykkiä on liian tiiviisti.
Ei oo unohtunu nessua/maskia/kuittia taskuihin?
Nenäliina jonkun vaatteen taskussa?
Kiitos mietinnöistä 😌
Kone on valitettavasti vanha... Mutta tällaista ilmiötä ei ole ennen ollut. Ja olen tosi tarkka tarkistamaan, ettei nessuja tms. jää vaatteisiin. Kone pyörinyt myös vajaana, aika kaukana täydestä itse asiassa.
No, täytyy koittaa uudestaan, toivottavasti ei toistuisi tuo.
Koaiinipussi jäänyt varmaan johonkin housuntaskuun sulla.
Pese tyhjänä ja pussi sitruunahappoa mukaan
Pesuaineen zeoliittijäämää, vaihda ainetta ja/tai lisää huuhtelua.
Spermaahan se selkeesti. Siittiöt paistuneet ja turvonneet valkoiseksi haituvaksi.
Minulla on iso pyyhe, joka on rohdinpellavaa. Siis sellaista karkeaa ja "tikkuista".
Voi kääk, jos olen sen pessyt vahingossa tummien vaatteiden kanssa.
Vaaleata hippua joka vaatteen pinnalla.
Kiitos! Mites kumpaako pitäisi epäillä, jääkö tuollaiset todennäköisemmin pesuaineesta vai huuhteluaineesta? Pesuainetta käytän niukasti, huuhteluainetta en kitsaile silloin, kun pyrin poistamaan sähköisyyttä.
Joo mullakin pölisi makkari vaikka moppasin jokapäivä
Pellavalakana
Mahdollisia syitä:
-Huonolaatuinen tai väärä pesuaine tai huuhtis, joku vika
-Liian matala lämpötila on todennäköinen syy
-Vaatii lisähuuhtelun jos pesuainetta "paljon", varsinkin villa
-Vedenlaatu vaikuttaa? PH
-Nukkasihti kaipaa ehkä puhdistusta
-Joskus parempi kun ei laita huuhteluainetta
-Jokin muu syy, mikä
-Pyykki jakautunut epätasaisesti koneessa, vanha kone ei jaksa pyörittää rumpua tai löystynyt, ei huuhtoudu kunnolla. Vettynyt kangas saattaa tukkia alaosan rummun sisällä, painaa kuin synti.
Onko uusi pesukone? Mulla oli samaa ongelmaa mutta näyttää poistuneen nyt kun on enempi pesty tuolla koneella.