Kokemuksianne keskenmenosta, voiko olla näin "helppo"?
Olen siis raskaana noin viikolla kuusi, tänään alkoi päivällä menkkamaiset jomotukset alavatsalla jonka jälkeen muutaman kerran holahtanut pöntöllä istuessa pienehkö määrä kirkasta verta ja lopulta yksi pikku klöntti, jonka oletan siis olevan tuo alkio.
Olen aina kuvitellut, että keskenmeno on kivulias ja supisteluja olisi enemmänkin kuin noin pari tuntia sillointällöin, vaikka tokihan raskauteni erittäin alkuvaiheessa onkin. Housuihin verta ei siis tule yhtään, pissan yhteydessä tullut tosiaan nuo holahdukset pönttöön. Ja kivut loppui heti siihen.
Kommentit (5)
Itsellä on kokemusta vain keskeytyneestä keskenmenosta, jonka takia jouduin ottamaan pillereitä, että vuoto alkaisi. Kkm havaittiin viikolla 12 ja ensimmäinen päivä oli kivulias. Verta ei kuitenkaan tullut niin paljoa kuin olin odottanut vaikka kuitenkin selvästi enemmän kuin kuukautisten aikaan. Viimeiset raskausmateriaalit poistuivat 2 kk keskenmenon jälkeen. Kierto käynnistyi yli kolme kuukautta keskenmenon jälkeen ja se oli ehkä henkisesti vaikeinta, kun toive raskaudesta oli koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kokemusta vain keskeytyneestä keskenmenosta, jonka takia jouduin ottamaan pillereitä, että vuoto alkaisi. Kkm havaittiin viikolla 12 ja ensimmäinen päivä oli kivulias. Verta ei kuitenkaan tullut niin paljoa kuin olin odottanut vaikka kuitenkin selvästi enemmän kuin kuukautisten aikaan. Viimeiset raskausmateriaalit poistuivat 2 kk keskenmenon jälkeen. Kierto käynnistyi yli kolme kuukautta keskenmenon jälkeen ja se oli ehkä henkisesti vaikeinta, kun toive raskaudesta oli koko ajan.
Olen pahoillani kokemuksestasi :(
Minulla tosiaan viikkoja niin vähän, että varmasti siksikin olisi helpompi kokemus, ihmetyttää vain kun tosiaan tuota verta tullut niin vähän, siis ei voi verrata lähellekään kuukautisia, vaan tosiaan lähinnä tiputellut pönttöön samalla kun istun, kävellessä esim. ei tule housuihin mitään. Ja ne kivut loppuivat heti, kun se klimppi pönttöön tipahti, siksi ajattelinkin heti että keskenmeno, kohtu rauhoittuu kun on "synnyttänyt".
Meillä raskaus oli siis yllätys ja olimme epävarmoja, haluammeko tätä edes jatkaa vai emmekö. Siksipä soitimmekin Naistenklinikalle, josta sanottiin että ultrataan loppuviikosta niin saa varmuuden siitä, onko raskaus keskeytynyt itsestään vai jatkuuko se yhä, kun kuulemma näistä oireista ei suoraan voi sanoa.
Odottavan aika on pitkä ja siksi kokemuksia kysynkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani kokemuksestasi :(
Minulla tosiaan viikkoja niin vähän, että varmasti siksikin olisi helpompi kokemus, ihmetyttää vain kun tosiaan tuota verta tullut niin vähän, siis ei voi verrata lähellekään kuukautisia, vaan tosiaan lähinnä tiputellut pönttöön samalla kun istun, kävellessä esim. ei tule housuihin mitään. Ja ne kivut loppuivat heti, kun se klimppi pönttöön tipahti, siksi ajattelinkin heti että keskenmeno, kohtu rauhoittuu kun on "synnyttänyt".
Meillä raskaus oli siis yllätys ja olimme epävarmoja, haluammeko tätä edes jatkaa vai emmekö. Siksipä soitimmekin Naistenklinikalle, josta sanottiin että ultrataan loppuviikosta niin saa varmuuden siitä, onko raskaus keskeytynyt itsestään vai jatkuuko se yhä, kun kuulemma näistä oireista ei suoraan voi sanoa.
Odottavan aika on pitkä ja siksi kokemuksia kysynkin :)
Hyvä, että ultrataan. Joskus raskauteen voi liittyä runsastakin vuotoa ja kaikki on silti ok. Ja vaikka olisikin keskenmeno, niin hyvä tarkistaa, että kohtu on tyhjentynyt kunnolla.
Odottavan aika on todellakin pitkä!
Hei ja harmittelut keskenmenosta. Henkinen kolaus oli kovempi kuin fyysinen, keskenmenoja on ollut nyt 10kpl eri viikoilta tässä 2010 lähtien, pisimmillään taisi olla vko 14.jolloin kohtu piti tyhjentää lääkkeillä. Lapsia tuli silti 2kpl. Ikää 35.
Alkuviikoilla sattuneet olivat juurikin kuvailemasi kaltaisia, vasta se veren aiheuttama paine sai olon tuntumaan epämukavalta, vuoto holahti aina pönttöön. Liikunta nopeutti tyhjenemistä..ja no helpotti kun sai mietiskellä omiaan siinä samalla.
Pelkkiä hyviä kokemuksia on vaan ollut. ;)