Onko kukaan ollut Maltalla lomalla?
Missä olitte, millaista oli? Kannattaako mennä teinin kanssa, toiveissa on uimista (uima-allas käy hyvin), kävelemistä, historiaa ja hyvää ruokaa. Mukulakivikadut ovat plussaa.
Kommentit (7)
Kiehtova paikka. Siellä on tuhansia vuosia Euroopan, Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän historiaa yhdessä paketissa. Suosittelen kaikille, joille ei sovi Sunny Beach. Fiksun turistin valinta.
Menkää ihmeessä! Itse olin Maltalla ensimmäisen kerran juurikin teininä, ja ihastuin paikkaan ikihyviksi. St Julians ja Paceville ovat niitä bilealueita, joilla on paljon yökerhoja ja bailaavia kielikurssilaisia. Jos haluaa majoittua rauhallisemmalla alueella, niin kannattaa tsekata Sliema ja Valletta (itse olin hotellissa Sliemassa). :) Busseja kulkee ympäri saarta hyvin, eivätkä välimatkat ole tosiaan kovin suuria.
Mikään varsinainen rantalomakohdehan Malta ei ole, isoja uimarantoja on vain pari, mutta pienempiä rantoja (=ei juurikaan palveluita) löytyy enemmän, ja Vallettasta johtavan rantakadun varrella on kalliorantoja.
Kun historia kerran kiinnostaa, niin menkää ihmeessä Mdinaan! Myös Vallettan ilmapiiri on mukavan historiallinen, mutta Mdina on ihan omaa luokkaansa. Niitä mukulakiviä, kapeita katuja, keskiaikaisia nähtävyyksiä jne.
Suosittelen siis ehdottomasti, jos haluaa vähän erilaisen, monipuolisen etelänlomakokemuksen! Maltalla saa helposti yhdistettyä kaupunkilomaa, historiaa, aktiivisempaa meininkiä, maaseudun kiertelyä bussilla, herkullista ruokailua...
Ei ole ollut. Kukaan. Koskaan. Sinä olet ensimmäinen.
Kiitos kakkonen,
kuulostaa justiinsa siltä mitä haluamme. En ole koskaan edes ajatellut Maltaa lomakohteena, satuin vaan löytämään halvat lennot ja innostuin googlailemaan...
:)
ap
Muita Maltalla lomailleita paikalla? :)
ap
Ehdottomasti Maltalla kannattaa käydä. Siellä on historiaa, linnoituksia, muureja, katedraaleja, palatseja, italialaistyyppisiä kahviloita, viehättäviä kalastajakyliä, juuri sopivasti nähtävää max. viikon matkalle, sopivassa pienessä paketissa.
Juu, kannattaa mennä. Sopivasti italialaista- ja arabikulttuuria sekaisin. Olisimme tehneet laivaretken Sisiliaan, mutta Etna sattui silloin tupruilemaan ja tuhkaa oli paljon ilmassa, joten eipä menty. Hyvin sai viikon kulumaan Maltallakin!