Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ouluun muutto, help!

Vierailija
29.03.2014 |

Kipeästi apua kaivattaisiin kesällä ouluun muuttavalle perheelle. Olemme ajatelleet asuntoa linnanmaa-kaijonharju akselilta, poikamme mahdollisesti norssiin menossa? kertoisitteko alueesta mimmosta sekä oulun norssista kokemuksia. Myös eskarilaiselle kivaa hoitopaikkaa läheltä...Kiiiiitos jo hirmuisesti kaikille vastaamaan kerkeäville:)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää seutua on Kaijonharju, mutta ei mahdoton...

Mistä päin olette muuttamassa? Huomatkaa että Oulussa on todella halvat asunnot joten voi olla että olisi varaa muuttaa paremmalle alueelle.

Vierailija
2/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt niistä lestadiolaisista, niinku oulu-ketjuissa on tapana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarelassa on tosi rauhallista, samoin Intiössä. Alppila on ihan paras!

Vierailija
5/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:00"]

[/quote]No mitä haluat tietää? Niitä asuu näillä seuduin aika reippaasti, etenkin tietyissä lähikunnissa.

Vierailija
6/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mites Ritaharjun kouluun nykyään pääsee? Ainakin vuosi sitten puhuttiin, ettei sinne kouluun mahdu kuin puolet alueen lapsista ja loput ohjataan mm. Pöllökankaan kouluun. Kuivasrantahan kuuluu norssin alueeseen, ja  Kuivasrannasta on kuitenkin sinne melko pitkä matka, joten itse en haluaisi että ekaluokkalaisen koulumatka olisi niin pitkä. 

Itse en kokenut Ritaharjua mitenkään erityisen rauhalliseksi alueeksi. Jatkuvastihan siellä on olut joku lapsonen pahanteossa kun ei niitä näemmä hirveästi valvota, ja joku hullu on seurannut lapsia autolla tms.  

Miten ois ap Puulinnanmaa tai Syynimaa? Rauhallista aluetta, Prisma lähellä ja hyvät kulkuyhteydet busseilla kun lapset vähän kasvavat ja haluavat kulkea itse harrastuksiin.

Vierailija
7/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko ostaa asunnon vai vuokrata? Koskela on myös aika lähellä Norssin koulua. Tämä mukavaa aluetta. Ja Kuivasjärvi on myös aika lähellä Norssia. Ja tuo Kuivasranta ja Ritaharju. Mutta Koskela olisi lähempänä keskustaa.

Vierailija
8/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulinnanmaa tai Syynimaa saattaisi sopia. Linnanmaalla kai ei hirveästi olekaan muita kuin opiskelija-asuntoja? Kaijonharjussa olen asunut nyt noin seitsemän vuotta ilman mitään ongelmia. Juopotkin ovat omissa porukoissaan, vaikkakin rumentavat katukuvaa kesäisin kun kerääntyvät tuohon kaupoille. Mutta todella paljon on kiinni talosta, jossa asuu. Osa taas on levottomia. Miten olisi vielä Kaijonranta?

Vierailija
9/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse vielä

Vierailija
10/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuolta alueelta kotoisin, tarkemmin ottaen Pyykösjärveltä. Pyykösjärvi on todella mukavaa ja rauhallista aluetta ja matkaa norssiin on 2-3 km. Pyykkärillä on hienot ulkoilumaastot järvenrannalla ja busseja menee usein keskustaan (matka noin 10-15 min). Päiväkoti(myös eskari) oli ainakin mukava paikka, mitä siitä nyt muistan.. Vieläkin vanhoihin tarhantäteihin törmätessä vaihdellaan kuulumiset. 

Myös Syynimaa ja Ranta-Koskela on rauhallista ja kaunista aluetta, muutama kaveri asui noilla alueilla. Puulinnanmaakin vissiin ihan kivaa aluetta, mutta ei varmaan kovin isoja asuntoja ole siellä ja suurinosa on varmaan opiskelijoita?

Ja kuten sanottu, Kaijonharju on aika epämäärästä aluetta (ei voi tietenkään yleistää, mutta en muuttaisi). En paljoa siellä viettänyt aikaa, mitä nyt pyörällä ajoin ostarin läpi päivällä. Kaijonranta on jo visssiin vähän parempaa.

Myös sanotut Kuivasjärvi, Kuivasranta ja Ritaharju on kai ihan mukavaa aluetta, mutta en itse ehkä tuonne Ritaharjuun ja Kuivasrantaan muttaisi. Alkaa olla jo aika kaukana kaikesta..

Mutta täältä siis peukku Pyykösjärvelle!

Ainiin ja Norssi oli kouluna mukava, itse ainkin tykkäsin. Iso plussa hyvälle ja monipuoliselle kouluruualle ;) 

Vierailija
11/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kaijonharju ei kyllä kehua minulta saa. Mm. juottola vetää epämääräisiä tyyppejä alueelle.

Linnanmaalla joudutte kestämään mölyviä teekkareita ja ETENKIN vaihtareita.

Jos haluatte rauhaa, niin Ritaharju, Alppila, Hintta, Laanila, Puolivälinkangas jne. ovat varsin rauhallisia.

Toppila, Rajakylä, Kaukovainio, Kaijonharju, Tuira ovat niitä levottomia alueita Oulussa.

Vierailija
12/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kuulemma Kaijonharjussa mitään vikaa pl. ostarin ympäristö, kuulemma. Jos haluat lisätietoja, niin Facessa on ryhmä Puskaradio Oulu. Siellä riittää tietäjiä.

Tuirakin on nykyään rauhottunut. Ja eihän sitä "vikaa" ollutkaan kuin Itä-Tuirassa. Toppila on ok, paitsi Meri-Toppila, jossa lähtee jos nyt ei henki niin järki ainakin. Mutta joo, ite en muuttais Meri-Toppilaan, Kaukovainiolle tai Rajakylään. Kaijonharjuun voisin muuttaa.

Vierailija
13/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana keskustasta.

Vierailija
14/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritaharju ja Kuivasranta on linnanmaan lähellä olevia hyvin rauhallisia ja ihania asuinalueita. Täällä on kaupat, kuntosali ja kirjasto. Suosittelen lämpimästi. Paljon lapsiperheitä ja rauhallisia nuoria pareja :)

Vierailija
15/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukovainiossa ei ole mitään vikaa, rauhallista on ollut.

Vierailija
16/23 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritaharju ja Kuivasranta ovat nuivia insinöörilähiöitä, mutta lapsiperheitähän täällä riittää ja rauhallista on.

Vierailija
17/23 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritaharjun koulu iso pettymys. Jatkuvasti tulee Vilma-viestejä ilkivallasta, kiusaamisesta. Koulun vanhemmille järjestämät tilaisuudet aiheista uusperheiden ongelmat jne.  Lapset haahuilevat porukoissa illat, ei tunnu kotiinmenoaikoja tai harrastuksia olevan. Kavereitahan siis koululaisella kyllä on ja kivaa tuntuu olevan, en vain ole varma onko se että lapsella on kivaa oikea kriteeri asuinpaikan valitsemiseen.

Itse mietin muitakin vaihtoehtoja mutta nuo Ritasuon uudet ok-talot ovat vielä hetken uusia, lankaan on helppo mennä. Onneksi alkaa puolisollakin mieli vähän muuttumaan nyt kun tuo koulu alkaa olla nähty, yläkouluun viimeistään muualle.

Vierailija
18/23 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmaalla ei taida olla tosiaan kuin opiskelija-asuntoja, mutta kyllä jo Kaijonharjusta löytyy lapsiperheelle sopivia rivi/luhtitalo asuntoja kohtuu halvalla. Kerrostalot taasen alkaa olla jo vanhanpuoleisia ja muutenkin turhan lähellä ostaria minun makuun. Syynimaalla tuli vietettyä muutama vuosi opiskeluaikana ja voin suositella sitäkin. Työkaverit jakaantuu aika pitkälle Ritaharjusta asunnon ja Kaijonharjusta tai Syynimaalta ostaneisiin.

Vierailija
19/23 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritaharjun lapset pakattu bussiin ja Hiukkavaaraan kun omaan lähikouluun ei mahdu. Se siitä okt unelmasta sitten.

Vierailija
20/23 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yläkoulu valmistuu viereen ensi vuoden syksynä. Helpottanee jossain määrin oppilaspainetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan