Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran menetys - kokemuksia

Vierailija
24.11.2020 |

Meidän 9v koiralla on nyt löytynyt toinen kasvain puolen vuoden sisällä ja ensi viikolla leikkaus ja patologin testi.

En tiedä miten reagoida jos sieltä paljastuu jotain huonoa.
Harmittaa kun tällä koiralla vielä virtaa riittää ja on muuten terve ja eloisa. Tuntuu, ettei hänen aikansa ole vielä edes lähelläkään.

Onko teidän koirat menneet tuolla tavoin rauhassa vai onko mennyt liian aikaisin? Vai tietääkö sitä edes koska on "oikea" aika?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei näytä kipua. Jokaisella on aikansa, luottakaa eläinlääkärin arvioon.

Vierailija
2/6 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen oikean ajan tietää. Koira voi olla hidas köpöttelijä, joka ei enää pahemmin viitsi lenkeillä ja nukkuu suurimman osan ajastaan, mutta silti "vaikuttaa" tyytyväiseltä. Kun koira muuttuu vältteleväksi ja apaattiseksi alkaa olemaan oikea aika, vaikka varsinaisia kipuja ei olisikaan.

Olen kaksi koiraa menettänyt. Toinen nukkui rauhallisesti pois kotona eläinlääkärin toimesta, toinen jouduttiin lopettamaan äkisti eläinlääkärin vastaanotolla. Jälkimmäinen tuntui paljon pahemmalta, rakas ystävä ei saanut ansaitsemaansa rauhallista loppua turvallisessa ympäristössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei kärsi lopettamisesta vaan kivuliaasta elämästä. Ja koira kuten muutkin eläimet salaa kipunsa loppuun asti. Kannattaa siis pitää tuntosarvet tosi herkällä sen suhteen milloin on aika antaa lenkkikaverille armoa

Vierailija
4/6 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia koiria olen menettänyt neljä. Kohta on varmaan viidennen aika.

Omat ovat saaneet elää 12 - 15 - vuotiaiksi. Tyttären koirat ovat menneet turhan nuorina, 7 ja 4.

Toivotaan että koirasi patti on vaaraton.

Vierailija
5/6 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää. Itse itkin enemmän ennen lopetusta kuin sen jälkeen.

Vierailija
6/6 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää kun aika on. Olen useamman koiran vierellä ollut kun ovat viimeiselle matkalle lähteneet kuten kissojen, hevosten ja lampaiden. Luota myös eläinlääkärin arvioon. Nukuttaminen on sievä tapa lähteä ja eläimelle kivuton. Kun sen päätöksen aika on niin tiedät kyllä että se on oikea päätös ja helpottaa koiran ja myöhemmin sinunkin oloasi kun eläin ei ole kipeä ja kärsi. Toivottavasti saatte kuitenkin vielä lisäaikaa yhdessä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän