Koiraverot voimaan jo ensivuonna.
Maksamme veroja kiinteistöistä ja kaikista tuotantoeläimistä. Miksi siis koiraveroa ei kunnissa peritä, vaikka se olisi täysin nykyistenkin verolakien mukaista?
Suurissa kaupungeissa sopiva koiravero olisi ensimmäisestä eläimestä 150 - 300 €/vuosi, riippuen koiran koosta.
Viranomaisia avustavat ja palvelukoirat olisivat verosta vapaat.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:15"]
Mikähän olisi vaikutus suomalaisten ylipainotilanteeseen, jos lenkille pakottavat lemmikit laitettaisiin verolle?
[/quote]
No sillä koiran kanssa lyllertelyllä korttelin ympäri ei nyt tähänkään asti ole ollut painonpudotuksen kanssa mitään tekemistä. Ne jotka liikkuu aktiivisesti, liikkuvat kyllä ilman koiraakin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:19"]
Koiraverollahan tämän maan talous pelastettaisiin.
Naurettavaa heittää tämän aloitus; kun lapsiperheitä rokotetaan, pitäisi samaan syssyyn rokottaa koiraperheitä. Ja monesti lapsiperheissäkin on koiria, toisilla jopa useita.
Parasta olisi kun verotettaisiin tyhmyydestä, saisi ap ansionsa mukaan. Sulla kun tyhmyyttä on enemmän kun mulla, takuulla siis tulet kalliimmaksi valtiolle.
[/quote]
Ei Suomen talous sillä pelastuisi, mutta on se minusta ihan järjetöntä, että minä koiraton ihminen maksan siitä kun teidän koirien paskoja siivotaan pitkin katuja koska itse olette niin jäätävän saamattomia ja laiskoja. Enkä ole ap.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:19"]
Naurettavaa heittää tämän aloitus; kun lapsiperheitä rokotetaan, pitäisi samaan syssyyn rokottaa koiraperheitä. Ja monesti lapsiperheissäkin on koiria, toisilla jopa useita.
Parasta olisi kun verotettaisiin tyhmyydestä, saisi ap ansionsa mukaan. Sulla kun tyhmyyttä on enemmän kun mulla, takuulla siis tulet kalliimmaksi valtiolle.
[/quote]
Ei Suomen talous sillä pelastuisi, mutta on se minusta ihan järjetöntä, että minä koiraton ihminen maksan siitä kun teidän koirien paskoja siivotaan pitkin katuja koska itse olette niin jäätävän saamattomia ja laiskoja. Enkä ole ap.
[/quote]
Miten niin maksat?? Et ole ainakaan mulle maksanut penniäkään, ihan itse ne kerään.
Markat talteen. Ja esim. viiden piskin taluttajille paljous alennus. Koirat myös rekisteriin samoin kuin aseet.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:28"]
Miten niin maksat?? Et ole ainakaan mulle maksanut penniäkään, ihan itse ne kerään.
[/quote]
Niin kun ei ole enää argumentteja niin aletaan sitten vaan leikkiä tyhmää? Kuntalaiset maksaa kunnalle veroja, ja nisitä rajoitetaan mm. niiden kaupungin työnkijöiden palkat, jotka niitä siivoaa niitä teidän koirien paskoja, huoltaa koirapuistoja ja uimarantoja.
mustakin on ihan järjetöntä maksaa järjettömiä laskuja eläinlääkärille, kun koirani satuttaa jalkansa kaduille/puistoihin rikottuihin lasipulloihin. Samoin on järjetöntä maksaa siitä, ettei ihmiset osaa käyttää roskakoreja vaan viskoo roskat/tupakan tumpit/jne. pitkin katuja, joita sitten verovaroilla sieltä siivotaan pois. Koirapuistoja ja niitä temppuratoja eli harrastustiloja harvemmin yleisistä verorahoista kustannetaan, kyllä ne rahat kerätään ainakin pienemmissä kaupungeissa ihan niiltä koiraihmisiltä itseltään
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:32"]
mustakin on ihan järjetöntä maksaa järjettömiä laskuja eläinlääkärille, kun koirani satuttaa jalkansa kaduille/puistoihin rikottuihin lasipulloihin. Samoin on järjetöntä maksaa siitä, ettei ihmiset osaa käyttää roskakoreja vaan viskoo roskat/tupakan tumpit/jne. pitkin katuja, joita sitten verovaroilla sieltä siivotaan pois. Koirapuistoja ja niitä temppuratoja eli harrastustiloja harvemmin yleisistä verorahoista kustannetaan, kyllä ne rahat kerätään ainakin pienemmissä kaupungeissa ihan niiltä koiraihmisiltä itseltään
[/quote]
Sorry vaan mutta koirapuistot kuuluu kyllä pääsääntöisesti kunnan vastuulle, sekä niiden rakentaminen ja ylläpito. Niin kannattaa katsoa mihin astuu, niin muutkin tekee. Tyhmyydestä saa maksaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:32"]
[/quote]
Ethän sinä pullojen ja tumppien keräämisestä maksakaan. Niistä on kyllä ostovaiheessa maksettu veroa ja valtion kautta se kierrätetään takaisin kunnalle. Onko sulla hajuakaan miksi tupakka- ja alkoholituotteilla on korkeampi vero kuin tavallisilla kulutustuotteilla? Siksi, että sillä verolla voisi kattaa tälläset niiden kulutuksesta johtuvien seurausten kustannukset.
Samaa mieltä. Koiraverot kaikkiin suuriin kaupunkeihin.
Ihan vaan tiedoksi, että Suomessa on koiria asukasmäärään suhteutettuna enemmän, kuin missään muussa EU-maassa ja olemme kyseenalaisina ykkösinä tässä tilastossa, vaikka kaikki mailman ns. teollisuusmaatkin otettaisiin mukaan laskelmaan. Koirat eivät mielestäni kuulu tiiviiseen kaupunkimaiseen yhdyskuntaan, vaan maaseudulle ja haja-asutusalueille.
Täällä ne koiranomistajat elukoidensa tapaan vaan räksyttää että ei veroa, mutta ei yhtään järkevää perustelua että miksi ei.
Joo, tupakalla ja alkoholilla on korkeat verot siksi että kunta voi palkata tumppien ja lasinsirpaleiden kerääjiä... kai tää oli vitsi? Ei kai kukaan aikuinen oikeasti näin pihalla ole?
"Koirille varataan parkkipaikkoja kauppojen eteen!" Anteeks mutta mitä ihmettä? :'D
Mikä tää "jos maksu tulee, niin kakkojen kerääminen loppuu" -juttu on? Aika lapsellista. En tajua miksi on niin vaikea kerätä ne kakat pussiin ja laittaa roskikseen. Kyseessä kuitenkin KAIKKIEN viihtyvyys - niin koiranomistajien kun koirattomien. Taudit ei leviä niin helposti jne.
Mä maksaisin mielelläni veroa koiran pitämisestä, jos sillä rahalla saadaan lisää kakkaroskiksia. Ainakin meilläpäin näitä on tosi vähän, välillä pitää kiikuttaa sitä kakkapussia satoja metrejä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 17:11"]
Mikä tää "jos maksu tulee, niin kakkojen kerääminen loppuu" -juttu on? Aika lapsellista. En tajua miksi on niin vaikea kerätä ne kakat pussiin ja laittaa roskikseen. Kyseessä kuitenkin KAIKKIEN viihtyvyys - niin koiranomistajien kun koirattomien. Taudit ei leviä niin helposti jne.
Mä maksaisin mielelläni veroa koiran pitämisestä, jos sillä rahalla saadaan lisää kakkaroskiksia. Ainakin meilläpäin näitä on tosi vähän, välillä pitää kiikuttaa sitä kakkapussia satoja metrejä.
[/quote]
No mä en keräisi siinä vaiheessa ainakaan, jos pitää oikein maksaa koiran pitämisestä. Nykyisin kerään aina ja joka ainoan kikkareen väistellen siinä samalla toisten koirien paskoja. Ostan suomalaisten firmojen koiranruokia, tarvikkeita ja eläinlääkäripalveluita ja niiden mukana arvonlisäveroja yhteiskunnalle, lenkkeilen pari tuntia päivässä (mitä en taatusti tekisi aina puoleen vuoteen ilman koiraa, en uskaltaisi pimeällä), siivoan kakat pois levittämästä tauteja ja matoja ja olen mukana kaikissa kakankeruu- ja koirapuistonkunnostusTALKOISSA, joihin kunnalta ei todellakaan tipu rahaa. Koirani ei metelöi eikä muutenkaan häiritse ketään. Jos sen pitämisestä pitäisi veroja maksaa, niin joku sitten kerätkööt ne paskat verorahoillani.
Ymmärtääkseni moni kunta on luopunut koiraverosta koska sen kerääminen tuli kalliimmaksi, mitä verotuloja tuli.
Aikanaan Helsingissä kun asuttiin, ei ikinä tehty mitään ilmoitusta koiristamme, eikä veroja maksettu.
Maksan joka kuukausi toista tonnia veroja. Ei ole lapsia, joten lasten ja nuorten palveluita ei käytetä. Käytän työterveyshuoltoa, en käy terveysasemalla. Kirjasto on ok ja kiva kun kaduista pidetään huolta. Toivon kuitenkin että tuosta verorahasta edes jokunen euro menisi koirapuistoihin ja roskiksiin katujen varsille (jonne ne kakkapussit laittaisin mielelläni).
Tai mitenkäs ois tyhmyys-vero. Kaikille ap:n kaltaisille, jotka eivät osaa näemmä alkeellisintakaan matematiikkaa, saati ymmärrä mitään kannattavuudesta/kannattamattomuudesta. Huoh...
Puhutaan vaan koirista!!! Vero 500€/vuosi olisi tässä maailman tilanteessa ihan ok.kolmeseitsämänkahdehsan