Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomeen tarvittaisiin uusi puolue

Vierailija
29.03.2014 |

Suomi kaipaa kipeästi hallitusta, joka pohtisi asioita pitkällä tähtäimellä ja tekisi ratkaisuja ajatellen tulevaisuutta. Tämä nykyinen määrärahojen siirtely paikasta toiseen ei ole edes mitään säästöä. Menot eivät pienene ja useista päätöksistä maksamme tulevina vuosina. Me todellakin tarvitsisimme puolueen, joka olisi meidän kaikkien puolella ja joka saisi vähennettyä tätä nykyistä rikkaat vs köyhä mentaliteettia. 

Minä en jaksa mitenkään ymmärtää miten täällä on jatkuvasti varaa lisätä byrokratiaan meneviä rahamääriä, mutta kaikesta muusta leikataan. Vanhat järjestelmät ja rakenteet tarvitsisivat tuuletusta, jotta voitaisiin lopettaa ilmasta maksaminen. Pitäisi käydä kamman kanssa läpi eri määrärahojen osoitteet ja miettiä voitaisiinko sama asia hoitaa jopa tehokkaammin vain pienin muutoksin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Oliks se Turussa jossa kaupunginhallituksen kahvituksiin meni yhtä paljon rahaa kuin jonkun uimahalliin pyörittämiseen ja arvatkaa kummasta säästettiin? Byrokraatit ja pikkupomot elkävät kuin siat pellossa. Tilailevat valtion veronmaksajien rahoilla kaiken maailman konsulteilta selvityksiä kun eivät itse osaa tehdä päätöksiä. Käyvät ulkomailla "tutustumiskäynneillä " (lue: lomalla). Tilaavat jotain perkeleen lippuuudistuksia jotka ovat susia jo syntyessään kavereidensa firmoilta. Ja sitten säästetään varsinaisista työntekijöistä eli poliiseista, sairaanhoitajista, siivoojista jne. Ei mitään järkeä.

Vierailija
2/6 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää perustamasta uutta puoluetta? Vai ajatteletko, että kaikki pitäisi tehdä mielesi mukaan valmiiksi ja kävisit sitten vain antamassa äänesi uudelle puolueelle, jos vaalipäiväksi sattuu kaunis sää eikä ole muuta tekemistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:20"]

Mikä estää perustamasta uutta puoluetta? Vai ajatteletko, että kaikki pitäisi tehdä mielesi mukaan valmiiksi ja kävisit sitten vain antamassa äänesi uudelle puolueelle, jos vaalipäiväksi sattuu kaunis sää eikä ole muuta tekemistä?

[/quote]

Pidän asenteestasi. Minä olen erittäin ujo ihminen eikä minusta ole pitämään palopuheita tai värväämään puoluetovereita. Voisihan tuota jonkin verran treenata, mutta en pysty aivan eri ihmiseksi muuttumaan. Olettaisin, että me kaikki saamme kuitenkin tuoda ajatuksemme julki näissä yhteiskunnallisissa asioissa vaikka kansanedustajiksi pääsevät vain erittäin harvat.

Vierailija
4/6 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:30"]

[/quote]

Pidän asenteestasi. Minä olen erittäin ujo ihminen eikä minusta ole pitämään palopuheita tai värväämään puoluetovereita. Voisihan tuota jonkin verran treenata, mutta en pysty aivan eri ihmiseksi muuttumaan. Olettaisin, että me kaikki saamme kuitenkin tuoda ajatuksemme julki näissä yhteiskunnallisissa asioissa vaikka kansanedustajiksi pääsevät vain erittäin harvat.

[/quote]

En tiedä olisiko minustakaan pitämään palopuheita turuilla ja toreilla. Mutta ärsyttää vain tuollainen asenne, että jonkun pitäisi tehdä jotain kun minä en ole tyytyväinen.

Vierailija
5/6 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on monta pientä puoluetta olemassa, joilla olisi halua muuttaa asioita, mutta suomalaiset eivät uskalla äänestää pienpuolueita, kun ne ei kuitenkaan pääse läpi, tai niistä ei tule hallituspuolueita. Suomalaiset äänestävät sinne päättäjiksi vuodesta toiseen samat naamat, joita sitten myöhemmin on kiva haukkua. Suomalaiset ovat itse päättäjänsä valinneet, ja ansaitsevat siten myös päätökset joita päättäjät tekevät.

Esimerkkinä joku Ilkka Kanerva, häntä äänestävät joka kerran tuhannet ihmiset, ja mitä hän on saanut aikaan? Seksiviestiskandaaleja? Olen kyseisen herran juttuja vierestä kuunnellut kun hän oli "vapaalla", enkä kyllä ikinä häntä äänestäisi.

Vierailija
6/6 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:30"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä olisiko minustakaan pitämään palopuheita turuilla ja toreilla. Mutta ärsyttää vain tuollainen asenne, että jonkun pitäisi tehdä jotain kun minä en ole tyytyväinen.

[/quote]

Minulla ei todellakaan ole tuollaista asennetta noin yleisesti ottaen. Minä olen ainoa ihminen tässä maailmassa, jota voin edes jonkin verran hallita ja jos joku asia elämässäni on pielessä otan vastuun ja muutan asioita. Hallituksen puuhat ovat kuitenkin sellainen juttu, että aikalailla jokainen meistä voi vaan esittää toiveita, jopa ne yksittäiset poliitikot. Tässä maailmassa on paljon asioita, joita ei voi muuttaa vaikka olisikin itse se maailman vaikutusvaltaisin ihminen.