Lääkärit ei suostuneet amputoimaan miehen kättä joten hän teki sen itse
Englantilaismies kolaroi moottoripyörällään auton kanssa ja tämän seurauksena kärsi kovista hermovauriokivuista kädessään. Lääkärit ei suostuneet amputoimaan kättä koska mies pystyi edelleen käyttämään sitä. Kärsittyään 16 vuotta kivuista mies ilmoitti lääkäreille, että jos nämä eivät suostu amputoimaan kättä joulukuuhun mennessä, hän amputoi sen itse. Minkä hän tekikin 10 päivää sitten itserakentamallaan giljotiinilla. (Poissa on siis kämmen sormineen, olisiko myös pala rannetta).
Valitettavasti kipu ei vaan lähtenyt tämän tempauksen seurauksena.
Kommentit (11)
Tunnistan tunteen, olen joskus itsekin miettinyt mikä olisi helpoin tapa päästä koko käsivarresta eroon, kun hermokipu on ollut pahimmillaan. Eihän se tietenkään mitään auta, mutta sietämättömissä kivuissa tulee mietittyä kaikenlaista... Nyt on onneksi paremmin toimiva kipulääkitys käytössä.
No nyt hän sitten amputoi käden itse ja ylläri, se ei auttanut kipuun. Voi sitten miettiä, miksiköhän lääkärit eivät suostuneet tekemään sitä. Ei varmaan auta kipuun se olkapään kohdalta poistaminenkaan, millä hän uhkaili.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:11"]
No nyt hän sitten amputoi käden itse ja ylläri, se ei auttanut kipuun. Voi sitten miettiä, miksiköhän lääkärit eivät suostuneet tekemään sitä. Ei varmaan auta kipuun se olkapään kohdalta poistaminenkaan, millä hän uhkaili.
[/quote]
Niinpä. Mitähän kaikkea muuta sitä voisikaan poistaa yrittäessään päästä kivusta eroon?
Krooninen kipu on aivojen kivunsäätelytoiminnan häiriö. Ei auta vaikka käden amputoisi.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:38"]
Krooninen kipu on aivojen kivunsäätelytoiminnan häiriö. Ei auta vaikka käden amputoisi.
[/quote]
Satuin just muutama päivä sitten näkemään dokumentin, jossa suomalainen lääkäri/tutkija kokeili amerikassa uutta menetelmää krooniseen kipuun. Hän stimuloi jollain 'magneettikäyrälaitteella'(?) potilaan niitä aivoalueita, joiden säätely oli vioittunut. Jo yhdellä hoitokerralla oli positiivisia vaikutuksia. Tämä on kuitenkin vasta testausasteeella, toivottavasti sillä saataisiin pidempiaikaisia hyviä vaikutuksia.
Näin saman. Toivottavasti! T. Kipupotilas
Eikö tuossa pointtina ollutkin poistaa kämmen, että lääkärit amputoisivat käsivarren?
Järkyttävä idiootti, ottaisi ensin selvää lääketieteestä.
Hermokipu jatkuu, vaikka koko kättä ei olisi jäljellä.
Amputoiduissa jäsenissä on usein haamusärkyä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:42"]
Järkyttävä idiootti, ottaisi ensin selvää lääketieteestä.
[/quote]
Niinpä. Ja tosimies olisi sitä paitsi käyttänyt oksasilppuria.
Karua.