Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

\/\/ilma-viestejä tulee monta viikossa...

Vierailija
23.11.2020 |

Tuntuu että hukkuu noihin. Paljonko teillä tulee?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä viestien tulvaa.

Vierailija
42/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vanhemmat, yhdistäkää voimanne ja alkakaa yhdessä pommittaa opettajia Wilma viesteillä. Jospa se siitä. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilman asetuksista voit muuttaa miten usein viestejä pukkaa.

Vierailija
44/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään opettajilta on luppoaikaa , voisitko kertoa

wilmassa pitääkö laittaa kengät

huomenna kouluun.

Vierailija
45/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa. Suurin osa viestinnästä on ihan hyödytöntä. Lapsella on kiitettävä koulumenestys ja kiitettävä käytös, enkä tee näillä "tunti sujui hyvin"-merkinnöillä mitään.

Luen kyllä kaikki tulevat viestit, tiedotteet ja merkinnät.

Vierailija
46/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

\/\/ilma on aikavaras. Tällaistako järjestelykykyä koulu opettaa?

Vierailija
47/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai koululla on joku sääntöjen kasa asioiden ilmoitusajoille yms.

Vierailija
48/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö wilman käyttö olekaan pakollista? Olen itse näin kuvitellut? Mitään opettajien puhelinnumeroita tai muita yhteystietoja ei ole annettu.. Onko todellakin näin mielivaltaiseen kyttäys ja kontrollikulttuuriin mennyt koulumaailma, että jokaikisestä asiasta tulee selvityspyyntö ja ilmoitus ja tiesmitä osallistu tähän kyselyyn tai muuten viestejä..? Luokanopettaja vain ärsyyntyy jos häneltä yrittää kysyä jotain kasvotusten.

Ööö.. opettajaan pidetään yhteyttä Wilmassa, koko järjestelmä on tarkoitettu yhteydenpitoon.

Vierailija
49/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yläasteikäistä perheessä: viime viikolla toinen sai 7 viestiä, toinen 5. Siis IHAN hirveetä!!! Miten noita KUKAAN jaksaa lukea?!

Siis mitä ihmettä, et jaksa lukea viikossa 12 viestiä? Minun ekaluokkalainenkin pystyisi lukemaan ja sisäistämään tuon määrän. En nyt näe tässä ongelmaa. Jos tulisi kymmeniä viestejä viikossa niin ihmettelisin mutta eihän tuo yhden kouluaisen 7 viestiäkään ole kuin 1 tai 2 per päivä. Miten se on sinulle ja lapsellesi mahdoton määrä? Äkkiähän nuo tulee täyteen kun ainakin meillä näin vuoden alussa tullut esim. liikuntatunneista infoa (mitä mukaan milloinkin) ja nyt ehkä uusi viesti perään kun myräkkä sellainen että menee suunnitelmat uusiksi. 

Vierailija
50/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nuo viestit ahdistaa ihan hirveästi. Niitä tulee vähintään pari päivässä ja aina ne sisältävät kamalasti tehtävää ja muistettavaa. Miksei koulussa voi vaan sanoa lapsille että huomenna on metsäretki, kumpparit jalkaan tai opetelkaa perjantaiksi maamme laulun kaksi ensimmäistä säkeistöä? Miksi uhan kaikki pitää nakittaa vanhemmille?

Ja jos vaikka nuo kumpparit jätetään vain lapsen vastuulle niin siellä retkellä on oikeasti alle puolet lapsista kumpparit jalassa ja illalla vastaillaa viesteihin siitä miksei tiedotettu että pitää olla kumpparit. Ne vähän alle puolet osaa hoitaa asian itse, sillä perusteella että koulussa sanottiin mutta ne loput ei osaa ilman että vanhempi huolehtii aamulla tai edellisenä iltana ne kumpparit siihen ulko-oven eteen. Hienoa jos sinun lapsi osaa, mutta kaikki yläkoululaisetkaan ei tähän pysty.

Vierailija
51/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempana kiitollinen, että koulusta tiedotetaan aikataulumuutoksista, retkistä, liikuntavälineistä ja kokeista. Muuten niitä olisi hankalaa selvittää esim. poissaolojen aikana. Varsin kätevää. Olen itse lapset tehnyt ja aion heistä myös huolehtia. Koulu käydään kunnolla, se valmentaa tulevaan elämään. En ymmärrä tällaista koulun ja opettajien mollaamista, kertoo lähinnä siitä, että vanhemmuus on pahan kerran hukassa.

Vierailija
52/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusopetuslaki ja ops velvoittavat kodin ja koulun yhteistyöhön. Luuletteko te vanhemmat, että me opet erityisesti haluamme päiväkaudet viestiä juuri siitä sinun lapsestasi ihan omasta tahdostamme?

Koulun viestien huomiotta jättäminen hankaloittaa lapsen tärkeintä työtä eli sitä koulua. Aiheutatte toiminnallanne siis haittaa sille lapsellenne, ette opettajalle tai koululle. Meillä on toki velvollisuus viedä asiaa eteenpäin, jos yhteistyö tökkii. Silloinkin haitta kohdentuu siihen lapseen. En voi tajuta tällaista käytöstä.

Kommenttisi tyyli on töykeän ylimielinen sekä sisältää uhkauksen : ' ..meillä on velvoite viedä asiaa eteenpäin..' eli suomennettuna: tee kuten minä sanon tai muuten...! Tähän kaipaan vastausta: mitä ovat ne eteenpäinvienti toimet joilla te ihmisiä uhkailette ja mihin tosiasioihin kiristystoimenne perustatte? Uhkailu, lahjonta ja kiristys- oikein hienoa kasvatus- ja ' yhteis' työtä kommentin kirjoittajalta. Kommentoijan äänestyskäyttäytyminen käy viestistä ilmi selkeästi.

Taidat itse olla persu :D

Vierailija
53/53 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät vanhemmat, yhdistäkää voimanne ja alkakaa yhdessä pommittaa opettajia Wilma viesteillä. Jospa se siitä. 😊

Jokainen voi miettiä millaisia vanhempia koululaisilla voi olla. Osa sielultaan ikiteinejä kouluvihaajia alko/huumeongelmineen. Sääliksi käy opettajia.