Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

\/\/ilma-viestejä tulee monta viikossa...

Vierailija
23.11.2020 |

Tuntuu että hukkuu noihin. Paljonko teillä tulee?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusopetuslaki ja ops velvoittavat kodin ja koulun yhteistyöhön. Luuletteko te vanhemmat, että me opet erityisesti haluamme päiväkaudet viestiä juuri siitä sinun lapsestasi ihan omasta tahdostamme?

Koulun viestien huomiotta jättäminen hankaloittaa lapsen tärkeintä työtä eli sitä koulua. Aiheutatte toiminnallanne siis haittaa sille lapsellenne, ette opettajalle tai koululle. Meillä on toki velvollisuus viedä asiaa eteenpäin, jos yhteistyö tökkii. Silloinkin haitta kohdentuu siihen lapseen. En voi tajuta tällaista käytöstä.

Kommenttisi tyyli on töykeän ylimielinen sekä sisältää uhkauksen : ' ..meillä on velvoite viedä asiaa eteenpäin..' eli suomennettuna: tee kuten minä sanon tai muuten...! Tähän kaipaan vastausta: mitä ovat ne eteenpäinvienti toimet joilla te ihmisiä uhkailette ja mihin tosiasioihin kiristystoimenne perustatte? Uhkailu, lahjonta ja kiristys- oikein hienoa kasvatus- ja ' yhteis' työtä kommentin kirjoittajalta. Kommentoijan äänestyskäyttäytyminen käy viestistä ilmi selkeästi.

Vierailija
22/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusopetuslaki ja ops velvoittavat kodin ja koulun yhteistyöhön. Luuletteko te vanhemmat, että me opet erityisesti haluamme päiväkaudet viestiä juuri siitä sinun lapsestasi ihan omasta tahdostamme?

Koulun viestien huomiotta jättäminen hankaloittaa lapsen tärkeintä työtä eli sitä koulua. Aiheutatte toiminnallanne siis haittaa sille lapsellenne, ette opettajalle tai koululle. Meillä on toki velvollisuus viedä asiaa eteenpäin, jos yhteistyö tökkii. Silloinkin haitta kohdentuu siihen lapseen. En voi tajuta tällaista käytöstä.

Kommenttisi tyyli on töykeän ylimielinen sekä sisältää uhkauksen : ' ..meillä on velvoite viedä asiaa eteenpäin..' eli suomennettuna: tee kuten minä sanon tai muuten...! Tähän kaipaan vastausta: mitä ovat ne eteenpäinvienti toimet joilla te ihmisiä uhkailette ja mihin tosiasioihin kiristystoimenne perustatte? Uhkailu, lahjonta ja kiristys- oikein hienoa kasvatus- ja ' yhteis' työtä kommentin kirjoittajalta. Kommentoijan äänestyskäyttäytyminen käy viestistä ilmi selkeästi.

Samaa mieltä, todella typerä ja lapsellinen uhkailuviesti. Tällä tasollako opetus nykyään on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti88 kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi ei suostuta tunnustamaan kuinka paljon velvoittavampaa joka suunnasta vanhemmuus on nykyään kuin ennen, ja se näkyy juuri näissä wilma-viesteissä + ryhmien omissa whatsapp-viesteissä. Sitä enemmän tai vähemmän reaaliaikaista infoa johon tulee pystyä reagoimaan vuorokauden sisällä (esim. tuntimuutokset) tulee kahdenkin lapsen kanssa aika paljon. Tällä hetkellä toki tulee paljon myös kokoajan muuttuvaa koronainfoa. Itselläni ainakin on selvästi vaikeuksia muistaa jokainen asia tai muistaa laittaa ne kaikki aina ylös ja tarkistaa päivittäin ettei mitään unohdu. Sen huomaa siitä että unohduksia sattuu, koska kovalevy on koko ajan kuormituksella. Ja kyllä, toinen lapseni on erityislapsi, ei huonosti kasvatettu vaan syntynyt sellaisena että joitain haasteita on. Eli muistettavaa ja hoidettavaa ja infonsiirtoa on muutenkin enemmän kuin “normilasten” vanhemmilla.

Ennen kotiin kulki reissuvihko jossa oli joskus ja jouluna jotakin muistettavaa asiaa vanhemmille. Koko koulun arki on toki kokenut muutoksen, kun luokattomia kouluja yms. Ennen koulu oli rutiininomaisempaa.

Aika hektistä.

Kasarilla itse kävin peruskoulun ja se oli enemmänkin tylsyyttä tulvillaan. Joka päivästä tiesi sen menevän kuin edellisen. Keväällä saattoi joku retki olla johonkin, muutoin pääasiassa lukujärjestykseen ei muutoksia. Joskus sijainen, olihan sekin yhtä juhlaa näin kun jälkikäteen ajattelee.

Ei ole ihme että ihmiset voi huonosti kun mihinkään ei voi luottaa. Ja tää korona vielä pahentaa jo ennestään huonoa tilannetta.

Vierailija
24/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä viestejä teille niin kamalasti tulee. Mulla on kolme lasta, just nyt ovat kaikki eri kouluissa. Luokanvalvojia on ollut yhteensä noin 10. Kaksi on nyt yläasteella, eli heillä on useita opettajia molemmilla.

Mulle ei ole ikinä tullut kuin 2-3 viestiä per lapsi viikossa. Kykenen ne kyllä käymään läpi. Ehkä mulla on sitten vaan käynyt hyvä tuuri näiden kymmenien opettajien kanssa. 

Vierailija
25/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin laskemassa viime viikon viestit, niitä oli 28 kpl.

Osa oli toki helposti ohitettavia, osa on sitten aina näitä ”Muistattehan, että huomiseksi kouluun tulisi tuoda 20 cm pätkä metalliputkea, lauvastonsinistä askartelupahvia, 5 euroa Oppilaskunnan kahviota varten (vapaaehtoinen), valokuvauslupalappu täytettynä, valinnaisaineet pohdittuna, vauva-ajan valokuva jouluaskarteluun, konvehtilajitelma arpajaiskoriin. Laittakaa myös lapsenne mukana tieto, montako arpaa perheenne ostaa, toivottavasti olette ehtineet puhua asiasta laajalti! Tässä vaiheessa voisi myös olla hyvä akaa pohtia, mitä leivotte joulumyyjäisiiin vai osallistuuko perheenne työpanoksella tänä vuonna. Lähetämme asiasta laajemman kyselyn ensi viikolla.”

Vierailija
26/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa oli toki helposti ohitettavia, osa on sitten aina näitä ”Muistattehan, että huomiseksi kouluun tulisi tuoda 20 cm pätkä metalliputkea, lauvastonsinistä askartelupahvia, 5 euroa Oppilaskunnan kahviota varten (vapaaehtoinen), valokuvauslupalappu täytettynä, valinnaisaineet pohdittuna, vauva-ajan valokuva jouluaskarteluun, konvehtilajitelma arpajaiskoriin. Laittakaa myös lapsenne mukana tieto, montako arpaa perheenne ostaa, toivottavasti olette ehtineet puhua asiasta laajalti! Tässä vaiheessa voisi myös olla hyvä akaa pohtia, mitä leivotte joulumyyjäisiiin vai osallistuuko perheenne työpanoksella tänä vuonna. Lähetämme asiasta laajemman kyselyn ensi viikolla.”

Nuo muuten on perseestä, nuo "tuo kouluun sitä tätä ja tuota" -jutut. Vaikka ne ei kertaalleen ajateltuna ole isoja juttuja, mutta jos koulu on jatkuvasti pyytämässä jotain niin niiden muistaminen ja metsästäminen pitkin kyliä on aikaavievää ja etenkin jos lapsia on useampia, niin todella stressaavaa. Lisäksi, perusopetuksen kuuluu olla ilmaista, sen sanoo ihan laki. Vaikka ei vararikkoon perhettä veisikään, niin periaatteen tasolla tuo on väärin.

Vierailija
27/53 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/53 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

\/\/ilmasta, meillä perheen juristi hoitaa nuo viestit.

Vierailija
29/53 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo.

Vierailija
30/53 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi yläasteikäistä perheessä: viime viikolla toinen sai 7 viestiä, toinen 5. Siis IHAN hirveetä!!! Miten noita KUKAAN jaksaa lukea?!

No hui kauheaa kuinka monta viestiä. Toivottavasti jälkikasvusi ei ole yhtä laiskaa.

Sarkasmi on tosiaan näköjään vaikea asia palstalaisille...

Vierailija
31/53 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nuo viestit ahdistaa ihan hirveästi. Niitä tulee vähintään pari päivässä ja aina ne sisältävät kamalasti tehtävää ja muistettavaa. Miksei koulussa voi vaan sanoa lapsille että huomenna on metsäretki, kumpparit jalkaan tai opetelkaa perjantaiksi maamme laulun kaksi ensimmäistä säkeistöä? Miksi uhan kaikki pitää nakittaa vanhemmille?

Vierailija
32/53 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän VVilman äänettömällä.

Vierailija
33/53 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä mihin tuommoisia WIlmoja tarvitaan. Minulla ei ole älypuhelinta ja opetan kyllä palsilleni miten maailma toimii. He osaatava kyllä kirjoista lukea kaiken pakollisen ,että pääsevät mihin ammattiin sitten haluavat. En ymmärrä 2020 touhuja enää laisinkaan.

Vierailija
34/53 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan kaikki nuo ignoreen. Noilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten lapseni pärjää elämässä ja muissa kouluissa. Ihan naurettavaa pelleilyä.

Vierailija
35/53 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo muuten on perseestä, nuo "tuo kouluun sitä tätä ja tuota" -jutut. Vaikka ne ei kertaalleen ajateltuna ole isoja juttuja, mutta jos koulu on jatkuvasti pyytämässä jotain niin niiden muistaminen ja metsästäminen pitkin kyliä on aikaavievää ja etenkin jos lapsia on useampia, niin todella stressaavaa. Lisäksi, perusopetuksen kuuluu olla ilmaista, sen sanoo ihan laki. Vaikka ei vararikkoon perhettä veisikään, niin periaatteen tasolla tuo on väärin.

90-luvulla ei kyllä tarvinnut uoda mitään kouluun. Sinne mentiin ja siellä tehtiin opetusuunnitelman mukaan asioita. Ja eihän noilla ole mitään tekemistä lapsen koulunkäynnin ja tulevaisuuden kanssa. MIkä saatanan askartelu-paskarteluseura se on vai onko kyseessä joku 1-3 luokat ala-asteella?

Vierailija
36/53 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua rassaa lapsen open tyyli laittaa vikana iltana viesti tällasista mitä pitää olla seuraavaksi päiväksi. Ne nostaa mun stressitason välittömästi ylös VAIKKA mulla sattuiskin olemaan se asia olemassa. Haluisin illalla vaan lööbata ennen nukkumaanmenoa enkä alkaa säätämään enää mitään ylimääräistä maitotölkinpesua tai tonttulakin penkomista kellarista tai ettimään jotain käteistä rahaa tms. "vapaaehtoista" mikä sit kosahtaa kyl lapseen ku _kaikki_muut_saa_jädet_ paitsi ei tää lapsi. Ei oo rahasta pulaa mut käteistä ei kyl aina ole. Haluaisin pidemmän varoitusajan.

Vierailija
37/53 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 koululaista joten tuleehan noita. Äkkiä oppii raakkaamaan mitkä lukee. Ei niitä sit montaa jää.

Vierailija
38/53 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

\/\/ilmasta, meillä perheen juristi hoitaa nuo viestit.

Sama meillä.

Vierailija
39/53 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää koko \/\/\/\/ilmaa.

Vierailija
40/53 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kyllä kiinnostaa Wilmaviestit ja se, mitä koulussa tapahtuu ja miten lapsillamme koulussa menee. Pyrin lukemaan viestit mahdollisimman pian, mutta aina ei vain kaikki pysy mielessä koska hetkittäin informaatiotulva on valtava. Sitä infoa ja odotuksia kun tulee muualtakin kuin koululta Wilman kautta.

Itse en tykkää yhtään siitä, että osa opeista laittelee viestejä klo 19, 20 tai 21 tyyliin ota huomiseksi mukaan asia x. Ikään kuin näitä asioita ei voisi tiedottaa päivällä, jolloin esimerkiksi jonkun tarvikkeen hankinta sujuisi helpommin. Illat on myös touhukkaita, joten joskus onkin oikein rattoisaa hoksata vasta aamulla että kappas kun lapsi tarvisikin tämän jutun, jaa, viesti on tullut klo 21 että eipä enää oltaisi voitu mistään lähteä hakemaankaan.