Voiko ranskanperunat keittää rasvassa ja vedessä tavallisessa kattilassa?? Jos ei ole rasavkeitintä
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No ei voi. Tai voitha sä tehdä mitä vain, mutta ensinnäkin suuren rasvamäärän kuumentaminen keittämällä kattilassa on hirveä tulipaloriski. Ja toiseksi et saa niihin sitä rapeutta eli pilaisit vain ne.
Mitenkä se eroaa kuumentamisesta rasvakeittimessä? Ihan samasta asiastahan siinä on kyse. Toki jos sen kuumentamisen tekee kattilassa liedellä, niin silloin pitää tietenkin tarkailla öljyn lämpöä lämpömittarilla, ettei se pääse kuumenemaan liikaa.
juu vettä rasvaa sekasin niin hyvä tulee
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi? Niinhän munkitkin paistetaan. Ei välttämättä kovin isoa satsia kerrallan kannata keittää, jos ne reikäkauhalla pitää onkia pois.
Ihan uusi tieto, että munkit paistettaisiin vedessä ja rasvassa. Itse olen paistanut ihan pelkässä rasvassa.
Ei rasvaa ja vettä pidä sekoittaa keskenään.
Herran jesta!!! Puoli litraa rasvaa pannulle!!
Älkää uskoko !! Tuossa on tuli palo vaara ja vaara kuolla rasva myrkytykseen!!!
Hyvin voit keittää rasvassa, mutta pidä varmuuden vuoksi kattilan kansi vieressä, älä käytä liesituuletinta, äläkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA laita rasvan seekaan tippaakaan vettä!
Olen tehnyt monesti. Ölyä paksupohjaiseen kattilaan, ja keitän ranskalaiset pienissä erissä siinä. Nostelen sitten reikäkauhalla pois. Älä kuumenna öljyä liikaa, huomaat kokeilemalla sopivan lämpötilan.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Mikäs pakko niitä on keittiössä kärytellä. Voihan ne paistaa vaikka partsilla.