Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Voiko ranskanperunat keittää rasvassa ja vedessä tavallisessa kattilassa?? Jos ei ole rasavkeitintä

Vierailija
23.11.2020 |

Niin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen ne niin, että laitan kattilaan puoli litraa öljyä ja kuumennan sen, sitten paistan ranuja annos kerrallaan öljyssä ja lopuksi laitan ne talouspaperin päälle hetkeksi. Jos oikeen laiskottaa, teen ranut pannulla eli sentti pari öljyä pannulle ja ranut perään. Ei tule mitään lötköjä.

Ja jesus mitkä käryt kämpässä sekä mahdollisesti liesituulettimen kautta naapureidenkin "ilona". Ja ranut jämähtävät myös vyötärölle eli täydellinen lose-lose -yhtälö.

Syö mielummin porkkanoita.

En itse saa noita käryämään, mutta sinä ilmeisesti saat?

Olet ilmeisesti jo parkkiintunut rasvakäryilijä. Laitapa kommenttia, kun seuraavan kerran pyyhit rasvatahmaan tarttuneita pölyjä keittiön kaappien yläpinnoilta.

Mikäs pakko niitä on keittiössä kärytellä. Voihan ne paistaa vaikka partsilla.

Vierailija
22/28 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Tai voitha sä tehdä mitä vain, mutta ensinnäkin suuren rasvamäärän kuumentaminen keittämällä kattilassa on hirveä tulipaloriski. Ja toiseksi et saa niihin sitä rapeutta eli pilaisit vain ne.

Mitenkä se eroaa kuumentamisesta rasvakeittimessä? Ihan samasta asiastahan siinä on kyse. Toki jos sen kuumentamisen tekee kattilassa liedellä, niin silloin pitää tietenkin tarkailla öljyn lämpöä lämpömittarilla, ettei se pääse kuumenemaan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu vettä rasvaa sekasin niin hyvä tulee

Vierailija
24/28 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? Niinhän munkitkin paistetaan. Ei välttämättä kovin isoa satsia kerrallan kannata keittää, jos ne reikäkauhalla pitää onkia pois.

Ihan uusi tieto, että munkit paistettaisiin vedessä ja rasvassa. Itse olen paistanut ihan pelkässä rasvassa.

Vierailija
25/28 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasvaa ja vettä pidä sekoittaa keskenään.

Vierailija
26/28 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jesta!!! Puoli litraa rasvaa pannulle!!

Älkää uskoko !! Tuossa on tuli palo vaara ja vaara kuolla rasva myrkytykseen!!!

Vierailija
27/28 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit keittää rasvassa, mutta pidä varmuuden vuoksi kattilan kansi vieressä, älä käytä liesituuletinta, äläkä MISSÄÄN TAPAUKSESSA laita rasvan seekaan tippaakaan vettä!

Vierailija
28/28 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monesti. Ölyä paksupohjaiseen kattilaan, ja keitän ranskalaiset pienissä erissä siinä. Nostelen sitten reikäkauhalla pois. Älä kuumenna öljyä liikaa, huomaat kokeilemalla sopivan lämpötilan.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.