Kumman miehen sinä ottaisit?
Näistä olisi valittava
1.
- 5 vuotta vanhempi
- korkeasti kouluttautunut
- hyvä palkka, varakas
- ex-puolisosi
- hyvin älykäs ihminen
- todella hauskaa seuraa useimmiten
- arvomaailma enimmäkseen yhtenevä
- lastesi isä
- juoppo, pahoinpidellyt sinua aiemmin
- obeesi
- vihaa pikkulapsiarkea, vaikka lapsiaan rakastaakin ja sinua myös
- erittäin vaikea ihminen ajoittain
- ei tunne empatiaa
- se, johon kaikesta huolimatta olet rakastunut edelleen
Vai 2.
- 10 vuotta vanhempi
- korkeasti kouluttautunut
- mielenterveysongelmien vuoksi sairaseläkkeellä (bipo)
- matalat tulot
- fiksu, lempeä ihminen
- timmi lihaskimppu
- hauskaa seuraa
- ei päihdeongelmia
- on luonteva lastesi kanssa ja todella pitää koti-illoista perheenä
- järjettömän taitava ja monipuolinen rakastaja
- rakastaa sinua ehdoitta, haluaa yhteisen tulevaisuuden loppuelämäksi
- sinun tunteesi häntä kohtaan lähinnä kaverilliset
Perustelkaa valinta.
Oon ihan hukassa tän kysymyksen kanssa.
Kommentit (26)
Luettelit tosi monta tekijää, vaikka oikeasti merkitystä on vain näillä:
Nro 1:
- juoppo, pahoinpidellyt sinua aiemmin
Nro 2:
- sinun tunteesi häntä kohtaan lähinnä kaverilliset
Ja näiden pohjalta on selvää, että oikea valinta on: ei kumpaakaan.
AP, opettele rakastamaan itseäsi niin huomaat, että ei kannata tyytyä huonoon vaihtoehtoon. Jos valitset kumman tahansa noista ihmisistä elämästäsi tulee tasapainonta, jos taas täälä hetkellä valitset itsesi niin jossain vaiheessa kyllä se hyväkin mies löytyy.
Ap, sä oot vaan tottunu exääs, siks muka tuo rakkaus. Miten pahoinpitelijää voi rakastaa.
2. Riippuu miten sairaus on hoitotasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Luettelit tosi monta tekijää, vaikka oikeasti merkitystä on vain näillä:
Nro 1:
- juoppo, pahoinpidellyt sinua aiemminNro 2:
- sinun tunteesi häntä kohtaan lähinnä kaverillisetJa näiden pohjalta on selvää, että oikea valinta on: ei kumpaakaan.
Tuo Bipo on kyllä kanssa aika merkittävä tekijä. Itse olen ollut suhteessa bipon kanssa ja on todella rankkaa ja siinä kyllä omakin mielenterveys joutuu koetukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin lihaskimpun jos saa oikein valita. Obeesi mies, hyi oksennus. Muita ominaisuuksia kuvailit mielestäni heikosti, ole vähemmän itsekäs ja jätä miehet toistaiseksi rauhaan. Aina ikävää kuinka hölmönä pidät toista ja kuinka väität kaipaavasi kamalan, väkivaltaisen eksän hyviä puolia kun totuus on, ettet pärjää yksin. Kaunistelet eksää itsellesi koska jos hän on paras valintasi, olet itsekin aika surkea tapaus.
Kiitos tästä. Yritin pitää listan tiiviinä, siksi aika typistetyt kuvailut. Kaipaan exääni kyllä mutta olen pärjännyt yksin lasten kanssa jo kaksi vuotta ja pärjään edelleenkin. Ero oli ehdottomasti hyvä asia, katkaisi väkivallan kierteen joka olisi päättynyt huonosti. En usko että olen kovin surkea tapaus kun mietin saavutuksiani ja sitä että olen ylipäätään järjissäni sen helvetin jälkeen, mutta vikani on se, että haluan aina uskoa hyvään ihmisessä.
Pikainen diagnoosisi: läheisyysriippuvuus. Paraneminen alkaa sen tunnistamisesta. Helvetti soikoon, helvetilliseksi kuvattu lihava ex, kaverirakkautta epävakaan setämiehen kanssa... Koska tahdon ajatella heistä hyvää jotta minulla olisi joku. Seuraava tavoite ja saavutus sinulle: parane pian!
Pikemminkin niin, että koen etten voi olla niin itsekäs, etten huolisi jompaakumpaa. Ikäänkuin olisin vastuussa edes toisen onnellisuudesta. Pärjäisin kyllä itseksenikin noin muuten.
Ap.
Pärjäisitkö? Et ole vielä todistanut sitä. Miksi ihmeessä palaisin haukkaamaan elämäsi eksäsi kanssa? Juoppo ja väkivaltainen. Hyviä puolia raha ja jonkin tason tiedostavuus. Mitä sinä sellaisella jos suhde on täynnä vihaa ja tuskaa? Rakkautta..... Ja toiseen et varmaan tunne vetoa koska ikä ei ole vain numero. Vanhempi mies yhä vailla yhtenevää elämänkokemusta ja arvoja. Hyvin epätodennäköistä, että asia muuttuu ja rakastut varsinkin jos alusta alkaen mies ei ole kykenevä huolehtimaan itsestään. Et usko hänen selviävän ilman sinua ja sinun pitäisi olla ja elää häntä varten, jotta miehellä ei mene huonosti. Miksi olisit vastuussa aikuisesta ihmisestä ja hänen onnestaan tämän itsensä puolesta? Miksi se olisi sinun vastuullasi? Ei ole, joten et ole paha jos kannat vastuun ihan itestäs ja lapsistas. Mitä pahaa muka tekisit? Sinähän OLET yhtä arvokas kuin ne miehetkin, vähintään. Noista suhteista kannattaa luopua ihan itsesi vuoksi. Pyörittelet päässäsi ja terapiassa sitä syyllisyyttä jos sellaista tulee. Ehkei tulekaan. Tuo epävakaa etsii toisen huolehtijan itselleen ellei sitten ajattele, että juuri siihen ei halua suhteen perustuvan. Kyllä hänkin varmaan haluaa seuraavaksi löytää naisen, joka rakastaa häntä. Ex hukkasi jo mahdollisuutensa kanssasi, ei voi mitään. Ei näitä miehiä missään nimessä, masennut vain.
Jospa katselisit Ap muita vaihtoehtoja. En halua loukata sinua, mutta kamalalta kuulostaa. Olen itse mies joka on nähnyt paljon parisuhteita. Ollut naimisissakin ja lapset tehty. Hyvää, todella hyvää seksiä on ollut, upeata rakkauttakin kokenut olen.
Elämä ja kokemus opettanut, en koskaan enää rupea parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei molemmin puolin ole täyttä tyytyväisyyttä. Jos vielä joskus löydän sellaisen ihmisen rinnalleni, niin iloitsen hänestä ja vaihdamme sormuksia.