Miksi ET käytä maskia pääkaupunkiseudulla kulkiessasi?
Perusteluna ei käy esim. astma.
Mulla on melko vaikea-asteinen astma ja silti joudun työssäni käyttämään suunenäsuojainta oli korona tai ei.
Mulla kyllä töitä riittää enemmän kuin tarvitsisin, mutta monet ystäväni mukaan lukien puoliso pelkää taas uutta lomautusaaltoa, joka voi myös johtaa konkurssien myötä työttömyyteen.
Johtaakin.
Voisitko siis käyttää maskia tai pysyä kotona?
Kiitos.
Kommentit (29)
Käytän aamuliikenteessä ja töissä, iltapäivällä on pää jo hapen puutteesta kipeä,joten en käytä. Sitä paitsi,jos olen hiljaa puhumatta bussissa,ei.minusta erity mitään viruksia. Jos aivastan,suojaan nenäliinaan tms.
Ei se maski suojaa kuin niitä mahdollisia roiskeita lentämästä muiden päälle.
Kyllä muuten käytän ja ihan missä tahansa Uudellamaalla kulkiessani.
En käytä maskia kuin sisätiloissa, mutta puutun tuohon astmaatikko-kohtaan. Itselläni on astma, maskin käyttäminen on vaikeaa ja saan siitä tulokseksi migreenin. En siis käy usein kaupassa tai paikoissa, missä suositellaan maskia. Tiedän kaksi henkilöä, jotka eivät voi käyttää maskia vaikean astman takia. Molemmat ovat joutuneet sairaalaan maskin käyttämisestä. Älä siis teeskentele, että tiedät jotain toisten ihmisten astmasta omasi perusteella. Se, että sinä tai minä voimme käyttää maskia, ei tarkoita, että kaikki pystyisivät. Suurin osa ei käytä, koska ei jaksa/viitsi/halua, mutta on niitäkin, jotka eivät vain voi.
"Koska en ole lammas vaan mies. Mullehan ei mikään 'asiantuntija' kerro miten pitää olla, perkele. Jumalauta jos joku käskee mua tekemään jotain, niin mähän en tee."
"Ei ennenkään ole ollut pakko käyttää mitään maskia."
Siinä se kai pähkinänkuoressa.
En käytä maskia jos ajan metrolla 1-2 pysäkkiväliä, jään silloin seisomaan ja pystyn yleensä pitämään metrin pari turvaväliä. En käytä myöskään jos vain kävelen kauppakeskuksen läpi enkä jää asioimaan.
Yskin/aivastan hihaan. Huomioin koko ajan turvavälit. Pesen käsiä saippualla ja käsidesi kulkee laukussa. Sairaana pysyn kotona, terveenä kuljen missä kuljen.
Maskia käytän vain jos pakko, esim sairaalassa asioidessa. Muuten maskin käyttä on suositeltavaa. En käytä, koska siitä seuraa todella paha migreenikohtaus, joka ei ole leikin asia.
Olen kokeillut eri maskeja, ei ole eroa siihen että migreeni tulee.
Olen huomannut etteivät maskilliset huomioi turvavälejä juuri lainkaan. Miksi?
Maskista nyt ei valitettavasti ole yhtään hyötyä
Ime isäs slaikkaa.