Supistukset?
Olen viikolla 37 ja harkkasuppareita on tullut lähiaikoina paljon. Nyt on ollut menkkajomoa alavatsalla ehkä pari tuntia ja vatsa kovana, mutta en osaa erotella että mistä yksi alkaa ja loppuu vaan jomottaa aika lailla koko ajan. Onko tuo jomotus vain muuta kypsyttelyä ja "alla" kivuttomia harkkasuppareita? Vai miten näitä pitäis osata kellotella? Varmaan sitten kun on tosi kyseessä on tuo jomotus paljon vahvempaa että löytää sen alun ja lopun tai sitten se on täysin eri tuntuista? Joo, ekakertalainen täällä moi...
Kommentit (10)
Täällä ollaan yhdessä koossa... Jomot laimeni ja nyt on ollut koko illan vaan noita kivuttomia supistuksia.
Ei niitä välttämättä tarvi sen kummemmin kellottaa. Jos tuntuu tosi kipeältä pitempään, lähde sairaalaan.
Niin, tottahan se on että lähtö tulee sitten kun on tarpeeksi kipeä. Ois vaan kiva henkisesti ehtiä tässä valmistautua jos vauva haluaakin jo ulos (mikä kyllä sopisi mainiosti).
Eli olisko toi jomotus alavatsalla kuitenkin supistukseen liittyvää eikä jotain muuta?
Mulla tulee muuten semisti sellainen kakkoshädän tunne kun jomotus vähän vahvistuu. Ei kuitenkaan niin kova että pitäis mennä..
Mulla kanssa viikkoja 37 ja lähes joka ilta pari viikkoa jo on sellaista menkkakipumaista polttoa alavatsassa ollut mutta ei ole kyllä vielä johtanut mihinkään. Luulisin että sitten sen vaan tietää sitten kun on tosi kyseessä, eli sitten kun ei pysty enää olemaan kotonakaan niin ajattelin lähteä synnyttämään.
Voi olla ihan sitä että vauva laskeutuu, mutta kyllä tuo kuulostaa siltä että paikat kypsyy koko ajan. Kun vauva on laskeutunut, supparit painaa vauvaa suolta päin ja siksi kakattaa.
Kyllä nuo oikeat supistukset erottaa. Mulla oli menkkamaisia harjoitussupistuksia mutta kun oikeat tuli jouduin ottamaan kotona tiskipöydän reunasta kiinni koska sattui sen verran paljon. Toki jos tuntuu ettet pärjää noiden kipujen kanssa kotona niin sitten näytille.
Vauva on ollut kiinnittynyt nyt ainakin viikon ja rv35 oli sentin auki... Voi kun tulisikin pian! Näitä oloja on niin jännä seurata (vielä kun ei ole liian kipeä..) ja spekuloida koska alkais tapahtumaan :P Harmi kun näistä ei kai hirveästi etukäteen pysty ennustamaan :D
Hei mites noi harkkasupparit sitten... Kestääkö ne normaalisti minuutteja kauemmin? Mulla voi olla vatsa kivikova vaikka koko 40min lenkin ajan ja sen jälkeenkin jonkun aikaa ja levossakin toosi pitkiä aikoja ja kestää vaikka puoli päivää.
Miten ap. jakselee?