G: Pieni rahasumma, joka muuttaisi elämäsi?
Kuinka pieni olisi se rahasumma, joka muuttaisi elämääsi? Miten se muuttaisi?
Kommentit (38)
Mun elämän muuttaisi täysin ihan 1000 euroa tällä hetkellä. Saisin maksettua pois ne laskut, jotka nyt eniten painavat päälle - ja ne ovat myös sellaisia kertaluontoisia maksuja, joiden jälkeen selviäisin taas normaalisti kituuttamalla, kuten yleensäkin. Nuo ylimääräiset laskut vaan ovat tällä hetkellä mulle mahdottomuus maksaa, ja vietän unettomia öitä, kun mietin, mistä revin ne rahat.
Muuten en ole pulassa raha-asioitteni kanssa, olen aina hoitanut ne tunnollisesti.
t. kolmen lapsen yh
En kaipaisi niinkään mitään rahasummaa, kuin työpaikkaa. Nyt olen tippunut peruspäivärahalle ja saan nettona 800€/kk ja olen yhteiskunnan hyljeksimä sylkykuppi ja elämä tuntuu menevän hukkaan. Jos saisin työpaikan, josta saisi vaikka 1500€/kk nettona, se olisi jo hurja parannus ja kehtaisin ostaa itselleni siistimmät vaatteet, käydä kampaajalla ja ehkä opettelisin meikkaamaan, etten näyttäisi niin hampuusilta. Ja voisimme ehkä matkustaa useammin.
Meillä on nyt säästöjen/sijoitusten määrä ja asuntolaina aika tasoissa, molempia 220000€ noin suurin piirtein. Tuolla summalla saisi asuntolainan pois, mutta enemmän olisi iloa siitä, jos voisin ansaita edes oman elantoni.
Jos olisi satku niin menisin yksityiselle lääkäriin (jos sillä edes pääseekään?). En saanut aikaa terveyskeskuksesta, ei siis auta kuin kärsiä. Olen sairastanut kohta 2 viikkoa, aluksi oli ehkä influenssaa, nyt taitaa olla poskionteloissa tulehdus, ehkä oikeassa korvassakin tulehdus. Keuhkoihinkin pistää.
20 000€. Opintolainan maksu, muutama muu pikkulaina ja auton osto.
Varmaan sellaset 30 000. Saisin velat maksettua pois ja käytyä parissa operaatiossa. Ei se nyt mikään pieni summa ole, mutta joillekin toi varmaan saattaa olla mitätön.
~950e. Saisin maksettua kesältä vuokran kun nyt näyttää siltä että duunia ei ole tiedossa :|
Kun olin Kelan minimituella ja elin lasten kanssa kolmin, pienin summa joka muutti elämäni oli 1€ Jonka löysin kadulta ja sain sillä ostettua litran maitoa lapsilleni
Muutamat sataset tai tonnit eivät juuri hetkauttaisi elämääni. Eri asia on jos aletaan puhumaan vaikka 50t tms, jolloin saisin ostettua säästöilläni lähes velattoman ensiasunnon.
30 000 € ,maksaisin autolainan loppuun ja luottokortin tyhjäksi sekä remppalainan
8500 € saisi maksettua opintolainan pois. Olisi aika kiva. Tai sitten työpaikka. Raha ei ole elämäni kiintopiste, terveys on.
250 000 euroa. Pienempi summa ei kyllä muuttaisi elämää mitenkään näkyvästi. Tuskin tuokaan paljon. Siihen tarvittaisiin jo miljoonia.
30000e. Maksaisi miehen ulosottovelat. Hankaloittaa kyllä jonkin verran elämää, kun kumppani ei ole luottokelpoinen.
1. 80 - 100 e uusiin talvikelpoisiin lenkkeilykenkiin. Toinen mokoma uuteen talvitakkiin lenkkeilykäyttöön.
2. Tai pojalle ehjä puhelin ja polkupyörä. Paljonkohan tarvisi..? 200-300 e.
4. Tai muutama satanen uusiin tyynyihin, petariin ja peittoihin.
5. Tai n. 6000 e vessaremonttiin (on myös kylppäri, kuvittelen, että tuolla summalla saisi). Saunaremontin hintaa en uskalla edes laskea.
100euroa, saisi kolmelle lapselle kengät, vanhat todella nuhjuset ja kohta jo pienet, mennään aina yksi pari per noin puolivuotta/ vuosi. Muutenkin joku satanen tai kaksi olisi kiva lisä jo ihan ruokakauppaan. Väsyttää tää köyhäily, halvimman leivän syönti ja jatkuva kikkailu ja pohtiminen miten saan mahd edullisesti hyviä rasvoja, proteiineja ja tuoretta vihannesta kasvaville teineille. Jos sais vähän enemmän olisi aivan ihanaa viedä lapset ulkomaille lomalle -sitäkään ei ole tapahtunut useampaan vuoteen...
Kun on todella raskasta, haaveilen että voittaisin vaikkapa 200000e, voisin ostaa jonkun pikkuisen asunnon ja loput käyttäisin vaikeasta masennuksesta kuntoutumiseen. Uskaltaisin erota suhteesta jossa on henkistä väkivaltaa ja voisin alkaa rakentamaan tulevaisuutta itselleni, saattaisin jopa löytää terveellisen suhteen ja sen myötä voisin yrittää saada sen perheen ja lapsia.
Jos voittaisin 100000e, ostaisin myös asunnon jos vain saisin mahdolliseen loppusummaan pienen lainan. Vaikea parisuhdetilanne ratkeaisi luultavasti tällöinkin sillä en olisi niin riippuvainen miehestä ja hän joko muuttaisi toimintatapojaan tai sitten keräisin riittävästi rohkeutta selvitäkseni kaikista vaikeuksista omillani. 50000e -> kävisin pienellä lomalla ja laittaisin loput ASP ja puskurirahoiksi (en ole käynyt about 15 vuoteen mssään ulkomailla). En uskaltaisi vielä erota miehestä, mutta minulla olisi hätävarasuunnitelma.
Nämä olivat sellaisia hölmöjä haaveita, jotka silloin tällöin auttavat jaksamaan. Oikeasti elämääni muuttaisi varmaan jo 10000-20000e, vaikea masennukseni ja siitä johtuva sairasloma näyttävät pikkuhiljaa vievän pohjaa elämältä ja pelkään että olen joutumassa syrjäytymiskierteeseen ja saavani potkut; pieni pesämuna toisi luottamusta tulevaan eikä energia menisi nyt jatkuvasti toimeentulosta huolehtimiseen.
Tällä hetkellä se on 9600 euroa. Sillä summalla saisin lainani pois ja voisin vielä lähteä lasten kanssa lomamatkalle viikoksi.
Ollaan jo saatu sellaiset rahat että saatiin asuntolaina maksettua pois ja minä pystyn yhä edelleen olemaan kotiäitinä ja mies irtisanoutui työstään ja alkoi hoidella omia bisneksiä...ihan joskus hävettää tämä arjen helppous ja oma aika mutt osaan kyllä arvostaa tätä sillä ei tämäkään ole tullut ilmaiseksi.