Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri ja ravinto

Vierailija
28.03.2014 |

Luotatko lääkäriin ravintoasiassa? Miksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan asiasta, mutta pääsääntöisesti kyllä luotan lääkäreihin. Aina joku kriittinen puoli mulla on kuitenkin päällä.

Vierailija
2/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Harva lääkäri ymmärtää esim. urheilijan ravitsemuksesta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärithän ei pahemmin ravintokoulutusta saa, joten en hirveesti luota.

Vierailija
4/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja käyn omakustanteisesti ravintoterapeutilla, koska ei koulutuksessa opeteta mitään ravinto-oppia. Hakeuduin itse siksi ammattilaisen luo, että katsoo proteiinien ym määrät kohdilleen.

Vierailija
5/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisesta asiasta on kyse. Jos tarvitset tarkkaa neuvontaa ravintoon liittyvissä asioissa, ravitsemusterapeutti on oikea paikka. jos sulla on joku sairaus, johon ravinto oleellisesti vaikuttaa (keliakia, suolistovaivat, diabetes, yms.) niin pääset varmaan ihan julkisenkin puolen ravitsemusterapeutille. Pyydä lääkäriltä lähete.

Vierailija
6/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En luota yhteenkään 'käypä hoito' ohjeiden vankiin. En luota yhteenkään ravitsemusterapeuttiin, koska he laulavat niitä lauluja, joita heidän on pakko laulaa. En luota Itä-Suomen yliopistoon, koska sieltä tulee niin paljon valhetta ja pelottelua. En luota THL:n koska siellä ei ilmiselvästi olla perillä viimeisimmistä tutkimuksista tai sitten tarkoituksella valehdellaan musta valkoiseksi.

Vierailija
7/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, en todellakaan. Enkä kyllä muutenkaan, enempi pidän lääkäreitä humpuukimaakareina. Mutta toki heitä joskus tarvitaan, jos on vaikka pakko tehdä jokin leikkaus tms. tai äkillistä. Mutta joku flunssa, verenpaine, verensokerin kohoaminen, tavisallergiat ja ihottumat, migreeni...krooniset vaivat, niin tuloksena on useimmiten vaivan paheneminen tai jos itse vaiva helppottaa, "hoidoista" tulee pahempia sivuvaikutuksia kuin alkuperäinen vaiva oli.

Vierailija
8/8 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:35"]

No heh, en todellakaan. Enkä kyllä muutenkaan, enempi pidän lääkäreitä humpuukimaakareina. Mutta toki heitä joskus tarvitaan, jos on vaikka pakko tehdä jokin leikkaus tms. tai äkillistä. Mutta joku flunssa, verenpaine, verensokerin kohoaminen, tavisallergiat ja ihottumat, migreeni...krooniset vaivat, niin tuloksena on useimmiten vaivan paheneminen tai jos itse vaiva helppottaa, "hoidoista" tulee pahempia sivuvaikutuksia kuin alkuperäinen vaiva oli.[/quote]

Tästä voi päätellä, että todelliset humpuukimaakari eli niin sanotut vaihtoehtohoitajat ovat huijanneet sinua oikein viimeisen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan