Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapseni olla lesbo?

Vierailija
27.03.2014 |

Kiusoittelin tänään leikilläni 4 ja puolivuotiasta tyttöäni ruokapöydässä naapurin pojasta. Lapset leikkivät usein yhdessä, joten kysyin lapseltani jotain sen tapaista, että olisiko hän ihastunut tähän naapuriin ja olisivatko menossa naimisiin. Lopulta tyttöni suuttui piikittelystäni ja meni ruokapöydän alle piiloon. Kun hän lopulta tuli pois sieltä, keskustelimme jotain ja sanoin, että ei ole pakko mennä naimisiin miehen kanssa, vaan voi sitä nainen mennä naimisiin naisenkin kanssa. Tyttäreni vastasi sitten tähän, että hyvä, hän menee sitten ainakin tytön kanssa naimisiin. 

Mahdollistahan on, että tyttöni sanoi noin vain siksi, koska olin juuri kiusoitellut häntä tästä pojasta, mutta kuinka nuori voi tietää oman seksuaalisen suuntautumisensa? Onko todennäköistä, että tyttäreni olisi lesbo? Ja ennen kuin alatte syytellä, niin minulle hänen suuntautumisellaan ei ole sinällään väliä. Pääasia, että on onnellinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuta kuin keittiöpsykologi, mutta otaksuisin sen johtuvan iästä. "Poika bakteereja, yök!" Kuuluu osana luonnolliseen kehitykseen. Voihan tyttärestäsi tullakin lesbo, kuka tietää, mutta tuollaisen keskustelun pohjalta en vetäisi johtopäätöksiä. Seksuaalista suuntausta ei määritellä vielä nelivuotiaana.

(Itsekin olin pienenä menossa "naimisiin" isäni kanssa, vaikka nykyisin en voisi sitä edes kuvitella.. se on vaan se ikä :) )

Vierailija
2/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EI tuon ikäinen vielä tiedä mitään seksuaalisesta suuntautumisesta eikä kuulukaan tietää!

Suoraan sanottuna sinunkaan ei nyt vielä MONEEN vuoteen miettiä koko asiaa. Ei teini-ikäinenkään VÄLTTÄMÄTTÄ tiedä mitä ajattelee. Asiat selviävät pikku hiljaa. Lasten kuuluu kertoa että menevät äidin tai isän kanssa naimisiin ja ihastua kavereihinsa ja ties mitä, se on osa normaalia kehitystä.

vastaus on että "kyllä lapsesi voi olla lesbo ihan kuten KENEN TAHANSA lapsi voi olla lesbo". Mutta mitään merkkejä suuntaan etkä toiseen ET voi 4 vuotiaalta hakea.

Sitä vastoin SINUN ON LOPETETTAVA lapsesi kiusaamisen!!! Ja saman tien! Lapsellasi on YSTÄVÄ. Ole iloinen siitä äläkä tuijota sukupuolta. Anna lapsesi iloita ystävyydestä äläkä missään nimessä piikittele/kysele lapseltasi onko hän ihastunut ystäväänsä. Lapsesi ihan varmasti  hämmentyi kun äiti alkaa kyselemään onko menossa kaverin kanssa naimisiin. Mielestäni oli täysin odotettava reaktio paeta hämmentävä tilannetta (mennä pöydän alle) ja kieltää tilamme koska on vaivaantunut että äiti kysyy aikuisten juttuja (jotta pääsisi pois koko tilanteesta on sanonut että menee tytön kanssa naimisiin jotta äiti lopettaisi kaverista vihjailun).

Iloitse lapsesi ystävyydestä ja näe se sellaisena kun se on YSTÄVYYTENÄ.

Älä enää mollaa lastasi kyselemällä meneekö hän kaverin kanssa naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tokallaluokalla tyttö kaverini mietti, että olisi kiva jos lapsia voisi tehdä naiset keskenään. Sitten ei tarvittaisi miehiä "koska ovat ihan tyhmiä".
Ja facebookin perusteella seurustelee espanjalaistaustaisin miehen kanssa.

Eli tuollaiset kommentit nelivuotiaalta eivät kerro mitään.

Vierailija
4/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä näitä lasten kiusaajia, jotka kysyvät " menetkö naimisiin" " taidat tykätä Siitä pojasta". Eihän aikuisiakin kiusata jos juttele jonkun kanssa tai tekee töitä" menetkö naimisiin Penan kanssa". Inhosin sitä lapsena, enkä ole koskaan ketään lasta samoin kiusannut, en omiani enkä muiden.

Vierailija
5/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävää pilata lapsen ystävyyssuhteet vuosiksi. Nyt tyttö ajattelee ettei enää viitsi olla pojan kanssa tekemisissä ehkä hävettääkin kun teit siitä tuollaisen asian.

Vierailija
6/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vain tosissan joku ohi mennen sanottu juttu eli ei kerro sinänsä mitään.

Toisaalta homoseksuaaliksi synnytään eli kyllä se siinä ihmisessä on ihan synnäriltä lähtien.

Vierailija
7/7 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettiny samaa mun 2 kk ikäsest vauvast :( se itkee aina ku näkee naapurin 4 kk ikästä poikavauvaa, mut nauraa aina ku näkee yhen toisen naapurin 3 kk ikästä tyttövauvaa. Yritän hyväksyy et mun vauvani on lesbo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi