Turha lihavuusleikkaus
Muutama vuosi sitten eräs tuttuni pääsi ns. lihavuusleikkaukseen julkiselle puolelle sairaalloisen ylipainon vuoksi. Aluksi paino putosikin, koska hän pystyi syömään vain noin desin kerrallaan. Pian kuitenkin painon putoaminen pysähtyi eikä hän päässyt edes normaalipainoiseksi. Luulen, että syy oli se, että hän mussutti koko ajan jotain, koska oli sanottu, että täytyy syödä pieniä annoksia tiheästi. Tällä hetkellä hän painaa suunnilleen saman verran kuin ennen leikkausta. Eli vatsalaukku on venynyt jatkuvan mässyttämisen seurauksena, ja taas voi kiskoa jättiannoksi ruokaa.
Ihmettelen kyllä kovasti, miten tuollaisen leikkauksen jälkeen päästää itsensä takaisin lihavaksi. Tuntuu, että yhteiskunnan rahoja haaskataan tässä aivan surutta. (Leikkauksen hinta oli n. 13 000.) Mielestäni tällaiset ihmiset saisivat itse sitten maksaa nivelrikkonsa yms. lihavuudesta aiheutuneet sairaudet, jos he näin vähät välittävät saamastaan avusta.
Kommentit (2)
Ei sitä mahalaukkua voi venyttää syömällä tarkoituksella koko ajan koska kamala närästyshän siinä tulee. Muutenkin on valikoimista ruokien kanssa kun sokerisesta tulee dumping-oireita ja rasvaisesta rasvaripuli.
kumma kun yhteiskunnan pitää nykyään laihduttaakin lihavien puolesta, itse eivät viitsi edes sitä tehdä