Mikä pakottaa työläisen nousemaan joka aamu kuudelta, laittautumaan työnantajaa varten
Juomaan piristävää kahvia että jaksaa, syömään ja valmistelemaan elämänsä jotta pääsisi kiireessä tuhansien muiden kaltaistensa kanssa tekemään voittoa kasvottomalle ja loputtomasti kasvavalle pääomalle tai koneistolle jonka ainoa tarkoitus on vain lisätä työtä ja työkykyä. Jos ihmiset lopettaisivat mainosten toljottamisen ja laittaisivat kulunsa minimiin, meillä olisi leppoisa neljän tunnin työpäivä parina päivänä viikossa. Utopia. Rikas-koyhä -vastakkainasettelua ei olisi. Ihmiset olisivat onnellisempia.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
1: kaikki eivät nouse kuudelta aamulla töitä varten. Kaikki eivät laittaudu työnantajaa varten.
2: jotkut jotka joko nousevat aamukuudelta tai jopa aikaisemmin, sijoittavat osan palkastaan kerryttämään tuottoa sen sijaan että hassaisivat rahat taivaan tuuliin joka kk mainoksista riippumatta.
Itse päätin liittyä "kasvottomaan pääomaan" joka mahdollistaa investoinnnit ja sitä myöten luo lisää vaurautta myös minulle. Sen ansiosta koko talouteni ei enää ole pelkästää palkan varassa.
Olet väärässä siinä että pääoman tarkoitus olisi lisätä työtä tai työkykyä. Tarkoitus on lisätä tuottavuutta ja tehokkuutta, koska työntekijät ovat tuotannontekijöitä siinä missä koneet ja laitteetkin. Sun utopiasi ei toimi todellisuudessa, siksi se onkin utopia. Rikas-köyhä vastakkainasettelua tulee aina olemaan koska osa ihmisista hoitaa aina taloutensa paremmin tai huonommin kuin toiset.
On tyhmää uhriutua kun pienellä panoksella pääsisi itse nauttimaan "kasvottoman pääoman" tuomista tuloista ja olemaan riippumattomampi siitä riistävästä työnantajasta.
Jos haluat vapautta, liity omistavaan luokkaan.Osta tuhlaamisen sijaan osakkeita, sijoita firmoihin jotka sitä työtä ja omaisuutta ihmisille luovat. Se on mahdotonta vain niille jotka saavat toimeentulotukea. Kaikille muille täysin mahdollista Suomessa.
Tehdä työtä jotta voi tehdä rahaa jolla voi ostaa vapautta. Miksi ei olla vain vapaa heti ja nyt?
Ei mikään. Työläisen tulee voimaantua ja aloittaa luokkataistelu, sillä ainoa mikä hänellä on hävittävänään on kahleensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Työläisen tulee voimaantua ja aloittaa luokkataistelu, sillä ainoa mikä hänellä on hävittävänään on kahleensa.
Zannuli käy luokkasotaa meidän kaikkien puolesta.
Kohta on vapautettu puoli miljoonaa työnteon orjuudesta, voitto häämöttää horisontissa.
Hyvä SANNA <3
Kuudelta? Minä olen jo täydessä työn touhussa tuohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1: kaikki eivät nouse kuudelta aamulla töitä varten. Kaikki eivät laittaudu työnantajaa varten.
2: jotkut jotka joko nousevat aamukuudelta tai jopa aikaisemmin, sijoittavat osan palkastaan kerryttämään tuottoa sen sijaan että hassaisivat rahat taivaan tuuliin joka kk mainoksista riippumatta.
Itse päätin liittyä "kasvottomaan pääomaan" joka mahdollistaa investoinnnit ja sitä myöten luo lisää vaurautta myös minulle. Sen ansiosta koko talouteni ei enää ole pelkästää palkan varassa.
Olet väärässä siinä että pääoman tarkoitus olisi lisätä työtä tai työkykyä. Tarkoitus on lisätä tuottavuutta ja tehokkuutta, koska työntekijät ovat tuotannontekijöitä siinä missä koneet ja laitteetkin. Sun utopiasi ei toimi todellisuudessa, siksi se onkin utopia. Rikas-köyhä vastakkainasettelua tulee aina olemaan koska osa ihmisista hoitaa aina taloutensa paremmin tai huonommin kuin toiset.
On tyhmää uhriutua kun pienellä panoksella pääsisi itse nauttimaan "kasvottoman pääoman" tuomista tuloista ja olemaan riippumattomampi siitä riistävästä työnantajasta.
Jos haluat vapautta, liity omistavaan luokkaan.Osta tuhlaamisen sijaan osakkeita, sijoita firmoihin jotka sitä työtä ja omaisuutta ihmisille luovat. Se on mahdotonta vain niille jotka saavat toimeentulotukea. Kaikille muille täysin mahdollista Suomessa.Tehdä työtä jotta voi tehdä rahaa jolla voi ostaa vapautta. Miksi ei olla vain vapaa heti ja nyt?
Eihän se ole kuin muuttaa jonnekkin missä ei veroja tarvitse maksaa ja elää siellä sitten omakustanteisesti. Suomessa joudut kuitenkin jotain veroja maksamaan jos käytännössä jotain omistat. Joudut siis aina vähän tekemään töitä, että saat rahaa ellet ole tukien varassa.
Minä herään töihin joka arkiaamu kello 03.30. jos saisi herätä kuudelta, olisi se jo luksusta.
Lopetin oravanpyörässä olemisen. TE-toimisto haluaa et menisin johonkin keikka myyjä/kassa työhön näin korona aikaan. Joo aivan varmasti menen kun tiedän millaisia ihmiset ovat ja olen itse herkkä hiljainen hiirulainen. Teen niitä töitä jotka mulle sopii eikä mitään orjahommia jossa riepotellaan ihmisparkaa. :) Parasta on kun saa tehdä mitä haluaa ja saa rahat omalla tavallaan kasaan eikä siten miten muut olettaa sun töitä tekevän. Sairas yhteiskunta jotka haluaa orjia pienellä palkalla terveyden kustannuksella. Katsokaa ympärillenne monet voivat todella huonosti, näkyy pahana olona ja terveydenalan resurrseja ei ole tarpeeksi. Jotain mätää tässä on. Ne joilla pyyhkii hyvin eivät ole tietoisiakaan muiden ongelmista ja siksipä he eivät tätä uskokkaan aka ovat osa ongelmaa.
Aina on ihmiset tehneet työtä elantonsa eteen. Kivikaudellakin metsästivät tai keräilivät. Muuta tropiikkiin viljelemään ja syömään hedelmiä puista, jos omavaraistalous on sinulle mieluisampi asia.
Palkkaorjuus. Ihminen antaa suuren osan elämästään työlle. Muuhun ei voimia paljon jääkään. Sairasta.
Jokainen ihminen kuluttaa luonnostaan.
Edes selvitäkseen hengissä ihminen tarvitsee suojaa, vaatetusta, ravintoa ja vettä.
Saadakseen nämä asiat ihmisen pitää joko valmistaa oma suojansa ja kerätä ravintonsa itse,
tai luoda jotakin, joka on arvokasta muille ihmisille, jotta hän voi vaihtaa luomansa arvokkaan asian
muiden ihmisten luomaan suojaan ja ravintoon.
Siksi on pakko käydä töissä.
Kaikki utopiat, joissa työnteko lopetetaan perustuu olettamukselle siitä, että joukko ihmisiä yhä jaksaisi uurastaa tarjotakseen muille suojaa, vaatetusta ja ravintoa saamatta siitä itse mitään vastineeksi.
Nykyään tosin kapitalismin ja teollistumisen ansiosta yhdenkin työntekijän työpanoksen arvo on niin suuri, että voi elää täysin hyvää elämää tekemällä vain osa-aikaista työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Aina on ihmiset tehneet työtä elantonsa eteen. Kivikaudellakin metsästivät tai keräilivät. Muuta tropiikkiin viljelemään ja syömään hedelmiä puista, jos omavaraistalous on sinulle mieluisampi asia.
Työpaikkoja on nykyään vähemmän kuin työkykyisiä. Työpaikkoja ei riitä kaikille eikä kaikista työttömistä ole yrittäjiksi.
Jos haluat vapautta, liity omistavaan luokkaan.Osta tuhlaamisen sijaan osakkeita, sijoita firmoihin jotka sitä työtä ja omaisuutta ihmisille luovat. Se on mahdotonta vain niille jotka saavat toimeentulotukea. Kaikille muille täysin mahdollista Suomessa.