Repesikö joku sisäelin Papa-kokeessa?!
Asia on jäänyt vaivaamaan minua. Kävin elämäni toisessa papa-kokeessa muutama vuosi sitten julkisella puolella (seulonta). Viimeksi olinkäynyt nuoruudessa 20 v. aiemmin. Tämä nainen tunki jättimäisen teräslaitteen, varmaan suurimman mitä löytyi arsenaalistaan "sinne" ja tuntui sietämättömän kivuliaalta. Taisin kirkaista. Silti se yritti avata sitä massiivista teräsvälinettään, mutta kipu oli niin järkyttävä että minun oli pakko vaatia hänen vastusteluistaan huolimatta ottamaan se vempain pois välittömästi. No, löytyihän sitten joku pinkki ja pieni lapsille suunniteltu laite hänen laatikoistaan, jolla papan otto onnistui.
Seuraavana päivänä huomasin että sieltä oli tullut verta. Ja kuukautiseni ei todellakan ollut lähimaillakaan. Vuotoa ei kestänyt sen enempää. Yhdistin tuon verenvuodon tähän raakaan metalliesineen tunkemiseen väkivalloin sinne. Mitään muuta ei ollut minulle tapahtunut mikä selittäisi tuon verenvuodon. EI seksiä, ei mitään muutakaan.
Kysyn: mikä elin on todennäköisesti revennyt? Se kipu oli kamala. Sietämätön. Oliko se vaginan seinämä vai vatsakalvo, vai mikä?
Kommentit (16)
Kuulostaa siltä, että emättimen seinämään nirhautui pikkuinen haava, josta sitten vuosi pari pisaraa verta.
Kyllähän siinä papassa aika usein tulee vuotoa vaikka mitään ei olisi sullottukaan väkisin.
Papa-kokeessa otetaan pieni solunäyte kohdunkaulasta, joka on pahamainen siitä että se vuotaa herkästi verta.
Asia selvinnee paremmin lääkärin tutkimuksessa kuin täällä. Jos se vaivaa sinua, niin ei auta kuin mennä lääkäriin uudelleen.
Papan jälkeinen verenvuoto ei ole mitenkään erikoista. Jos sulla ois joku sisäelin revennyt niin ois varmaan vuotanut paljon enemmän ja pidempään ja sattuisi edelleen. Älä draamaile.
Vagina kutistuu jos sitä ei käytä ja hoida.
Vierailija kirjoitti:
Vagina kutistuu jos sitä ei käytä ja hoida.
Miatä tiedät miten ap käyttää ja hoitaa?
Vääränlaiset lääkärin välineet eivät ole mitään hoitoa.
Aikamoista pelottelua ja draamaa , moinen pikku solunäytteen otto.Älä pelottele toisia kirjoituksillasi, koska todellisuudessa tunnet , vain pienen nipistyksen.ÄLÄ LIIOITTELE !!PAPA koe = IRTOSOLUKOE ! Ei kuulukkaan sattua ,paitsi jos jännität liikaa ja asenteesi on noin kielteinen.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista pelottelua ja draamaa , moinen pikku solunäytteen otto.Älä pelottele toisia kirjoituksillasi, koska todellisuudessa tunnet , vain pienen nipistyksen.ÄLÄ LIIOITTELE !!PAPA koe = IRTOSOLUKOE ! Ei kuulukkaan sattua ,paitsi jos jännität liikaa ja asenteesi on noin kielteinen.
Kyllä se oikeasti moniakin sattuu ja aika kovasti. Itsekin olen huutanut kivusta ko. näytettä ottaessa. Itselläni on vaikeassa asennossa kohdunkaula ja todella piukat paikat muutenkin. Silti tässä kokeessa vapaaehtoisesti käyn joka vuosi, koska uskon että kokeenotto on kuitenkin pienempi paha ja pienempi kipu kuin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin sattuu tosi paljon vaikka en jännitäkkään. Se näytteen otto vain hieman nipsaisee, mutta levittimen sisään laittaminen ja sen avaaminen sattuu.
Jos on kuivat limakalvot niin sattuu
Missä käytetään noin jättimäisiä välineitä? Mulla ei ainakaan ole näytteenotto tuntunut koskaan kuin kevyen nipistyksen verran ja se välineen sisäänlaittokaan ei tunnu oikein miltään. En tiedä onko ne laittanut aina jotain liukastetta siihen. Ei mulle kuitenkaan täysin kylmiltään kuivana voi mitään tunkea toosaan ilman, että sattuu.
ap tässä. Mitään pikku tippaa ei tullut, vaan ison n.2 euron kolikon kokoinen pläntti verta. En nyt jostain tipasta olisikaan ollut huolissani, vaan enemmästä. Ja miksi koski? Olen elänyt ilman seksiä vuosikausia, ja epäilen juuri jotain paikkojen ahtautumista, kenties jopa laskeumaa (olen jo keski-ikäinen) tai muuta epänormaalia "siellä", joka ei ole tullut aiemmin esiin, juurikaan selibaattini takia. Gynekologilla en ole käynyt kun 15 v sitten eikä siinäkään mitään sisätutkimusta tehty. Ja noita väkivalta laitteita olen nähnyt lukuisia, erikokoisia. Jos sinulla käytettiin jotain normaalikokoista laitetta, voi olla että minulla hoitaja käytti jotain jättiläiskokoista laitetta. Näitä on joka lähtöön ja kokoon tehty. Tässä linkissä myydään 8 eri kokoista spekulaa: https://www.penli.fi/product/7915/spekulat-metalliset-
Tuo kahden euron kokoinen plänttikin on ihan normaali määrä, otahan rauhallisesti.
Sisäelin? Sä olisit kuollut jo jos sulla ois revennyt joku sisäelin. Mulla on aina tullut papa-kokeen jälkeen vähän verta. Voi olla, että veri tullut limakalvon nirhaumasta tai sitten näytepalan nipsaisusta, jolloin se on ihan normaalia.
Samoja huonoja kokemuksia kyllä papa-kokeen näytteen otosta kuin monella muullakin täällä. Toivoisin, että tuossakin toimenpiteessä otettaisi asiakas enemmän huomioon, liian usein kuulee noista survomisista ja välinpitämättömyydestä.
Kyllä ihan vähän vuotoa voi tulla, vaikkei mitään survomista olisi tehtykään.