Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Change-ketjusta inspiroituneena: mitkä liikkeet ovat nykyään hyviä työntekijöille?

Vierailija
23.11.2020 |

Alan boikotoimaan kaikkia liikkeitä missä painostetaan myyjiä tyrkyttämään, ei makseta normaalia palkkaa jne.

Boikottilistalla nyt siis alkuun Suomalainen kirjakauppa (oli jo aiemmin), Vila sekä Change.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOIKOTISSA

Suomalainen kirjakauppa

Vila

Change

Jysk

tehdäänkö kopioi-liitä -tyyliin tällainen boikottilista?

poistuiko muuten se change-ketju?

Vierailija
2/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teidän boikotti on järjetön. Kaikissa changen liikkeissä tuskin vaan itketetään työntekijöitä.

Kaikissa kyllä tuputetaan lisämyyntiä, koska se kuuluu ketjun toimintasuunnitelmaan.

Lisämyyntiä tyrkytetään ja myynneissä kilpailutetaan työntekijöitä myös:

- Hesburger

- Mc Donalds

- Subway

- Burgerking

- R-kioski

- Veromoda

- Jack&jones

- Selected femme/homme

- Carlings

- Lindex

- Coffee House

- Espresso House

Jne jne. Kaikkialla! Lisämyynnillä kasvatetaan myyntiä kaikkialla! Saatte muuttaa metsään ja kasvattaa itse lampaat ja keriä villat ja ommella villoista vaatteenne ja syödä lampaanne, jos meinaatte tehokkaasti boikotoida lisämyyntiä vastaan.

Se että työntekijöitä itketettiin jossain yksikössä, ei tarkoita, että koko ketju pitää laittaa boikottiin. Se tarkoittaa, että asiattomille työntekijöille on annettava potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle vaan oo tyrkytetty mitään Mäkkärissä, vaikka ostan aina sen halvan juustohampparin ja ranskikset. Siis tiedostan itsekin, etten ole hyvä asiakas. Ainoo että otan mukaan, en sotke pöytiä.

Vierailija
4/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:  eihän tämä liity työntekijöihin mitenkään vaan yrityksen johtoon?

On kyllä todella erikoista, kuinka firmat takoo jättituloksia, mutta sitten ei haluta maksaa jotain muutaman tunnin ylitöitä? Älyääkö johto ollenkaan kuinka paljon tuottoisampi ja tehokkaampi on motivoitunut ja tyytyväinen työntekijä, kuin sellainen jolta yritetään kusettaa kaikki edut?

Vierailija
5/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämyyntiäkin voi tehdä monella tavalla. Minua ei häiritse että Mäkissä kysytään että haluanko eurolla isommat ranskalaiset ja juoman, koska kun sanon ei kiitos niin myyjä on asian kanssa sinut.

Mutta minua häiritsee jos vaikka kirjaa ostaessa Suomalaisen kirjakaupan myyjä aloittaa ensin lisämyyntivänkäämisen kassan luona pikkukipoissa olevista kynistä, kieltäytymisen jälkeen jankkaa vielä vähän kynän hyvyydestä, kieltäydyn, sitten tarjotaan joulusta tarrasettiä, kieltäydyn.. Ennen myyjä kysyi vaikka joulun alla että onko tarvetta postimerkeille ja se oli ok.

Onnistunut lisämyynti vaatii yleensä myyjältä pelisilmää. Jos joku ostaa kirjekuoria, on ok kysyä tarvitseeko siihen postimerkkejä. Tai jos ostan Subwaysta patongin, on ok kysyä haluanko siihen aurajuustoa. Vaatekaupassa voi asiakasta palvellessa kysyä olisiko tarvetta jollekin muulle asialle tai mites kävisi tuon haluamasi tuotteen kanssa tämä X. Tuputtaminen ei ole ok. En tiedä kuka ei ärsyyntyisi jankkaamisesta. Tai siitä että tuntuu siltä että kassalla pitäisi perustella miksi joku lisähärpäke ei nyt kelpaa. Joskus on sähkömyyjienkin kanssa pitänyt melkein huutaa kun alkaa jankkaus että jos ei omaan kotiin halua vaihtaa sähköyhtiötä niin olisiko kesäasuntoa yms. Ei on ei.

Vierailija
6/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin! Unohdin noi tiukat ajat sulkemisessa ja avaamisessa ja siiivouksetkin. Nehän kuuluu kans! Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Nämä ei ole mitään unelmatyöpaikkoja, mutta monesti nämä ei myöskään ole ihmistennloppuelämän työpaikkoja. Näissä vietetään 1-2 vuotta opintojen ohessa, että saa vähän taskurahaa.

Se euron juusto ois todella paljon kalliimpi, jos mäkkiläisetkin sais 13€ tuntipalkkaa ja firmalla olis omat siivoojat tai työnantaja ei ruoskisi duunareita tekemään sulkuhommia vartissa. Jos hinnat nousee, niin asiakkaat karkaa. Kukaan ei halua maksaa bulkkinurgerista 3 euroa.

Vierailija
7/13 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo teidän boikotti on järjetön. Kaikissa changen liikkeissä tuskin vaan itketetään työntekijöitä.

Kaikissa kyllä tuputetaan lisämyyntiä, koska se kuuluu ketjun toimintasuunnitelmaan.

Lisämyyntiä tyrkytetään ja myynneissä kilpailutetaan työntekijöitä myös:

- Hesburger

- Mc Donalds

- Subway

- Burgerking

- R-kioski

- Veromoda

- Jack&jones

- Selected femme/homme

- Carlings

- Lindex

- Coffee House

- Espresso House

Jne jne. Kaikkialla! Lisämyynnillä kasvatetaan myyntiä kaikkialla! Saatte muuttaa metsään ja kasvattaa itse lampaat ja keriä villat ja ommella villoista vaatteenne ja syödä lampaanne, jos meinaatte tehokkaasti boikotoida lisämyyntiä vastaan.

Se että työntekijöitä itketettiin jossain yksikössä, ei tarkoita, että koko ketju pitää laittaa boikottiin. Se tarkoittaa, että asiattomille työntekijöille on annettava potkut.

Jos olet yhtään seurannut tilannetta, niin itketys ei ole ollut yksittäisen paikan ongelma. Mm. ketjujohtaja on soitellut vihaisia puheluita liikkeisiin niin, että niitä on yleisesti pelätty.

Vierailija
8/13 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ovat kohonneet taivaisiin. Taktiikaksi otettu jopa asiakkaiden ahdistelu: kamalaa kun joku miesmyyjä aina kyttäilee, voisitko sittenkin tarvita apua... ja sen tuntee, että pakotettu siihen rutiiniin eikä tee sitä sydämestään. Asiakkaiden luo "hyökätään" nopeasti ja jatketaan vaanimista, mikäli tarpeen. Ahdistellaan jopa! Kun kieltäydyt lyhyesti avusta, vastaa myyjä puolestasi oikein pitkän kaavan mukaan... ("Hoidin velvollisuuteni ja hiostin, tehdään se nyt vielä kaikille selväksi ääneen.") En halua kuunnella väkinäistä lässytystä siitä, kuinka en tarvitse apua. Kuin vähäjärkiselle toistelisi. Joten en asioi enää ko. liikkeissä.

Kyllä monessa muussakin liikkeessä pakotetaan työntekijät tarjoamaan apua tai jopa hiostamaan, esim. apteekeissa käytäntönä, mutta jostain syystä se ei tunnu niin paljon siltä että joku seuraisi jatkuvasti liikkeitäsi ja tulisi "oksentamaan palvelua" sopivalla hyökkäyshetkellä.  

Joo tiedän, avun tarjominen voi olla luontevaakin ja se on ilahduttavaa. Mutta minä puhun nyt työntekijöiden pakottamisesta systemaattiseen seurantaan ja uteluun. Ainakaan sellainen ei tehoa minuun, että tuntisin painostusta ostaa pelkästään siksi että myyjä sekaantui shoppailuuni pyytämättä.

Vierailija
9/13 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisämyyntiäkin voi tehdä monella tavalla. Minua ei häiritse että Mäkissä kysytään että haluanko eurolla isommat ranskalaiset ja juoman, koska kun sanon ei kiitos niin myyjä on asian kanssa sinut.

Mutta minua häiritsee jos vaikka kirjaa ostaessa Suomalaisen kirjakaupan myyjä aloittaa ensin lisämyyntivänkäämisen kassan luona pikkukipoissa olevista kynistä, kieltäytymisen jälkeen jankkaa vielä vähän kynän hyvyydestä, kieltäydyn, sitten tarjotaan joulusta tarrasettiä, kieltäydyn.. Ennen myyjä kysyi vaikka joulun alla että onko tarvetta postimerkeille ja se oli ok.

Onnistunut lisämyynti vaatii yleensä myyjältä pelisilmää. Jos joku ostaa kirjekuoria, on ok kysyä tarvitseeko siihen postimerkkejä. Tai jos ostan Subwaysta patongin, on ok kysyä haluanko siihen aurajuustoa. Vaatekaupassa voi asiakasta palvellessa kysyä olisiko tarvetta jollekin muulle asialle tai mites kävisi tuon haluamasi tuotteen kanssa tämä X. Tuputtaminen ei ole ok. En tiedä kuka ei ärsyyntyisi jankkaamisesta. Tai siitä että tuntuu siltä että kassalla pitäisi perustella miksi joku lisähärpäke ei nyt kelpaa. Joskus on sähkömyyjienkin kanssa pitänyt melkein huutaa kun alkaa jankkaus että jos ei omaan kotiin halua vaihtaa sähköyhtiötä niin olisiko kesäasuntoa yms. Ei on ei.

Nimenomaan, pelisilmällä ok. On kamalaa, jos työntekijöitä pakotetaan palvelemaan tavalla, joka ei heille luonnistu.

Vierailija
10/13 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Change ei kuitenkaan ole boikotissa mulla, koska ei tule sellaista tunnetta, että myyjä olisi PAKOTETTU tyrkyttämään eikä niinkään asiakkaasta ja tilanteesta, vaan velvollisuutensa suorittamisesta...

Vierailija
11/13 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa oli kyl ihan kauheaa olla töissä. Samaa olen kuullut muistakin Bestsellerin liikkeistä (Jack& Jones, Vero Moda), muutama kaveri ollut niissä.

Vierailija
12/13 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilassa oli kyl ihan kauheaa olla töissä. Samaa olen kuullut muistakin Bestsellerin liikkeistä (Jack& Jones, Vero Moda), muutama kaveri ollut niissä.

Olin vero modassa ja hyvä etten saanut potkuja harjoittelijana kun en täyttänyt sitä "tavoiteporrasta", huhhuh välttäkää. Ostoksilla voi käydä mut töihin en suosittele :D

Vierailija
13/13 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasema ihan hirveä työnantaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä