Oho, ne sukeltajat on saatu ylös!
Kommentit (19)
Tässä sen taas näkee, että viranomaisista ei nykyään ole mihinkään. Mitään eivät tekisi jos on pienikin riski, että saattaa tulla vahinko.
Kysyn vaan, että miksi viranomaisten pitäisi elävien henkiä riskeerata kuolleiden takia? Ne, keille ruumiit on tärkeitä, hakee ne sitten varmaan, jos pystyvät. Kuten tässäkin tapauksessa.
Ovat siis edelleen luolastossa mutta nyt siellä vedenpinnan tasolla.
Viranomaiset eivät voi ottaa sitä kontolleen, jos jotain tapahtuu pelastusyrityksessä. Siksi sitä ei yritetä, jos on vähänkin riskejä, vaikka onnistumisen mahdollisuudet olisivat myös suuret. Sehän on ihan selvä!
Varmaan Norjan viranomaiset salaa toivoivatkin, että joku suomalaisporukka käy onkimassa omalla vastuullaan kaverinsa pois. No hienoa työtä näiltä suomalaisilta!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:14"]
Tässä sen taas näkee, että viranomaisista ei nykyään ole mihinkään. Mitään eivät tekisi jos on pienikin riski, että saattaa tulla vahinko.
[/quote]
Pieni riski? Turhaan nostajat riskeerasivat henkensä, koska noudettavat olivat kuitenkin kuolleita. Omaisten kannalta tietenkin hyvä, että nostettiin.
Huomatkaa nyt ettei ruumiita ole nostettu maihin vaan ainoastaan ylemmälle tasolle itse luolastossa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:17"]
Viranomaiset eivät voi ottaa sitä kontolleen, jos jotain tapahtuu pelastusyrityksessä. Siksi sitä ei yritetä, jos on vähänkin riskejä, vaikka onnistumisen mahdollisuudet olisivat myös suuret. Sehän on ihan selvä!
Varmaan Norjan viranomaiset salaa toivoivatkin, että joku suomalaisporukka käy onkimassa omalla vastuullaan kaverinsa pois. No hienoa työtä näiltä suomalaisilta!
[/quote]Norjassa ei varmaan palomiehiäkään ole sitten?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:21"]
Huomatkaa nyt ettei ruumiita ole nostettu maihin vaan ainoastaan ylemmälle tasolle itse luolastossa.
[/quote]
Mistähän se olisi pitänyt huomata, kun tässä aloituksessakaan sitä ei mainittu eikä siinä lyhyessä uutisjutussa, jonka esim. minä olen lukenut? Etkö olisi voinut siitä kertoa fiksusti meille tietämättömille?
Että mua ärsyttää tuollainen asenne toisia kohtaan.
Ainakin molempien iltapäivälehtien uutisjutuissa asia oli kyllä mainittu. Get off your high horse.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:32"]
Ainakin molempien iltapäivälehtien uutisjutuissa asia oli kyllä mainittu. Get off your high horse.
[/quote]
Eipä muuten ollut, kun minäkin ensimmäisen kerran tästä luin.
Juu, ekoista jutuista sai vähän kuvan. t. ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Palomiehetkö hakevat henkensä kustannuksella RUUMIITA palavista taloista?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:21"]
[/quote]
Tuo nyt on ainoa järkevä tapa toimia. Jos ruumiit olisi nostettu kokonaan pois, se olisi voitu nähdä jonkinlaisena haudanryöstönä. Nyt ne on edelleen vedessä, mutta sellaisessa paikassa, josta kuka tahansa viranomaisen valtuuttama harrastussukeltaja voi ne käydä hakemassa ilman riskiä. Sijainti on myös tarkkaan ilmoitettu viranomaisille.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Miten palomiehet tähän liittyy? Palomiehillä ei ole mitään valmiuksia vaativan tason luolasukellukseen.
Suomalaiset haki kaverinsa ylös ja tuovat kotiin.
Norjalaiset jätti mätäneen sinne ja joku britti "asiantuntija" kävi paikalla sanomassa ettei onnistu.
Suomalaisella sisulla ja kaveria ei jätetä -asenteella.
Oliko ne samat kaverit jotka sinne alunperinkin meni? Ei kestäneet syyllisyyttä?
Kaveria ei jätetä!