Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista käytöstä sietäisitte uudelta kumppaniltanne?

Vierailija
22.11.2020 |

Taustana olemme miehen kanssa 40+ ja kummallakin useampi parisuhde takana. Minun vakavat suhteeni ovat päättyneet ihan vain yleiseen leipääntymiseen (ei pettämistä) kun taas miehen suhteet ovat ilmeisesti järjestään (miehen mukaan ainakin) päättyneet naisen eksyttyä vieraaseen sänkyyn.
Ongelma on se, että mies on vähintään kerran viikossa viimeisten kuukausien ajan saanut mustasukkaisuuskohtauksen, jossa syyttää minua pettämisestä. Tämä tapahtuu miehen juotua mutta osaan jo ennen yhtäkään alkoholiannosta ennustaa tulevan kun mies stressaa päivällä tulleesta työpuhelusta tms.
Selvyyden vuoksi en ole pettänyt mutta vähintään päivä joukossa menee riitelyyn aiheesta. En saa nukuttua riidan ahdistavuuden takia ja työkykyni kärsii.
Missä menee ymmärtäväisyyden raja eli milloin viheltää peli poikki? Miehen menneisyys selvästi painaa, omat angstini olen mm. terapiassa käsitellyt.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kattelin tuollaista urpoa. Miksi ottaa mies ja jatkaa sen kanssa jos heti alkuun on noin iso ongelma? Olkoon viinatta jos ei käytös pysy kurissa tai naisetta jos ei viinatta pärjää.

Vierailija
2/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne exät ei ole pettäneet vaan miehellä viiraa päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen pettää?

Samasta syystä kuin koira nuolee muniaan, koska se VOI!

Ehkä siksi miehesi on tuollainen.

Vierailija
4/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen ja juoppo. Miksi tuollaista pitäisi sietää hetkeäkään

Vierailija
5/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi tuota uudelta enkä vanhalta, mutta uuden kanssa tulisi mieleen että mitä myöhemmin vielä on edessä kun se varsinainen luonne sieltä kokonaan paljastuu.

Vierailija
6/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Miksi nainen pettää?

Samasta syystä kuin koira nuolee muniaan, koska se VOI!

Ehkä siksi miehesi on tuollainen.

Miksi mies joka ajattelee noin, haluaa parisuhteeseen?

Vierailija
7/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla kumpikaan parisuhdemateriaalia. Jospa pysyisitte yksin.

Vierailija
8/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksät ovat jättäneet sen tuon mustasukkaisuuden takia. Päässä vikaa.

Vierailija
9/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla kumpikaan parisuhdemateriaalia. Jospa pysyisitte yksin ja laittaisitte päänne kuntoon.

Vierailija
10/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan selvä tapaus. Älä tuhlaa aikaasi.

Vierailija
11/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette taida olla kumpikaan parisuhdemateriaalia. Jospa pysyisitte yksin ja laittaisitte päänne kuntoon.

Mikä ap:n ongelma oli? Se kun ei halua että toinen jatkuvasti kännissä ja skitsoilee? Voi olla uutinen sinulle, mutta on ihan mahdollista olla suhteessa jossa ei ole tuollaista.

Vierailija
12/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ap:n ongelma oli? Se kun ei halua että toinen jatkuvasti kännissä ja skitsoilee? Voi olla uutinen sinulle, mutta on ihan mahdollista olla suhteessa jossa ei ole tuollaista.

Veikkaisin että tuossa viitattiin siihen että jos kyselee vauvapalstalta onko ok kun mies juo ja mustasukkaisuuksissaan sitten syyttelee olemattomista, niin ehkä ei ole se oma pääkoppa kuitenkaan kovin kunnossa?

Eri

Vierailija
13/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jotain ekasta hullusta avioliitosta opin, on se, että kaheleita ei katsella kauaa. Eli yritin melko lailla loppuun asti, kun tuli luvattua ne myötä- ja vastamäet ja en halunnut perhettä rikkoa ja ymmärsin loputtomiin ja koin myötätunto ja blaa blaa blaa. Nykyään en tuollaista siedä hetkeäkään. Menee poikki melko heti jos alkaa ääliökäytös. Ei mulla tosin ole kuin yhdestä kokemus eron jälkeen, mutta tulevaisuudessa on ihan sama tilanne.

Vierailija
14/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jotain ekasta hullusta avioliitosta opin, on se, että kaheleita ei katsella kauaa. Eli yritin melko lailla loppuun asti, kun tuli luvattua ne myötä- ja vastamäet ja en halunnut perhettä rikkoa ja ymmärsin loputtomiin ja koin myötätunto ja blaa blaa blaa. Nykyään en tuollaista siedä hetkeäkään. Menee poikki melko heti jos alkaa ääliökäytös. Ei mulla tosin ole kuin yhdestä kokemus eron jälkeen, mutta tulevaisuudessa on ihan sama tilanne.

Sama mulla. Mutta olen ollut tuota mieltä siis aina, joten on paljon lyhyitä tuttavuuksia takana.

Vierailija
15/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo itse omaan kysymykseesi. 

Osaat hoitaa omat angstisi terapiassa ja saanut sitä kautta työkalut selvitä jatkossa niiden kanssa. Mies taas on jymähtänyt mustasukkaisuuteensa tahkoten samassa ongelmassa parisuhteesta toiseen. En edes usko, että miehesi on erityisen realisti exiensä uskottomuudesta. Yksi pettymys riittää siihen, että uskoo kaikista samaa. 

Se, että miehellä on hoitamaton angsti ja sinun pitäisi sitä jollakin tavalla rauhoitella, hoitaa on ajan kanssa raskasta. Kaiken lisäksi joudut todistelemaan työpuhelujasi myöten olevasi uskollinen saisi jo taivaan enkelinkin ahdistumaan.

Jos välillänne on paljon rakkautta jaksaa silloin auttaa ja tukea toista, mutta se vaatii molempien osapuolten ymmärrystä sekä tahtoa ratkaista angsti. Nyt kaikki näyttäisi kaatuvan sinun niskaasi.

Kirjoitit leipääntyväsi helposti suhteissa. Ehkä sinulla on taipumus valita ongelmatapauksia elämääsi? Tämän kokemuksen jälkeen saattaisi olla järkevää avata syitä moiseen ja lähteä seuraavassa suhteessa liikkeelle ihan erilaisen miehen kanssa kuin olet tottunut. Kuten tiedät me emme valitse kumppania järjen, vaan usein jo lapsuudenaikaisten tunnetarpeittemme vuoksi.

Vierailija
16/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ex haki aina viinaa kun oli pettänyt ja aloitti rankan ryyppäämisen ja haukkumisen. Mustasukkainen epäily että petän sitä kuului näihin episodeihin myös. Se raukka jopa keksi minun pettäneen häntä exäni kanssa ja jopa väitti minun tunnustaneen hänelle sen. Hänellä oli siitäkin tilanteesta oikein tarkat muistikuvat. Unohti vain sen että hänen valemuistikuvat sijoittuu aikaan noin 2 viikkoa sen jälkeen kuin olin eronnut miehestäni jota hänen kanssaan petin. Oli kyllä niin raskas ja kuluttava ihminen että mitään energiaa ei olisi ollut edes käydä vieraissa.

Vierailija
17/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli samanniminen. Hänellä oli myös tapana riidan päätteeksi jättää.

Kerran oli taas jättänyt, jonka ajattelin olevan viimeinen kerta ja kuukauden päästä olin toisen miehen kanssa sängyssä. Exän mielestä petin sitä.

Voiko olla joku tommonen miehes exilläkin?

Munkin exää oli kuulemma kaikki aivan kaikki naiset pettäneet.

Jatkettiin vielä tuon jälkeen (virhe!), ja exähän pettikin itse ihan urakalla, josta johtuen flippaili mitä oudoimmista asioista ja kehitti riitaa jopa yöllä kun heräsi vessaan.

Hyi olkoon minkälaisessa sitä on elänyt, onneksi ei enää.

Vierailija
18/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa sinä olet yksi niistä eksistä, jotka "ovat pettäneet häntä".

Eiköhän tutustumisenne ole nyt jo osoittanut, että ette ole toisillenne loppuelämän elämänkumppanit, turha tuhlata enää kummankaan aikaa enempää.

Vierailija
19/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi mitään pettämissyytöksiä tai liiallista alkoholinkäyttöä. Onkohan miehen suhteet oikeasti kaatuneet hänen sairaaseen mustasukkaisuuteen eikä kukaan ole häntä oikeasti edes pettänyt?

Vierailija
20/25 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi tuollaista kumppania. Älä sinäkään ap. Miehellä on liikaa ongelmia jotta parisuhde toimisi etkä sinä halua käyttää aikaasi kananmunankuorilla kävelyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä