Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriäänet ja hulluksi tuleminen

Vierailija
22.11.2020 |

Korona. Kaikki on kotona. Ainakin minä etäopiskelijana ja yläkerran pariskunta joka lopetti töissäkäynnin 8 kuukautta sitten.
Nopeasti tuli selväksi että talossa kuuluu kaikki läpi aivastuksista ja kusen lorottelusta alkaen. Ja se, että koko 8 kuukauden aikana en ole huomannut päivääkään että naapurit olisivat olleet poissa kotoa.

Ongelmani on se, että asunnossani kuuluu joka ikinen sekunti jotain näiltä yläkerran koronatyöttömiltä. Koira juoksee ja sutii pitkin lattiaa, tavaroita putoilee, sitä samaa tuolia raahaillaan pitkin ja poikin, 6 tunnin puhesessioita..
Väitän ettei 30 minuutin hiljaista hetkeä asunnossani ole koskaan. Elämisen äänet on kuulemma normaaleja, mutta onko normaalia että omassa kotona ei ole hetkenkään hiljaista? Vihaajat täällä väittävät yliherkäksi, mutta kaverini olivat kylässä ja sanoivat että ei missään ole tällaista. Esim. tuo koiran ralli kuulostaa melkein ukkosmyrskyltä tänne alakertaan.

Jos kellään täällä on kokemusta tästä, haluaisin tietää minkä takia tämä tuntuu niin hankalalta sietää. Olen muutoin henkisesti vahva enkä edes juo alkoholia. Mutta kaikki energiani, siis ihan kaikki, tuntuu valuvan siihen että jaksan hoitaa päivän hommat kuunnellen tuota show'ta. Ja tietty mitä pidempään tuota on kuunnellut, sitä vähemmän sitä jaksaa. Pikkuhiljaa hiipinyt mökkihöperöys ja ahdistus. Tuntuu että olen vankilassa enkä enää edes jaksa laskea päiviä. Päivät sulautuvat yhteen, varsinkin kun mitään sosiaalista elämää ei ole. Joka päivä on sitä, että herään johonkin käsittämättömään ryminään ja tiedän jo valmiiksi, että tätä kuunnellaan koko päivä. Ja huomenna sama. Ja ylihuomenna. Uutta asuntoa ei ole löytynyt, mikä ei ainakaan poista vankilan tunnetta.

Moni ei tunnu ymmärtävän mistä tässä on kyse. "Mene hoitoon" on yleisin vastaus mitä tähän sanotaan netissä. Mutta väitän että jos joutuisit väkisin käyttämään puhelinta josta menee näyttö pois päältä 10 sekuntin välein, tulisit hulluksi muutamassa päivässä. Tai jos saisit tekstiviestin puhelimeesi joka kerta kun naapuri käy kusella. Alkaisit nopeasti kilahtelemaan, koska et halua tietää sitä. Juuri tältä se tuntuu, en minäkään halua sitä tietää, mutta se on pakko tietää kun se kuulostaa vesiputoukselta asuntooni.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kaikki tutut suorastaan nauttivat siitä että saa olla hyvällä tekosyyllä omassa rauhallisessa kodissaan koronan varjolla.

Olen niin katkera ihmisille joilla on hiljainen koti, esim. omakotitalo.

Vierailija
2/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä kokeillut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen melu white noise päälle.

Vierailija
4/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä häiritsisi mua aivan tajuttomasti myös. Semmonen seinän läpi kuuluva jatkuva mumina on jotain aivan hirveetä. Kolina ja muu häiritsee vähemmän kuin se ääniväre-mumina.

Muuttaisin pois, oikeesti, jos vaan voit. Jos löytyis vaikka joku rivarin pääty.

Talot pitäisi kyllä yleensäkin äänieristää paremmin.

Vierailija
5/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytä korvatulppia tai kuulosuojaimia, tai kuuntele musiikkia.

Vierailija
6/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Tuollaisia normaaleja elämisen ääniä ei oikein voi mitenkään kieltää.

Vierailija
7/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Tuollaisia normaaleja elämisen ääniä ei oikein voi mitenkään kieltää.

Koronan aikana vapaita asuntoja on pienissä kaupungeissa äärimmäisen vähän. Kukaan ei mieti muuttamista juuri nyt, joten asuntoja ei vapaudu.

terv. kiinteistönvälittäjä

Vierailija
8/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet tai OKT

Vierailija
9/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kirjoitti:

Lääkettä kokeillut?

Mitä luulet auttaako tuohon mikään lääke tai hoito? Varmasti sinuakin ärsyttää moni asia maailmassa etkä kuitenkaan hoitaisi sitä lääkkeellä.

Mieti että lähdet junalla Helsingistä Ouluun ja vieressä istuva tuntematon henkilö tökkii sinua naamaan 10 sekuntin välein. Ärsyttääkö? Mene hoitoon.

Vierailija
10/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo alkaa palaa täälläkin. Käytän etätöissä joko korvatulppia tai vastamelukuulokkeita. Muuten lähtisi järki. Tätä se teettää, kun kaikki ovat jatkuvasti kotona kerrostaloasunnossa. Nyt sentään naapurin kakarat ovat onneksi koulussa (vielä).

Vierailija
11/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä häiritsisi mua aivan tajuttomasti myös. Semmonen seinän läpi kuuluva jatkuva mumina on jotain aivan hirveetä. Kolina ja muu häiritsee vähemmän kuin se ääniväre-mumina.

Muuttaisin pois, oikeesti, jos vaan voit. Jos löytyis vaikka joku rivarin pääty.

Talot pitäisi kyllä yleensäkin äänieristää paremmin.

Joo mä tiedän tuon muminan, kutsun sitä itse mömmötykseksi. Aina jotain matalaa miehen mömmötystä kuuluu. Luulin eka että kyse on radiosta kun tasainen mömmötys kuuluu 8 tuntia päivässä, mutta ei, heppu vaan tykkää puhua vaimolleen.

Vierailija
12/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita vastamelukuulokkeisiin. Ne voivat tehdä kotona oleskelun siedettäväksi.

Vierailija
13/49 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni tämä sama on riivannut jo 5 vuotta. muutin taloon, jossa ihan kaikki kuuluu seinien läpi. nämä ovat asioita, jotka eivät tule ilmi asuntoesittelyssä. Ensi kerrallla olen viisaampi. Kiva kun makuuhuoneeseenkin kuuluu ihan kaikki, mitä seinän toisella puolella olevassa makuuhuoneessa tapahtuu. koita siinä saada unta kun tuntuu että naapuri yskäsee korvan vieressä. syytän tilanteesta rakennusvalvontaa ja yleistä piittaamattomuutta äänieristyksestä. ne, jotka siitä vastaavat, voisi viedä nurkan taakse

itsellä on auttanut nukkuminen peltorit päässä. korvatulpista tulee tulehdus korviin, en suosittele. vastamelukuuloke voisi olla hyvä mutta mitkä ovat niiden pitkän ajan vaikutukset, kun ei kännykkääkään suositella korvassa kiinni jatkuvasti pidettäväksi. otan osaa tilanteeseen, tiedä, miten hirveää häiriöäänten kanssa eläminen on

Vierailija
14/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseäni tämä sama on riivannut jo 5 vuotta. muutin taloon, jossa ihan kaikki kuuluu seinien läpi. nämä ovat asioita, jotka eivät tule ilmi asuntoesittelyssä. Ensi kerrallla olen viisaampi. Kiva kun makuuhuoneeseenkin kuuluu ihan kaikki, mitä seinän toisella puolella olevassa makuuhuoneessa tapahtuu. koita siinä saada unta kun tuntuu että naapuri yskäsee korvan vieressä. syytän tilanteesta rakennusvalvontaa ja yleistä piittaamattomuutta äänieristyksestä. ne, jotka siitä vastaavat, voisi viedä nurkan taakse

itsellä on auttanut nukkuminen peltorit päässä. korvatulpista tulee tulehdus korviin, en suosittele. vastamelukuuloke voisi olla hyvä mutta mitkä ovat niiden pitkän ajan vaikutukset, kun ei kännykkääkään suositella korvassa kiinni jatkuvasti pidettäväksi. otan osaa tilanteeseen, tiedä, miten hirveää häiriöäänten kanssa eläminen on

Peltorit? Siis mikä/mitkä? Ite yli 15v tulppia käyttäneenä kiinnostunut vaihtoehdoista. Ja tulppia äänisaasteeseen tarjoavat, ei ne oikeesti niin paljon mölyä peitä.

Vierailija
15/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Siis talosi äänieristys on täysin puutteellinen. Suosittelen muuttamaan toiseen asuntoon se mielessä että äänieristys kulkee ykkösenä valintakriteereissä. Meillä on 50-luvun rtm-talo, eikä täälläkään kuule yläkerrassa kuin yhteen huoneeseen mitä alakerrassa tehdään. Ei kuulu lorotukset eikä aivastelut, ja saa melkein pää punaisena huutaa että toinen kyylee ylhäällä, jos itsellä on alhaalla asiaa.

Vierailija
16/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peltorit? Siis mikä/mitkä? Ite yli 15v tulppia käyttäneenä kiinnostunut vaihtoehdoista. Ja tulppia äänisaasteeseen tarjoavat, ei ne oikeesti niin paljon mölyä peitä.

Saatanan painavat kuulokkeet radiolla. Muuta mieluummin pois.

Vierailija
17/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet = Peltorit

Vierailija
18/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kyllä vahvalta tai tasapainoiselta ap.

Sori.

Itse olen ollut alueilla jossa on luodit viuhuneet ympärillä. Väsymystä ja nälkää viikkoja.

Tätä siis ihan viikkoja. Ja sinä valitat äänistä.

Nyt jumalauta ryhdistäydy!

Saatanan heikko ihminen.

Vierailija
19/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteraanit nauraa tuollaisille.

Vierailija
20/49 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaikuta kyllä vahvalta tai tasapainoiselta ap.

Sori.

Itse olen ollut alueilla jossa on luodit viuhuneet ympärillä. Väsymystä ja nälkää viikkoja.

Tätä siis ihan viikkoja. Ja sinä valitat äänistä.

Nyt jumalauta ryhdistäydy!

Saatanan heikko ihminen.

Holokausti! Syöpä!! Afrikan nälkää näkevät lapset!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi