Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maakunnissa asuviin suhtaudutaan niin alentavasti?

Vierailija
26.03.2014 |

Jestas, että ottaa päähän! Koko ajan luodaan sellaista kuvaa, ettei susirajan (=kehä kolmosen) takana olisi mitään muuta, kuin perussuomalaisia äänestäviä öriseviä juntteja susia lahtaamassa ja karjalalippis päässä Esson baarissa haukkumassa Helsingin herroja.

Terveisin syntyperäinen kainuulainen, joka tosin kävi Pirkanmaalla hankkimassa akateemisen loppututkinnon ja Helsingissä etsimässä miehen, mutta palasi sitten tänne. Ja joo, täällä on muutakin kuin amisten pilluralliriittejä lauantaiöisin tai kunnon klassisia isänmaanpuolustajia - toki niitäkin on, mutta niin oli sekä Tampereella että Helsingissäkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin Helsingissä asuvia säälitään ja Helsingissä asuvat suorastaan korostavat pohjalaisuuttaan. Eivät mitenkään halveksi.

Vierailija
2/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasit sitten sinne junttilaan omiesi joukkoon. Miksi yrität kieltää itsesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:40"]

[/quote]

Täh, miten yritän kieltää itseni ja keneltä? Viihdyn täällä erittäin hyvin - siksihän minä tänne palasin! Jos se todistaa junttiuteni, niin olen mielelläni juntti :)

Vierailija
4/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:39"]

Meilläpäin Helsingissä asuvia säälitään ja Helsingissä asuvat suorastaan korostavat pohjalaisuuttaan. Eivät mitenkään halveksi.

[/quote] no pohjalaisuus ja savolaisuus tai kainuulaisuus ovatkin ihan eri asioita, savolaiset ja kainuulaiset ovat jotenkin semmoisia surkeita valittajia jotka yrittävät huijata muita ihmisiä koko ajan, pohjalaiset taas suoraselkäisiä ja yritteliäitä ihmisiä, ihan vissi ero

Vierailija
5/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:43"]

[/quote]

Täh, miten yritän kieltää itseni ja keneltä? Viihdyn täällä erittäin hyvin - siksihän minä tänne palasin! Jos se todistaa junttiuteni, niin olen mielelläni juntti :)

[/quote]

Ei oo korkeakulttuuria siellä Kainuun korvissa. Kyllä mä en ainakaan pidä ihmistä kovin sivistyneenä jos ei käy museoissa, taidegallerioissa, oopperassa, musiikkikonserteissa ja jne. mitä vain Helsingissä voi harrastaa. Tuskin tulisimme kovin hyvin juttuun kun en pitäisi sinua mielenkiintoisena koska et koe mitään jännittävää tai erilaista siellä korvessa mistä kertoa.

Vierailija
6/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sääli vaan rauhassa ketä vaan siellä landella. Kyllä säkin tiedät totuuden...

Kukaan stadissa asuva maalainen ei kyllä korosta maalaisuuttaan - ei edes pohojaalaiset...

Vierailija
7/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:48"]

[/quote]

[/quote]

Ei oo korkeakulttuuria siellä Kainuun korvissa. Kyllä mä en ainakaan pidä ihmistä kovin sivistyneenä jos ei käy museoissa, taidegallerioissa, oopperassa, musiikkikonserteissa ja jne. mitä vain Helsingissä voi harrastaa. Tuskin tulisimme kovin hyvin juttuun kun en pitäisi sinua mielenkiintoisena koska et koe mitään jännittävää tai erilaista siellä korvessa mistä kertoa.

[/quote]

Noh, miten sen nyt ottaa. Kajaanissa on arvostettu kaupunginteatteri, kaupunginmuseo modernin taiteen kokoelmineen löytyy, on runoviikkoa sun muuta. Ei täällä kansallisteatteria ole, se on toki totta, mutta mikään ei estä käymästä pk-seudulla pari kertaa vuodessa vaikka sitten teatterissa tai konsertissa.

Me tosin ollaan enemmän ulkoilmaorientoituneita ihmisiä ja tykätään käydä metsässä vaeltelemassa, pienillä reissuilla ja vähän pidemmilläkin. Sellaiset jutut onnistuvat täällä superhyvin. 

Vierailija
8/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:53"]

[/quote]

Sääli vaan rauhassa ketä vaan siellä landella. Kyllä säkin tiedät totuuden...

Kukaan stadissa asuva maalainen ei kyllä korosta maalaisuuttaan - ei edes pohojaalaiset...

[/quote]Maalaisuus ja pohjalaisuus ovat kaksi eri asiaa. Samoin stadilaisuus ja helsinkiläisyys!

Vierailija
9/14 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Noh, miten sen nyt ottaa. Kajaanissa on arvostettu kaupunginteatteri, kaupunginmuseo modernin taiteen kokoelmineen löytyy, on runoviikkoa sun muuta. Ei täällä kansallisteatteria ole, se on toki totta, mutta mikään ei estä käymästä pk-seudulla pari kertaa vuodessa vaikka sitten teatterissa tai konsertissa.

Me tosin ollaan enemmän ulkoilmaorientoituneita ihmisiä ja tykätään käydä metsässä vaeltelemassa, pienillä reissuilla ja vähän pidemmilläkin. Sellaiset jutut onnistuvat täällä superhyvin. 

[/quote]

Joo ja se lifestyle on siel jus tollasta ihan erilaista, seesteistä ja ei niin jännittävää. Varmaan se esson baarin ainut missä ketään kiinnostaa jos joku on käyny metsässä suorittamassa toimenpiteitä. Kajaani on kuin Kallio, yhtä ankea, yhtä vammaiset ihmiset ja yhtä hyvät baarit ja ravintolat.

Vierailija
10/14 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakunnassa se Helsinkikin sijaitsee.

Uudenmaan maakunnassa.

Vierailija
11/14 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:01"]

Uudenmaan maakunnassa.

[/quote]

No heh-heh, eihän tuo maakunnista puhuminen muita kuin Helsinkiä tarkoittaessa olekaan kuin vakiintunut tapa...

Vierailija
12/14 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:01"]

Uudenmaan maakunnassa.

[/quote]Meiltäpäin katsottuna se on ihan jossain vitunhuitsinnevadassa. Who cares!

Vierailija
13/14 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi teille on niin arka paikka asua siellä landella paskan hajussa? itsehän olette sinne vapaaehtoisesti muuttaneet, ei ole helsinkiläisten vika että asutte siellä...

Vierailija
14/14 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen taas toisinpäin. Miksi Helsingissä asuvia dissataan jatkuvasti? Miksi maalla asuvat tuntevat alemmuudentunnetta? Itse heitän Turku- ja ruotsalaisvitsejä, mutta tykkään Turusta ja ruotsalaisista kuitenkin. Turkulaiset eivät juuri hätkähdä vitseistä. Mutta heitäppä joku landevitsi niin heti ollaan karvat pystyssä. Tykkään maaseudusta, mutta se on minulle vähän vieras ympäristö. Voin tosiaan ihmetellä maalaisasioita asioita aidosti. Miten se eroaa siitä, että maalainen tuntee itsensä rasittuneeksi vaikkapa Helsingin vilinässä? Useimmat ihmiset kuitenkin sopeutuvat eri paikkoihin hyvin.