Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17-vuotias tyttäreni on päättänyt ryhtyä kasvissyöjäksi.

Vierailija
26.03.2014 |

En tykkää yhtään. Tuo ei ole hyväksi kasvavalle nuorelle. Pelkään, että tyttö jää pituudeltaan lyhyeksi, jos jättää lihan pois. Voinko kieltää kasvissyönnin?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:33"]

Tyttäresi on tehnyt hienon päätöksen, fiksu tyttö sinulla!

Aloin itse 12-vuotiaana kasvissyöjäksi, nyt olen 36v. Voin oikein hyvin ja ihan "normaalimittaiseksi" (167cm) aikoinaan kasvoin. Olen terve, flunssaakaan ei tule juuri koskaan. Ja mikä parasta, viattomat kärsivät eläimet sekä ympäristö kiittävät. Tsemppiä teille, kasvissyönti on tosiaan järkevä valinta:)

[/quote]

Jos eläimiltä kysyttäisiin, että haluaisivatko he olla elossa edes pienen hetken vai toivoisivatko, että he eivät olisi koskaan syntynetkään? Jos sä näät laitumella lampaita tai nautoja niin ajatteletko, että ne elävät sietämättömissä kärsimyksissä?

[/quote]

Onko tehotuotanto sulle mitenkään tuttu käsite? Ne naudat laitumella on korkeintaan lypsylehmiä..

[/quote]

Ei oo. Kerrotko miten lihakarjaa tehotuotetaan?

[/quote]

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/02/06/taman-jalkeen-et-enaa-syo-elaimia/20111728/12

Vierailija
22/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:59"]

Aloin itse 12-vuotiaana kasvissyöjäksi, nyt olen 36v. Voin oikein hyvin ja ihan "normaalimittaiseksi" (167cm) aikoinaan kasvoin. Olen terve, flunssaakaan ei tule juuri koskaan. Ja mikä parasta, viattomat kärsivät eläimet sekä ympäristö kiittävät. Tsemppiä teille, kasvissyönti on tosiaan järkevä valinta:)

[/quote]

Jos eläimiltä kysyttäisiin, että haluaisivatko he olla elossa edes pienen hetken vai toivoisivatko, että he eivät olisi koskaan syntynetkään? Jos sä näät laitumella lampaita tai nautoja niin ajatteletko, että ne elävät sietämättömissä kärsimyksissä?

[/quote]

Onko tehotuotanto sulle mitenkään tuttu käsite? Ne naudat laitumella on korkeintaan lypsylehmiä..

[/quote]

[/quote]

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/02/06/taman-jalkeen-et-enaa-syo-elaimia/20111728/12

[/quote]

Et vastannut miten lihakarjaa tehotuotetaan vaikkapa Suomessa? Kerro miten lihakarja kärsii Suomessa? Voiko olla niin, että laitumella ei näe lihakarjaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et vastannut miten lihakarjaa tehotuotetaan vaikkapa Suomessa? Kerro miten lihakarja kärsii Suomessa? Voiko olla niin, että laitumella ei näe lihakarjaa?

[/quote]

http://www.oikeuttaelaimille.net/ttnet/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=34

Vierailija
24/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

chocochili - blogi mainittu!!!!

Aivan loistavia reseptejä, vaikkei vegaaneja tai kasvissyöjiä edes olla. Soijarouhe kuuluu ruokavalioomme edullisuutensa takia ja aikoinaan etsin sen käyttöön reseptejä.

Varsin se uusimmista soijarouhepyöryköistä koostuva ohje. Helppo, näppärä ja kasassa pysyvä. Tehty monet hampurilaiset, pyörykät ja pihvit. Maustettu eritavalla.

Esim tyttären 11 v synttäri hampparit eivät olleetkaan jauhelihasta vaan soijarouheesta. Kaikki söivät tyytyväisinä ja kehuivat todella hyviksi hampurilaisiksi. Lautasetkin olivat tyhjiä. :)

Ollaan lihava sekasyöjäperhe ja yritän eritavoin keväntää ruokiamme. Tuo on yksi, että seuraan vegaaniblogia ja teen paljon ruokia sieltä tai mukailen. :) Vuoden päivät ja suolaa vaihtamalla, vähentämällä ja kasvisruokia lisäämällä on lähtenyt useita kymmeniä kiloja. Kasvisruuat ovat herkullisia kunhan ne vaan opettelee! Taidoissa puutetta, jos ei maistu.

Vierailija
25/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

http://www.oikeuttaelaimille.net/ttnet/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=34

[/quote]

Onko sinulla lukutaidossa vai ymmärryksessä vikaa?

Vierailija
26/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis huhhuh, miten naiiveja aikuisia ihmisiä tästä maasta oikein löytyy. Tehotuotannossa eläime on vaan hyödykkeitä, josta revitään kaikki mahdollinen taloudellinen hyöty irti mahdollisimman pienillä kustannuksilla. Ei tietenkään näille lehmille varata mitään kallisarvoista laiduntilaa turhanpäiväistä jaloittelua varten.  On selkeästi HK:n ja muiden lihantuottajien propagandamainokset hyvin sisäistyneet. Ihan samanlaista se tehotuotanto on Suomessakin. Joitain tiettyjä myrkkyjä on onneksi kielletty eläimille syöttämästä, mutta muuten on korkeintaan tehty jotain näennäisiä "parannuksia" ulkomaihin verrattuna. Niinkuin, että ei saa teurastusautoon laittaa kuin tietty määrä eläimiä kerralla, "ettei ne kärsi sen matkan ajan". 

Vierailija
27/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös tyttäreltäsi, sinun tulisi kunnioittaa hänen päätöstään. Voit korkeintaan huolehtia siitä, että hän saa tarpeeksi monipuolisen kasvisruokavalion. Tukisit häntä mieluummin päätöksessään kuin kieltäisit!!!

Vierailija
28/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär on ollut fanaattisen eläinrakas pikkuisesta saakka. Hän kieltäytyi totaalisesti syömästä possua nähtyään (itse katsoin hänen kanssaan) hurjan dokkarin eläinten kohtelusta sikafarmilla. Taisi olla toka-kolmasluokkalainen silloin. Pian seurasi nautaboikotti. Kotona on ihan helppoa tehdä samoista aineista kaksi eri vaihtoehtoa, toiseen lihaa ja toiseen papuja/tofua yms. Usein koko perhe syö kasvisruokaa tai kalaa. Tyttö itsekin laittaa ruokaa mielellään, myös lihaa muulle perheelle. Hän on nyt 14-v. Koulun kasvisruokailuun ilmoitin tytön 1/2 vuoden harkinnan jälkeen. Halusin varmistaa, että tyttö on tosissaan. Keittolaan riitti ilmoitus siirtymisestä kasvisvaihtoehtoon eettisistä syistä. Kannustan tyttöä valitsemallaan tiellä! 

Vierailija
29/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että meillä syödään sitä mitä muutkin tai hommaa ite ruokansa. Ihme pelleilyä. Kyllä se ohi menee, kun järkee tulee.

Vierailija
30/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko sinulla lukutaidossa vai ymmärryksessä vikaa?

[/quote]

Onko omassa lukutaidossasi, sekä ymmärryksessä jotain vialla? Vastaajahan on linkittänyt kattavat linkit luettavaksesi josta voit hankkia vaihtoehtoista tietoa kun mitä jylläävä ruokateollisuus, atriat sun muut tarjoaa.. Paitsi taidat olla töissä atrialla, hk.lla tai vastaavalla lihatalolla :/

Vierailija
31/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:28"]

Tän on pakko olla provo. Jos ei ole, niin olet sairas. Ensinnäkin, 17-vuotias EI missään nimessä kasva enää. Kasvissyönti on terveellistä, itse olen ollut kasvissyöjä 11-vuotiaasta asti ja kappas vaan minusta tuli pitempi kun lihansyöjäsukulaisistani. Proteiineja saa muualtakin. Mitettisit edes hetken niitä kärsiviä eläimiä.

[/quote]sika on tarkoitettu syötäväksi kuten lammas, nauta, hevostakin syödään metwursteina ja on hyvää,

[/quote]

Kyllä. Jumala tarkoitti hevosen leivän päälliseksi. Vai luonto tarkoitti, se tosin ongelmallisempaa, kun makkara on kulttuurituote.

Vierailija
32/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrakkaus loppui nykyaikaan

Ihminen on pohtinut suhdettaan eläimiin vuosituhansia, eivätkä sata
viime vuotta ja varsinkaan viime vuosikymmenet ole tuoneet mukanaan
myönteisiä asioita. Itse asiassa eläinkunta ei ole koskaan ennen ollut
yhtä väheksytty, orjuutettu ja sorrettu kuin nykyään, Klemettilä
kirjoittaa. http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/elainrakkaus_loppui_nykyaikaan

Vierailija
33/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettinen ja terveellinen päätös häneltä!

Vierailija
34/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana fiksu tytär sinulla! :) Aloin itsekin murkkuna vegeksi!

Terkuin 25v nainen

Vierailija
35/38 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:08"]

Eettinen ja terveellinen päätös häneltä!

[/quote]

No, ei todellakaan terveellinen. Ei taida ihmisen ravitsemus olla hallussa.

Vierailija
36/38 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kasvissyönti olisi hyväksi kasvavalle nuorelle? Miksi hän jäisi lyhyemmäksi kasvissyöntinsä takia? Voit yrittää kieltää kasvissyönnin, mutta onko sinulla oikeutta laillisesti tai moraalisesti, se on oma lukunsa.

Vierailija
37/38 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta noihin syömishäiriöihin pitää puuttua tiukalla otteella. Tosin kun on noin nuoresta kyse niin se on luultavasti vain ohimenevä vaihe, harva on kasvissyöjä lopun elämäänsä.

Vierailija
38/38 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:17"]

Miksi ei kasvissyönti olisi hyväksi kasvavalle nuorelle? Miksi hän jäisi lyhyemmäksi kasvissyöntinsä takia? Voit yrittää kieltää kasvissyönnin, mutta onko sinulla oikeutta laillisesti tai moraalisesti, se on oma lukunsa.

[/quote]Ei 17-vuotias tyttö enää kasva pituutta.