Kumpi on tärkeämpää oma suku vai oma parisuhde ja perhe?
Kommentit (20)
Tärkeitä on että ne ovat ja saavat olla sopivassa suhteessa. Jos parisuhde pakottaa valitsemaan noista tärkeysjärjestyksen parisuhde ei ole kovin tärkeä.
Parisuhde. Suku ei merkitse mitään, se on vain sattumaa että ollaan samaa sukua.
Suku, siihen on kasvettu kiinni ja totuttu samoihin tapoihin ja jokainen hyväksyy toisensa omituisuudet ja viat, kumppani on vieras ja ulkopuolinen verrattuna sukuun.
Ei kannata parisuhteen vuoksi hylätä sukuaan (jos ei muuta syytä) Jos suhde päättyy, suku on turvaverkkona .
Miksi niiden pitää olla erillään?
En halua valita kumpaakaan ja onneksi ei tarvitsekaan, molemmat on tärkeitä.
Terveellä aikuisella se yleensä on se oma perhe.
Olet varmaan tosi nuori. Raamatussakin jo sanotaan että pitää erota äidistään ja isästään ja olla ja elää vaimonsa/miehensä kanssa yhdessä.
Minä itse, sitten puoliso ja lapset jos sellaisia on. Suvulla ei väliä.
Omalla kohdalla parisuhde. Sukuaan ei voi valita, toisin kuin elämänkumppaninsa.
Mulle oma suku. Lapsenikin kuuluvat sukuuni.
No, jos oma suku olisi minulle tärkeämpi kuin mies, niin sitten en olisi sen miehen kanssa parisuhteessa. Minulle romanttinen rakkaus tarkoittaa sitä, että olen löytänyt ihmisen, josta pidän enemmän kuin kenestäkään muusta.
Rakkaus ei laita valitsemaan. Koskee kumpaakin, sukulaisia ja puolisoa. Puoliso on kuitenkin itse valittu, eli menee monessa asiassa hieman suvun edelle.
Eipä ole parisuhdetta, tärkeistä sukulaisista on enää muutama elossa, nuorempia sukulaisia en edes tunnistaisi, ei olla nähty sitten lapsuuden sukujuhlien. Oma lapsi on sitten sekä perheeseen että sukuun kuuluva, ja hän on se tärkein.
Rakkaus. Suku ei merkitse rakkauden edessä mitään.