Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia lukuja teille tulee tossa koronavilkussa

Vierailija
22.11.2020 |

ihmettelen vaan, miten toi äppi arpoo noita lukuja. Tänäänkin avainten määrä melkein 500, enkä ole poistunut kotoani ja asun pienellä paikkakunnalla syrjässä keskustasta. Outoa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen avainten?

Mulla siinä lukee vaan että "ei havaittuja altistumisia" "et ole ollut tartunnasta ilmoittaneen henkilö lähellä"

Vierailija
2/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei altistuksia 10 päivään" vaikka käyn töissä, harrastuksissa, ravintoloissa, ostoskeskuksissa ja risteilyllä. Samaan aikaan Helsingissä riehuu uutisten ja AV:n mukaan hallitsematon koronapandemia. Kumma juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

"Ei altistuksia 10 päivään" vaikka käyn töissä, harrastuksissa, ravintoloissa, ostoskeskuksissa ja risteilyllä. Samaan aikaan Helsingissä riehuu uutisten ja AV:n mukaan hallitsematon koronapandemia. Kumma juttu.

Jos muut ei käytä koronavilkkua, tai mene testiin tai ilmoita tartuntoja siihen niin se on ihan turha. Johan tästä oli uutinenkin ettei lääkärien mukaan koko sovelluksesta ole juurikaan mitään hyötyä. Sanoisin ettei yllättänyt kyllä taas kerran sitten yhtään, mutta rahaa paloi taas roppakaupallinen.

Vierailija
4/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetukset->Google. Sieltä näkee nuo avainten määrät. Olen ihmetellyt samaa, satoja avaimia per päivä (300-700), riippumatta siitä olenko poistunut kotoa tai en.

Vierailija
5/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yhtään altistusta koko syksynä ja seilannut joka päivä ties missä.

Yhden kerran jopa altistuin mutta Vilkku ei tienny tuon taivaallista siitä.

Vierailija
6/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetukset->Google. Sieltä näkee nuo avainten määrät. Olen ihmetellyt samaa, satoja avaimia per päivä (300-700), riippumatta siitä olenko poistunut kotoa tai en.

Mitä tuo asetukset -> Google tarkoittaa?

Vierailija
7/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen avainten?

Mulla siinä lukee vaan että "ei havaittuja altistumisia" "et ole ollut tartunnasta ilmoittaneen henkilö lähellä"

googlen asetuksista näkee

Vierailija
8/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen avainten?

googlen asetuksista näkee

Ei mulla ainakaan näy mitään avaimia siellä

Vierailija
9/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä päivältä syyskuulta on kaksi "matched key countia", muuten nollaa. Tuo syyskuun päivä on ollut ainoa, kun olen käyttänyt julkista liikennettä, joten sieltä varmaan tullut. Itse Koronavilkku ei kuitenkaan älähtänyt.

Helsingissä asun.

Vierailija
10/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen asetukset. Siellä lukee avainten määrä päivittäin.

Vierailija
11/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää asetuksiin ja siellä edelleen googlen asetuksiin. Kun sitä klikkaa tulee "covid 19- tuki. Covid 19-altistumisilmoitukset päällä" Tätä klikkaamalla tule esiin "altistumisilmoitukset", jota klikkaamalla saa puolestaan esiin päiväkohtaiset raportit eli vaihdettujen avainten määrän.

Vierailija
12/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään avaimia 485, osumia 0.

Eilen 626, osumia 0.

Perjantaina 518, osumia 0.

Aika paljonhan noita on enemmän nyt verrattuna vajaan viikon takaiseen, jolloin avaimia saattoi olla 200.

Vierailija
13/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus teitä nyt. Tajuatteko te vilkun toimintaa yhtään? Avainten määrä tarkoittaa sitä määrää, mitä valtakunnallisesti on ollut. Sillä ei ole sinun itsesi kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
14/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa tossa on tosiaan se, että vaikka pysyis kotona, niin nuo luvut on melko suuria. Ja vastaavasti jonain päivänä kun on käynyt esim. kaupassa luku voi olla pienempi. Alkaa hiipua usko tohon sovellukseen.

Vierailija
15/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään avaimia 485, osumia 0.

Eilen 626, osumia 0.

Perjantaina 518, osumia 0.

Aika paljonhan noita on enemmän nyt verrattuna vajaan viikon takaiseen, jolloin avaimia saattoi olla 200.

Juuri näin, täsmälleen samat luvut. Luvuthan on kaikille samat, ei riipu yhtään siitä, asutko itiksen metrossa vai kiven alla Kainuussa.

Vierailija
16/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus teitä nyt. Tajuatteko te vilkun toimintaa yhtään? Avainten määrä tarkoittaa sitä määrää, mitä valtakunnallisesti on ollut. Sillä ei ole sinun itsesi kanssa mitään tekemistä.

Joku tosiaan ei nyt ymmärrä tätä asiaa. (Vilkaisehan peiliin.)

Vierailija
17/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menkää asetuksiin ja siellä edelleen googlen asetuksiin. Kun sitä klikkaa tulee "covid 19- tuki. Covid 19-altistumisilmoitukset päällä" Tätä klikkaamalla tule esiin "altistumisilmoitukset", jota klikkaamalla saa puolestaan esiin päiväkohtaiset raportit eli vaihdettujen avainten määrän.

Ei minun iPhonessa ainakaan mene noin.

Vierailija
18/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis selvyyden vuoksi vielä että tuo avainten määrä tarkoittaa sitä kuinka monta tartunta-avainkoodia sovellukseen on syötetty. Jos sinä olet altistunut niin sieltä Koronavilkku-sovelluksen kautta saat ilmoituksen siitä. Jos osumia on 0 niin se tarkoittaa että et ole altistunut (sovelluksen mukaan, kaikkihan ei käytä sovellusta että ei tuohon kannata sokeasti luottaa)

Vierailija
19/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaikki avaimet, ei sinun avaimesi.  Sitä et saa mistään tietää monenko kanssa olet vaihtanut avaimia.

Meidän perheemme saldo tähän asti on 4 osumaa avaimissa ja siihen päälle 1 altistusilmoitus, eli hyvin toimii.

Vierailija
20/23 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tosiaan ei nyt ymmärrä tätä asiaa. (Vilkaisehan peiliin.)

Lue vaikka tuolta, mitä ne avaimet tarkoittavat ja pidä se peili ihan itselläsi vain.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensimmaisia-tartuntoja-on-jo-syotet…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän