Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset passitta Viroon?

Vierailija
26.03.2014 |

Mitä seurauksia voi koitua passitta matkustamisesta Viroon? Jos siis esimerkiksi menisin lasten kanssa joilla ei ole passia laivalle, ja pääsisin Suomen puolella passitta laivaan, mutta Tallinnassa laivaan palattaessa passia kysyttäisiin, eikä meillä olisi niitä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisitte sinne ;) Kannattaa varautuu vähän pidempään lomaan 

Vierailija
2/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle kävi näin: ei päässyt laivaan johon oli pyrkimässä. Sitten hankkimaan väliaikaiset passit Suomen Tallinnan suurlähetystöstä. Ylimääräinen vuorokausi Tallinnassa, seuraavana päivänä kotiin. Tuli vähän ajateltua kalliimpi reissu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:06"]Tutulle kävi näin: ei päässyt laivaan johon oli pyrkimässä. Sitten hankkimaan väliaikaiset passit Suomen Tallinnan suurlähetystöstä. Ylimääräinen vuorokausi Tallinnassa, seuraavana päivänä kotiin. Tuli vähän ajateltua kalliimpi reissu.

[/quote]

Ja sakot päälle.

Menkää tukholmaan.

Vierailija
4/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivayhtiö tarkistaa passit lähtöselvityksessä.

Vierailija
5/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt hyvät ihmiset minulle, onko Suomessa yleistäkin, ettei tiedetä miten ulkomaille matkustetaan? Näitä samoja avauksia on täällä jatkuvasti. Minä asun EU-maassa eikä minulle tuota yhtään vaikeuksia ymmärtää, että passi tai henkilökortti on oltava kaikilla mukana, kun naapurimaassa käydään.

t. ihmettelevä ulkosuomalainen

Vierailija
6/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mukana matkustusasiakirjaa eli virallista henkilöllisyystodistusta tai passia, syyllistyy lievään valtionrajarikkomukseen. Terveisin rajalla työskentelevä virkamies. Haluatko sellaisen merkinnän + sakot?

Vierailija
7/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:27"]

Kertokaa nyt hyvät ihmiset minulle, onko Suomessa yleistäkin, ettei tiedetä miten ulkomaille matkustetaan? Näitä samoja avauksia on täällä jatkuvasti. Minä asun EU-maassa eikä minulle tuota yhtään vaikeuksia ymmärtää, että passi tai henkilökortti on oltava kaikilla mukana, kun naapurimaassa käydään.

[/quote]

Tiedetäänhän me, mutta kun ei sitä passia koskaan milloinkaan oikeasti kysytä, niin melko turhalta sitä tuntuu Viron matkaa varten hankkia vain kaiken varalta. 

Vierailija
8/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä turhaa on hankkia ajokorttia, niin harvoin sitä kysytään.

Vierailija
9/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:36"]

[/quote]

Tiedetäänhän me, mutta kun ei sitä passia koskaan milloinkaan oikeasti kysytä, niin melko turhalta sitä tuntuu Viron matkaa varten hankkia vain kaiken varalta. 

[/quote]

Sanoo av-mamma, jonka perhe ei siis todellakaan matkusta koskaan Tallinnaa kauemas. Eli näitä siis todella on olemassa? Luulin urbaaniksi legendaksi.

Vierailija
10/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mutta entäs jos kysytään? Minä matkustan naapurimaihin enimmäkseen autolla mutta välillä käväisen bussillakin ja silloin jo bussikuski kysyy passit kun täällä noustaan kyytiin. Ei se nyt niitä tarkasti tiiraa tietenkään,. mutta vilkaisee kyllä. Ja tietenkin ne passit ovat mukana myös auto- tai junamatkoilla. Itselleni olisi ihan selvää ottaa passi myös laivamatkalle Viroon, jos joskus sinne menisin.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
11/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:40"]

[/quote]

[/quote]

Sanoo av-mamma, jonka perhe ei siis todellakaan matkusta koskaan Tallinnaa kauemas. Eli näitä siis todella on olemassa? Luulin urbaaniksi legendaksi.

[/quote]

Olen juossut pikapassia hakemassa lapselle umpeutuneen tilallle juuri Tallinnan matkan vuoksi, eli se osa tästä pitää paikkansa. Ja vertaus ajokorttiin on ihan osuva. Ottaa sekin päähän, kun liikennettä ei valvota vaan voisin yhtä hyvin ajaa ilman ajokorttia. Kysyisivät sitä passia ja ajokorttia.

Vierailija
12/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin on passeja kysytty Tallinnan matkoilla; autolla ja ilman autoa matkustettaessa.

Vierailija
13/13 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:51"]

Kyllä meillä ainakin on passeja kysytty Tallinnan matkoilla; autolla ja ilman autoa matkustettaessa.

[/quote]

Autolla taidetaan kysyäkin. Mutta muuten ei ole koskaan tullut vastaan, että joltain olisi Tallinnan matkalla kysytty passia.