aihetta epäillä syömishäiriötä?
Havahduin viime yönä miettimäänkulunutta vuotta. Reilu vuosi sitten sain esikoiseni ja raskaudesta oli kertynyt noin 15 kiloa. ennen raskautta olin normaalipainoinen. tänä päivänä olen laihtunut 30kg eli vielä -15kg painosta ennen raskautta ja keikin nyt lievässä alipainossa Mutta mitentulokseen on päästy? muistan että olen hallinnut surua ja väsymystä syömättömyydellä, ja jos olenkin syönyt olen yleensä oksentanut. ajatukseni myös pyörivät lähes koko ajan syömisieni ja painoni ympärillä. Näen edelleen itseni lihavana enkä haluaisi syödä mitään.
Voiko minulla olla syömishäiriö vai olenko vainoharhainen? pitäisikö minun kertoa näistä tuntemuksistani pian olevan psykiatrin tapaamisessa?
Kommentit (2)
Oksentaminen ja se, että ajatukset pyörivät jatkuvasti ruoan ympärillä, kertovat siitä että syömishäiriö on kyseessä. Normaalia toimintasi ei missään nimessä ole. Hae rohkeasti apua, koska sitä on mahdollisuus saada ja voit parantua!
Tsemppiä!
Suosittelen, että käyt kertomassa mietteesi asiantuntijalle. Oireet kuulostavat tutulta, ja tauti lähtee helposti kehittymään, jos sitä ei heti tunnista ja hillitse.
nimim. syömishäiriöitä sairastanut