Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormoniehkäisyn lopettaminen vuosien jälkeen, kokemuksia?

Vierailija
22.11.2020 |

Ehkäisyn tarve loppui miehen vasektomian myötä ja jätin Nuvaringin pois. Odotan jännityksellä, mitä kroppa tästä sanoo, kun aloittaminen ainakin oli aikamoista. Miten muilla on hormoniehkäisyn lopettaminen vaikuttanut?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset on nykyään kivuliaammat. Voi ehkä johtua iästäkin, vaikea sanoa. Muuten vain positiivista, mieliala on parempi ja oma luonnollinen hormoonikierto on mielenkiintoista opittavaa. Hormooniehkäisy jotenkin turruttaa.

Vierailija
2/2 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut 2,5 kk ilman hormonaalista ehkäisyä. Kolmesti on tullut vuotoa, pääasiassa ruskeaa, kestänyt muutamia päiviä. Kerran tiesin vuodon alkavan, kun alavatsassa nipisteli tosi kipeästi. Iho ja hiukset rasvoittuvat, mutta olo muuten ihan samanlainen kuin hormonien kanssa. Jos jatkuu näin, että vuotojen aikaan pärjää pikkuhousunsuojilla, niin olen iloinen. Yhdistelmiä käyttäessä pikkuhousunsuojat eivät todellakaan riittäneet. Luulen kuitenkin, että 17 vuoden hormonien käytön jälkeen kestää vielä enemmän tai vähemmän aikaa, että keho toimii "oikein".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla